آیت الله بهجت

آیت الله بهجت پشتوانه معنویت انقلاب است

آیت الله بهجت پشتوانه معنویت انقلاب است
کدخبر : 31143

مدیر موسسه فقه الخمینی، معمار کبیر انقلاب را یک عارف واصل دانست و یادآور شد: رهبر انقلاب به مسئله رشد معنویت و رشد توحید و رسیدن به قله های معنوی تاکید دارند و لذا آیت الله بهجت(ره) یکی از بزرگترین پشتوانه های معنویت انقلاب است.

آیت الله عبدالکریم فرحانی در مراسم بزرگداشت آیت‌الله «محمدتقی بهجت» که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، صلوات را ذکر بزرگان اهل معنا دانست و اظهار کرد: صلوات حاوی توحید و نبوت و معاد و عدل و امامت است.

وی حضور در فضای مجازی را یکی از مطالبه های مقام معظم رهبری به ویژه از جوانان دانست و افزود: امروز جوانان انقلابی، مومن، تحصیلکرده، خلاق و هنرمند ما ارزش حضور در عرصه فضای مجازی را احساس کرده اند و با خلاقیت و ابتکار این فضا را به دست گرفته اند.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه دومین مطالبه رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم آمده است، تصریح کرد: رهبر انقلاب با تفسیر بیانیه گام دوم یکی از مهمترین نقاط برجسته انقلاب را گسترش فضای معنوی دانستند که در کنار اخلاق اهمیت دارد.

آیت الله فرحانی، با اشاره به تعبیر رهبر انقلاب مبنی بر لزوم آماده سازی فضای جامعه برای رشد معنویت با استفاده از قله های معنوی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: اخلاق بسیار مهم است، اما عرفان و معنویت عمیق تر است.

وی رشد اخلاق معاشرتی همچون صداقت و صفا و احترام به دیگران را یکی از آرمان های انقلاب دانست و گفت: برترین آرمان و آرزو رهایی از بردگی شهوت و غضب است و لذا فضای جامعه اسلامی باید به گونه ای باشد که انسان های مستعد بتوانند در این فضا حرکت کنند، یعنی علاوه بر خصلت های اخلاقی باید معنویت را دنبال کنیم.

مدیر موسسه فقه الخمینی، معمار کبیر انقلاب را یک عارف واصل دانست و یادآور شد: رهبر انقلاب به مسئله رشد معنویت و رشد توحید و رسیدن به قله های معنوی تاکید دارند و لذا آیت الله بهجت(ره) یکی از بزرگترین پشتوانه های معنویت انقلاب است.

وی قاضی ها و طباطبایی ها و مطهری ها و مصباح ها و بهجت ها را قله های معنوی انقلاب دانست و بیان کرد: مردم گیلان قدردان خوبی برای آیت الله بهجت هستند.

آیت الله فرحانی، مطالبه سوم مقام معظم رهبری را بازگشت به هویت تاریخی دانست و گفت: گیلان با داشتن شخصیت های بزرگ فقهی و سیاسی همچون آیت الله بهجت و میرزا کوچک جنگلی و میرزا حبیب الله رشتی، آیت الله محمدی گیلانی و آیت الله ربانی املشی از استان های کم نظیر در این هویت تاریخی است.

این شاگرد آیت الله بهجت، با بیان اینکه گیلان گنجینه ای از علماست، متذکر شد: باید جریان احیای هویت و سابقه تاریخی، علمایی، انقلابی، فقهی، معنوی و سیاسی گیلان تقویت شود.

وی استفاده از هنر به ویژه در فضای مجازی را بهترین ابزار برای احیای این گنجینه دانست و عنوان کرد: امروز نقطه اتکای انقلاب خلاقیت و تفکر و تعامل و ارتباط است، اما خدا از همه مهم تر است.

آیت الله فرحانی، آیه «إِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِکَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتی کُنتُم توعَدونَ» را مبنای بیانیه گام دوم دانست و خاطرنشان کرد: مکتب حاج قاسم مکتب استقامت است.

وی بزرگترین دستاورد انقلاب را تربیت نسل معنوی دانست که به برکت مطهری ها و بهجت ها و مصباح ها محقق شده و گفت: امروز رهبر انقلاب مقتدرترین و خوش فکرترین و با برنامه ترین رهبر در دنیاست و باید از منزل معنوی و نگاه راهبردی رهبری استفاده کنیم و ایشان را بشناسیم و بشناسانیم.

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه