جایگاه داران

تصویب پیش نویس افزایش حق العمل جایگاه داران

تصویب پیش نویس افزایش حق العمل جایگاه داران
کدخبر : 31151

ویس کرمی، مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: پیش‌نویس مقدار افزایش حق‌العمل در دو حوزه سوخت مایع و سی‌ان‌جی در محل سازمان برنامه و بودجه به نتیجه رسید.

کرامت ویس‌کرمی در حاشیه روز چهارم و پایانی بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان اینکه وظیفه شرکت پخش تأمین سوخت مخازن نیروگاه‌هاست، بیان کرد: تأمین برق مورد نیاز، مهم، کلیدی و حساسی است که با حضور پر رنگ مجموعه وزارت نفت و سازمان‌های مرتبط پارسال به‌نحوی مطلوب انجام شد.

وی ادامه داد: برای امسال طبق برنامه‌ریزی‌ها اتفاق خوبی رخ داد و آن هم تشکیل نشست‌ها در نیمه نخست سال بود که اردیبهشت‌ماه امسال برگزار و مقرر شد در شش ماه نخست در هر ماه یک نشست با هماهنگی وزارت نفت و وزارت نیرو برگزار شود. پیش از این نشست‌ها در فصل سرما برگزار می‌شد، در حالی که باید از هم اکنون به فکر ذخیره سوخت مایع نفت گاز و نفت کوره باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره اینکه در زمستان مصرف گاز خانگی بالا می‌رود، اظهار کرد: با توجه به اوج مصرف اولویت شرکت ملی گاز تأمین گاز خانگی است و باید تأمین سوخت نیروگاه‌ها و صنایع عمده بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

ویس‌کرمی تأمین سوخت مصرف‌کنندگان عمده به‌ویژه صنایع سیمان در نیمه دوم سال را از دیگر اولویت‌های کاری این شرکت برشمرد و افزود: با هماهنگی با وزارت صمت (صنعت، معدن وتجارت) و شرکت ملی گاز ایران شرایط خوبی ایجاد و تأمین سوخت مایع این صنایع نیز به‌موقع انجام شد.

وی در بخشی از سخنان خود به تعداد جایگاه‌های کل کشور اشاره کرد و گفت: در کل کشور ۴ هزار و ۲۰۰ جایگاه عرضه سوخت مایع و ۲ هزار و ۵۰۰ جایگاه عرضه سی‌ان‌جی فعالیت دارند که کار تأمین سوخت خودروهای سبک و سنگین را انجام می‌دهند. برای اینکه بتوانیم خدمات خوبی در توزیع سوخت انجام دهیم حق‌العمل سالانه جایگاهداران جایگزین کارمزد شد که در این زمینه نشست‌های پرشمار و پیاپی با برنامه و بودجه و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، معاونت برنامه‌ریزی وزارت نفت و انجمن صنفی جایگاه‌ها انجام شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع، خوشبختانه شرایطی ایجاد شد و روز یکشنبه (۲۵ اردیبهشت‌ماه) توانستیم توافقی با سازمان‌های برنامه بودجه و حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدگنندگان که خدمات توزیع سوخت را هم باید حمایت کنند، انجام شد.

ویس‌کرمی افزود: پیش‌نویس تدوین و تنظیم مقدار افزایش حق‌العمل در هر دو حوزه سوخت مایع و سی‌ان‌جی در محل سازمان برنامه و بودجه به نتیجه رسید که باید درکمیسیون تبصره ۱۴ بودجه ۱۴۰۱ مصوب و سرانجام در هیئت دولت صادر شود تا پرداخت حق‌العمل جایگاهداران در سال ۱۴۰۱ انجام شود.

منبع: برنا
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه