سمنان

تخصیص۸۷۵ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی به استان سمنان

 تخصیص۸۷۵ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی به استان سمنان
کدخبر : 31155

استاندار سمنان گفت: تاکنون در چندین مرحله ۸۷۵ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی سفر به صورت نقدی به استان تخصیص یافته است.

سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان در نشست پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور به سمنان که با حضور معاون اجرایی رییس جمهور در سمنان برگزار شد اظهار کرد: در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ اتفاقات بسیار خوبی از جمله سفر پر خیر و برکت ریاست جمهور در استان بوقوع پیوست. ضمن اینکه خوشبختانه به برکت سفر ریاست محترم جمهور و مصوبات سفر و اعتبارات بسیار خوبی که تخصیص یافت، امروز استان سمنان به کارگاه عمران و آبادانی تبدیل شده است. 

استاندار سمنان با بیان اینکه ۱۴۸ مصوبه با ۴۶۹ ریز پروژه در قالب سفر ریاست محترم جمهوری برای استان اختصاص یافت ادامه داد: تاکنون در چندین مرحله ۸۷۵ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی سفر به صورت نقدی به استان تخصیص یافته است.

 وی با بیان اینکهکمیته پیگیری مصوبات سفر به صورت هفتگی تشکیل و پیگیری مصوبات در دستور کار قرار گرفت گفت: در سفر رئیس جمهور به استان، برای ۲۵ وزارتخانه و ۴۰ دستگاه اجرایی پروژه های مختلفی تصویب شد که پیگیری ها برای به سرانجام رسیدن پروژه ها در دستور کار است.

هاشمی اضافه کرد: انعقاد قرارداد خرید بیش از ۲ هزار اتوبوس درون شهری با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان از استان، از دیگر اقدامات و برکات سفر بود.

وی از برگزاری مستمر شورای مسکن استان در راستای اجرایی سازی هرچه بهتر طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و اظهار کرد: در بحث بنیاد مسکن برای ساخت ۱۲۰۰ واحد مسکونی زمین پیش بینی شده و ۴۶۰ هکتار زمین نیز برای ۱۹ شهر استان به منظور اجرایی شدن طرح نهضت ملی مسکن تامین گردید.  

این مقام ارشد استانی گفت: ۶۴ هزار نفر سهمیه ساخت واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن برای استان سمنان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تاکنون ۷۳ هزار نفر در سایت طرح جهش ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد،  ۲۶ هزار و ۳۷۳ نفر واجد شرایط هستند.

هاشمی گفت: در راستای راه اندازی واحدهای راکد استان نیز اقدامات در قالب ستاد احیای واحدهای راکد استان به وقوع پیوست که موفق شدیم ۳۸ واحد کاملا راکد را مجددا به چرخه تولید بازگردانیم و زمینه اشتغال مجدد ۸۵۰ نفر را فراهم سازیم.

وی افزود: بر اساس ابلاغ سامانه وزارت صمت و در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۱۴.۴ درصد اعتبارات کل کشور در اختیار واحدهای تولیدی استان سمنان قرارگرفت.

عالی ترین مقام اجرایی در استان تصریح کرد: همچنین در راستای تحقق شعار سال ، بحث پرداخت تسهیلات به واحدها و شرکت های دانش بنیان در دستور کار قرار دارد.

استاندار سمنان با اشاره به وضعیت کالاهای اساسی گفت: در حال حاضر با اقدامات صورت گرفته هیچگونه کمبودی در بحث اقلام و کالاهای اساسی در استان نداریم. 

 وی با اشاره به برخی ظرفیت های استان خاطرنشان کرد: استان سمنان دارای درصد باسوادی بالاتر از میانگین کشوری است و در راستای اشتغال آفرینی گام های موثری در استان برداشته شده است.


 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه