ناسا

آزمایش مشکلات سوختی یک موشک توسط ناسا

 آزمایش مشکلات سوختی یک موشک توسط ناسا
کدخبر : 31377

آژانس فضایی ناسا، به دنبال حل مشکلات سوختی یک راکت فضایی است.

ناسا اکنون درحال آزمایش مشکلات سوختی یک موشک یا راکت جدید سیستم پرتاب فضایی است. این آژانس مشکلات موشک را امری ناراحت کننده اعلام کرده است.

 

اولین مشکلی که ناسا آن را بررسی کرد، نشت سوخت هیدروژن مایع در منابعی بود که سوخت را از پرتابگر به موشک هدایت می‌کند. به گفته ناسا، مهندسان این موشک متقاعد شده‌اند که پیچ‌ها هنگام انتقال سوخت به درستی نصب نشده اند و باید محکم بودن خود را در طول عملیات سوخت گیری حفظ کنند.

مهندسان برای حفظ امنیت موشک، فیلتری را که آلاینده‌ها را از درون سوخت هیدوژن حذف می‌کند به مکان دیگری منتقل کرده‌اند. فیلتر این موشک تا به‌ حال موجب نشتی سوخت نشده بود، اما با جابه‌جایی آن از نشتی احتمالی سوخت جلوگیری می‌شود.

مشکل دیگری که تیم دانشمندان درحال کار بر روی آن بودند، حضور شیر یک طرفه هلیومی بود که یک قطعه آن دچار آسیب شده بود. اگرچه مهندسان توانستند جایگزینی برای آن پیدا کنند، اما هنوز مشخص نیست که چرا O-ring (یک واشر مکانیکی) در وهله اول دچار آسیب شد. گفته شده است تیم دانشمندان قصد دارند به جستجوی علت اصلی این مشکل و آزمایش آن بپردازند.

سایر آزمایش‌های انجام شده به بررسی آسیب دیدگی موشک در اثر اصابت صاعقه و رعد و برقی که در طی یکی از آزمایش‌ها رخ داده، پرداخته است. این به این دلیل است که برجک‌هایی روی سکوی پرتاب وجود دارد که رعد و برق را از موشک دور می‌کند تا از آسیب دیدن آن جلوگیری کند. همچنین ناسا قبلاً اعلام کرده بود که این تمرین تا ماه ژوئن دوباره تکرار نخواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه