طناز طباطبایی | عشق طناز طباطبایی | همسر طناز طباطبایی

سالگرد ازدواج لاکچری و میلیاردی طناز طباطبایی | عاشقانه طناز طباطبایی و همسرش

سالگرد ازدواج لاکچری و میلیاردی طناز طباطبایی | عاشقانه طناز طباطبایی و همسرش
کدخبر : 32298

فیلم جدید از طناز طباطبایی خبرساز شد .

طناز طباطبایی بازیگر باتجربه سینما و تلوزیون شد . طناز طباطبایی در سریال های مختلف ایفای نقش کرده است او از بازیگران پرافتخار و محبوب سینما می باشد . طناز طباطبایی به تازگی در سریال یاغی نیز ایفای نقش کرده است . او در این سریال نقش همسر پارسا پیروزفر را بازی می کند . طناز طباطبایی در قسمت سوم وارد قصه می شود که این قسمت امروز منتشر شد . در ادامه ویدیویی از سالگرد ازدواج طناز طباطبایی و پارسا پیروزفر در سریال یاغی را مشاهده می کنید . 

بیوگرافی طناز طباطبایی

طناز طباطبایی متولد 20 اردیبهشت 1362 در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است

فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد تهران مرکز می باشد که از 18 سالگی جلوی دوربین رفت و بعدا تجربه کار در تئاتر را نیز کسب کرد

خانم بازیگر در هنرهای دیگری چون نقاشی و موسیقی هم فعالیت دارد

طناز طباطبایی

خانواده

طناز طباطبایی قمی در یک خانواده چهار نفره به دنیا آمده است ، تنها یک خواهر بزرگتر بنام «لیلا» دارد که مترجمی زبان خوانده و دکترای روانشناسی دارد

پدرش تاجر فرش و به شدت وابسته مادرش است که دبیر بازنشسته است

طناز طباطبایی

تحصیلات

ورودی سال 1381 دانشکده هنر و معماری آزاد است که از جمله اساتید وی مرحوم سمندریان، کیومرث مرادی ، احمد دامود ، ناظرزاده کرمانی و … بودند

طناز طباطبایی

از کلاس تا جلوی دوربین

در سال 1380 وقتی 18 ساله بود در کلاس های آزاد بازیگری هیوا شرکت کرد تا اینکه به یک ماه نرسیده بود که شانس در خانه اش را زد

او چند ماه بعد با همین کلاس های بازیگری برای بازی در سریال «جوانی» برای یزد به کارگردانی سعید سلطانی انتخاب شد و اولین تجربه بازیگری را بدست آورد

طناز طباطبایی

 وضعیت ازدواج و همسر طناز طباطبایی

طناز طباطبایی ازدواج نکرده و مجرد می باشد. او قبل از سی سالگی ازدواج را موجب محدودیت فعالیت هنری و عدم موفقیت کاری می دانست اما بعد از سی سالگی به زندگی مشترک فکر می کند و ازدواج سنتی را بیشتر می پسندد.

در سال های پیش با انتشار عکسی از طناز طباطبایی ، شائبه حاملگی او به وجود آمد که این حواشی شایعه ای بیش نبوده و دروغ فضای مجازی می باشد.

طناز طباطبایی

نیما صفایی و طناز طباطبایی

نیما صفایی وطناز طباطبایی در فیلم هیس دخترها فریاد نمی زنند

طناز طباطبایی

طناز طباطبایی در زمینه موسیقی و نقاشی 

طناز طباطبایی به جز بازیگری در عرصه موسیقی نیز تبحر دارد و گیتار می نوازد و در کنار آن نقاشی می کشد.  او در اوقات فراغت به گالری های عکاس و نقاشی می رود، کتاب می خواند و فیلم می بیند.

خانم طباطبایی همیشه پوشش ساده ای داشته و پارچه های پر زرق و برق را نمی پسندد. او دوستان اندک و گزیده ای دارد و زیاد آدم معاشرتی نیست اما در رفاقت فوق‌العاده صبور و همراه است و وفاداری را نسبت به دوستانش به حد کمال می رساند.

طناز طباطبایی

ورود طناز طباطبایی به عرصه هنر

طناز طباطبایی در 18 سالگی(سال 1380) با شرکت در کلاس های آزاد بازیگری هیوا برای بازی در سریال جوانی به کارگردانی سعید سلطانی انتخاب شد و اولین تجربه بازیگری حرفه ایش را بدست آورد.

این بانوی هنرمند در 21 سالگی (سال 1383) در فیلم دیشب باباتو دیدم آیدا به کارگردانی رسول صدر عاملی به سینما راه یافت. او با سریال میوه ممنوعه در سال 85 با نقش غزاله که جز نقش های اصلی فیلم بود مطرح شد و توانایی هایش را به چالش کشید. 

طناز طباطبایی

طناز طباطبایی / عکس از مریم رضوی

در سال 1388 اولین تندیس نقش مکمل زن از جشن منتقدان سینما را برای فیلم صداها دریافت کرد. در فیلم مرهم به بهترین نحو توانایی های خودش را نشان داد و با سریال پرانتز باز ، نامزد جایزه بهترین بازیگر کمدی تلویزیون شد.

طناز طباطبایی با بازی درخشانش در فیلم هیس دخترها فریاد نمیزنند در سال 1393 برنده لوح تقدیر و جوایزی از جشنواره های بین المللی به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن شد. 

طناز طباطبایی

تجربه تئاتر طناز طباطبایی

طناز طباطبایی تجربه بازی در تئاتر را نیز دارد.

طناز طباطبایی

این بانوی موفق بازیگری در مورد تئاتر می گوید :

فضای تئاتر نسبت به سینما به من اجازه تجربه بیشتری می دهد اما علاقه خودم سینماست و عاشق پرده نقره ایم.

طناز طباطبایی

طناز طباطبایی در بی رویا

فیلم بی رویا به کارگردانی آرین وزیردفتری به تهیه کنندگی سعید سعدی و هومن سیدی است که در چهلمین جشنواره فجر حضور داشت. این اثر در ژانر درام اجتماعی تولید شده و مواجهه‌ رویا را با دختری بی‌نام ‌و نشان به تصویر می کشد که آغازی برای اتفاقاتی عجیب در زندگی رویا و بابک است. 

طناز طباطبایی، صابر ابر، شادی کرم‌رودی، رضا داودنژاد، مائده طهماسبی ، تیام کرمانیان و... در این اثر به هنرمندی پرداخته‌ اند. 

در این فیلم طناز طباطبایی در نقش رویا درخشیده است “رویا” زن جوانی است که  با همسر خود بابک (صابر ابر) قصد مهاجرت از ایران را دارند. او دو هفته پیش از مهاجرت با دختری بی‌نام و نشان مواجه می‌شود که حضور دختر در زندگی آنها به اتفاقاتی عجیب منجر شده و هویت رویا را دچار دگرگونی می‌ سازد.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اصلی زن در چهلمین جشنواره فیلم فجر به طناز طباطبایی برای ایفای نقش در فیلم «بی رویا» رسید.

طناز طباطبایی

طناز طباطبایی درهیس! دخترها فریاد نمی‌زنند

هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند فیلمی به نویسندگی و کارگردانی پوران درخشنده است. در این فیلم طناز طباطبایی، شهاب حسینی، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، امیر آقایی، جمشید هاشم‌پور، ستاره اسکندری، فرهاد آئیش و هادی مرزبان به هنرمندی پرداخته‌اند.

این فیلم دربارهٔ زندگی دخترک تنهایی به نام شیرین با بازی طناز طباطبایی است که بی توجهی و سهل انگاری پدر و مادرش در کودکی، واقعه ای را برای او رقم می زند که زخمش سال ها بر روح او باقی می ماند و همهٔ زندگی اش را تحت الشعاع خود قرار می دهد.

شیرین در بزرگسالی بعد از دو نامزدی ناموفق عاشق مردی می شود اما زمان پیش از ازدواج مردی را می‌بیند که قصد تجاوز به دختر کوچکی دارد، شیرین دختر کوچک را فراری می‌دهد و مرد را به قتل رسانده و دستگیر می شود. 

بازی طناز طباطبایی چنان تاثیرگذار می باشد که اگر به تماشای این فیلم بنشینید، محال است آن را فراموش کنید. نشریه معتبر ورایتی ایالات متحده آمریکا از این فیلم تمجید کرده است. 

طناز طباطبایی

از سینما تا شهرت

در سال 1383 وقتی 21 سال داشت در «فیلم دیشب باباتو دیدم آیدا» به کارگردانی رسول صدر عاملی مورد توجه اهالی هنر قرار گرفت

سپس با سریال «میموه ممنوعه» سال 1385 در نقش غزاله به شهرت رسید

در ادامه هم با مجموعه های «قلب یخی» (فصل سوم) سال 1391 و یکسال بعد با سریال خانگی «شاهگوش» در نقش گندم نیز بسیار خوش درخشید

طناز طباطبایی

بهترین بازیگر کمدی

در سال 88 برای بازی در فیلم «صداها» جایزه بهترین بازیگر نقش دوم زن را از جشن منتقدان گرفت و با سریال «پرانتز باز» برنده جایزه بهترین بازیگر کمدی تلویزیون شد

 

علاقه به ازدواج

قبلا بر این باور بودم که ازدواج کردن عاملی برای محدودیت فعالیت هنری ام است و باعث می شود یک مرحله به عقب برگردم اما حالا به ازدواج فکر می کنم

از وقتی سی سالگی را رد کردم بیشتر آرام شدم و به زندگی فکر می کنم البته اینکه بروی بگردی شوهر خوشتیب و پولدار پیدا کنی را قبول ندارم و همان نگاه ازدواج سنتی را بیشتر می پسندم

 

معرفت در رفاقت

وفاداری را نسبت به دوستانش به حد کمال می رساند تا جایی که در خوشی و ناخوشی آنها را ترک نمی کند و برای خوشحال کردنشان کم نمی گذارد

 

موسیقی و نقاشی

خانم طباطبایی بجز بازیگری در عرصه موسیقی نیز دستی بر آتش دارد ، او گیتاز میزند و در کنار آن به هنر نقاشی هم می پردازد

 

نسبت با بهنوش طباطبایی

طناز طباطبایی قمی هیچ نسبتی با بهنوش طباطبایی دیگر بازیگر زن و مرحوم علی طباطبایی (بازیگر) ندارد و صرفا یک تشابه اسمی می باشد . 

 

فیلم های ماندگار طناز طباطبایی در سینما و تلویزیون

20 اردیبهشت ماه سالروز تولد طناز طباطبایی بازیگر زن سینما و تلویزیون ایران می باشد. به بهانه سالروز تولد این بانوی هنرمند نگاهی به کارنامه هنری او داشته ایم که توصیه میکنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

طناز طباطبایی بازیگری را از سال 80 آغاز کرد و اولین بار با بازی در یک سریال تلویزیونی به دنیای هنر معرفی شد و این راه را برای کارهای بعدی او در سینما و تلویزیون باز کرد و در سال 83 با بازی در فیلم سینمایی دیشب باباتو دیدم آیدا در سینما هم شناخته شد.

 

سریال های طناز طباطبایی در تلویزیون و نمایش خانگی

بازی در سریال جوانی به کارگردانی سعید سلطانی در سال 80 اولین تجربه بازیگری این بانوی هنرمند در تلویزیون بود و بعد از آن با بازی در سریال در چشم باد ساخته مسعود جعفری جوزانی جلوی دوربین رفت و بازی در نقش فرنگیس از او چهره شناخته شده تری ساخت.

 

بازی طناز طباطبایی در سریال در چشم باد

طناز طباطبایی سال 86 در سریال میوه ممنوعه به ایفای نقش پرداخت و سال 88 بازیگر سریال پرانتز باز شد و برای این سریال کاندیدای بهترین بازیگر نقش کمدی گردید.

 

طناز طباطبایی بازیگر سریال ممنوعه

سریال قلب یخی و شاهگوش دو سریال طناز طباطبایی در نمایش خانگی بودند که به کارگردانی سامان مقدم و داوود میرباقری تجربه ای متفاوت برای خانم بازیگر به حساب می آیند.

 

فیلم های سینمایی طناز طباطبایی

طناز طباطبایی با بازی در فیلم دیشب باباتو دیدم آیدا به سینما راه یافت و در نقش طناز، نقشی فوق العاده را با رسول صدرعاملی خلق کرد.

 

طناز طباطبایی بازیگر سینما و تلویزیون

این بانوی بازیگر که در اولین تجربه سینمایی اش با کارگردانی نام آشنا چون رسول صدرعاملی همکاری کرده بود در تجربه های بعدی در فیلم هایی چون چهارانگشتی با سعید سهیلی ، شیرین با عباس کیارستمی ، گزارش یک جشن و نارنجی پوش با ابراهیم حاتمی کیا و داریوش مهرجویی ، هیس دخترها فریاد نمیزنند با پوران درخشنده و کارگردان های نام آشنای دیگر همکاری کرد.

 

درخشش طناز طباطبایی در هیس دخترها فریاد نمیزنند

نقطه عطف کارنامه سینمایی طناز طباطبایی مربوط به بازی او در فیلم هیس دخترها فریاد نمیزنند ساخته پوران درخشنده در 91 است که در نقش شیرین داستان اثر ماندگاری را خلق کرد.

 

طناز طباطبایی با نقشی متفاوت در ویلایی ها

یکی دیگر از بهترین نقش های طناز طباطبایی مربوط به بازی او در فیلم ویلایی ها ساخته منیر قیدی است که در نقش سیما در آن ایفای نقش کرد و برای بازی در این فیلم تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل زن در یازدهمین دوره جشن انجمن منتقدان سینمای ایران را کسب کرد.

 

بازی مورد توجه طناز طباطبایی در ویلایی ها

طلا ، روسی ، میلیونر میامی ، ویلایی ها ، اروند ، خشم و هیاهو ، مرگ ماهی ، رخ دیوانه ، آرایش غلیظ ، پنجاه قدم آخر ، ساکن طبقه وسط ، قطعه ای از سکوت ، هیس دخترها فریاد نمیزنند، پریناز ، گزارش یک جشن ، سرسپرده ، مرهم ، شیرین ، جعبه موسیقی ، شب زده و ... از جمله فیلم های سینمایی هستند که طناز طباطبایی به ایفای نقش در آن پرداخته است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه