علی دایی | ازدواج شاهرخ استخری | همسر شاهرخ استخری

دختر بزرگ علی دایی از مادرش رونمایی کرد | عدم شباهت همسر علی دایی با مادر دخترش

دختر بزرگ علی دایی از مادرش رونمایی کرد | عدم شباهت همسر علی دایی با مادر دخترش
کدخبر : 32957

دختر بزرگ شاهرخ استخری عکس جدیدی در اینستاگرامش منتشر کرد .

عکس جدید دختر علی دایی با مادرش خبرساز شد . علی دایی با مصاحبه با عادل فردوسی پور عنوان کرد که یک بار ازدواج کرده است . دختر علی دایی بعد از چند روز با انتشار عکسی از مادرش خبر ساز شد . پست جدید دختر علی دایی نیز حسابی وایرال شد . اما بسیاری هنوز متوجه حرف های علی دایی و پست های دخترش نشدند . در ادامه عکس دنیز دایی با مادرش را می بینید . 

علی دایی

زندگینامه علی دایی

علی دایی اول فروردین 1348 علی دایی در محله جیرال و خانواده ای پرجمعیت به دنیا آمد. علی دایی چهار برادر دارد و از نعمت خواهر محروم است.

علی دایی

بچگی علی دایی

علی دایی که در فوتبال به عنوان یک اسطوره شناخته می شود در زندگی شخصی و تحصیلات نیز همپای ورزش به موفقیت هایی دست یافته است.

دنیز دایی ، دختر علی دایی از ازدواج اولش که در خارج از ایران زندگی می کند، از حضور خود در ایران خبر داد.

دنیز دایی طی روزهای گذشته با انتشار تصاویری در اینستاگرامش دنبال کنندگان خود را از سفرش به ایران باخبر کرده است.

او ابتدا تصویری از خود در کنار پدرش علی دایی در حال بازی بیلیارد منتشر کرد و سپس با انتشار ویدئوهایی از حضور در ویلای شمال پدرش خبر داد.

علی دایی

دنیز دایی دختر بزرگ علی دایی کیست ؟ 

او چندی قبل نیز با انتشار عکسی از خود در کنار درخت کریسمس، بسیار خبرساز شد.

دنیز دایی، از همسر اول علی دایی است. علی دایی بعد از فوت پدرش در سال ۸۱ با دختری به نام مریم که از آشنایان دورشان بود ازدواج کرد و صاحب دختری به نام دنیز شد. اما عاقبت این ازدواج به طلاق کشیده شد.

علی دایی و همسرش بر سر حضانت دنیز دچار اختلاف شدند و کار به دادگاه رسید. مسئله حضانت دنیز مدت ها ذهن دایی را در سمت مربیگری درگیر کرده بود. اما با این حال دنیز مدت ها دور از اخبار و حاشیه مانده بود.

علی دایی

نام دنیز دایی چطور بر سر زبان ها افتاد؟

ماجرای از آنجا شروع شد که علی دایی در برنامه ۹۰ به اسم دخترش قسم خورد “به جان نورا نمی بخشم” . اما مایلی کهن در جواب گفت: “بهتر است بگوید به جان دنیز نمی بخشم “. بر این اساس ، ماجرای همسر سابق علی دایی بر سر زبان ها افتاد.

علی دایی تا کنون دو بار ازدواج کرده است. فوتبالیست معروف و آقای گل دنیا از همسر اولش یک دختر به نام دنیز و از همسر دومش، مونا فرخ آذری ، یک دختر به نام نورا دارد. ازدواج اول علی دایی در ۲۵ سالگی‌ آقای گلر بود که به طلاق انجامید.

دنیز، دختر اول علی دایی، متولد دهه هشتاد است و در ایران زندگی نمی کند. همسر اول علی دایی پس از جدایی از این اسطوره راهی لندن شد و دنیز هم با خود به آنجا برد. دختر بزرگ علی دایی در لندن بزرگ شد و با فرهنگ آن کشور رشد کرد. او به طور جدی حرفه رقص را دنبال می کند.

دختر علی دایی فعالیت زیادی در اینستاگرام دارد؛ به طوری که به دلیل فرهنگ و نوع پوششی که دارد هر از گاهی حواشی در رسانه ها به راه می افتد.

علی دایی

صفحه اینستاگرام دنیز دایی

صفحه اینستاگرام دنیز با نشانی deniz_daei@ در دسترس عموم بوده و بیش از ۵۲۴۵۰ نفر تا این لحظه فالوور دارد. او ۴۹ پست در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده که بیشتر او را در حال گردش، در کنار دوستان یا در کلاس رقص نشان می دهد.

علی دایی

درباره علی دایی

علی دایی در سال ۱۳۴۸ در اردبیل و در محله خیرال متولد شد. در سال ۱۳۶۶ در رشته مهندسی عمران در دانشگاه شریف پذیرفته شد، اما به دلیل بازی فوتبال در گزینش ورود به دانشگاه رد شد. همان سال در رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب هم قبول شد و دو ترم هم به دانشگاه رفت؛ ولی در سال ۱۳۶۷ دوباره در کنکور شرکت کرد و این‌بار بدون آن که گزینش گریبانگیرش شود در رشته مهندسی متالورژی دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و لیسانس خود را بهمن ماه سال ۱۳۷۱ از همان دانشگاه دریافت کرد. او تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه آزاد ادامه داد.

دایی متأهل است و دو دختر به نام نورا و دنیز دارد. او اکنون در محله نیاوران تهران زندگی می کند و گرداننده چندین شرکت بزرگ، چند فروشگاه، کارخانه تولیدی پوشاک ورزشی و عضو اتاق بازرگانی تهران است.

دایی علاوه بر کارهای پوشاک ورزشی در ساختمان‌سازی نیز فعالیت دارد و برج‌هایی را در شمال تهران ساخته‌ است. علی دایی در شهرک گلستان شهر زادگاهش (اردبیل) یک مدرسه در مقطع متوسطه (هنرستان کار و دانش) به نام ابوالفضل دایی (پدرش) و چند مدرسه دیگر ساخته‌ است و از خیرین مدرسه ساز اردبیل به‌ شمار می‌رود.

علی دایی

عکس کریم باقری با علی دایی و مهدی مهدوی کیا

علی دایی در سال 1366 در رشته مهندسی عمران، دانشگاه شریف پذیرفته شد ولی به دلیل بازی فوتبال در گزینش ورودی به دانشگاه ناکام ماند.

اما علی دایی از این اتفاق نا امید نشد و در همان سال در رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب پذیرفته شد و دو ترم به تحصیل پرداخت. این پایان ماجرای تحصیل شهریار ایران نبود. علی دایی در سال 1367 مجدد در کنکور شرکت کرد و در رشته متالوژی دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و مدرک لیسانس خود را در بهمن ماه 1371 از این دانشگاه معتبر دریافت کرد.

علی دایی

علی دایی در کنار نیکی کریمی بازیگر سینما

علی دایی که به عنوان بازیکن سخت کوش و خستگی ناپذیر شناخته میشود در تحصیل به لیسانس متالوژی قانع نبوده و تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد تربیت بدنی دانشگاه آزاد ادامه داد.

 علی دایی علاوه بر موفقیت های فوتبالی و تحصیلی در تجارت نیز موفق بوده و هم اکنون گرداننده چندین شرکت بزرگ، چند فروشگاه، کارخانه تولیدی پوشاک ورزشی و عضو اتاق بازرگانی تهران می باشد.

 

تغییر تاریخ تولد و نام شهریار

علی دایی روز 14 بهمن 1348 به دنیا آمده اما برای اینکه یک سال زودتر به مدرسه برود روز تولدش را در شناسنامه 1 فروردین 1348 درج کردند

در کودکی او را شهریار صدا می زنند که این نام هم اکنون لقب وی است

 

فوتبال از 8 سالگی

سال 1356 در 8 سالگی به سمت فوتبال رفت تا اینکه سال 1367 در 19 سالگی به تیم استقلال اردبیل پیوست و بعد از قبولی در دانشگاه وارد تیم «تاکسیرانی» شد

 

 

بانک تجارت تا پرسپولیس و قطر

از سال 69 تا 73 در تیم «بانک تجارت» بازی کرد و با درخشش در این تیم به تیم ملی دعوت شد تا اینکه سال 1373 در 25 سالگی وارد تیم «پرسپولیس» شد

دایی در اولین فصل حضور خود در پرسپولیس 15 گل بثمر رساند تا اینکه از سال 75 با قرارداد یکساله به تیم السد قطر پیوست

 

حضور در آلمان

سال 1376 در 28 سالگی همراه کریم باقری به تیم «آرمینیا بیله فیلد» آلمان پیوست و در 25 بازی به میدان رفت اما تنها 7 گل زد و تیمش به لیگ دو رفت

 

در بایرن مونیخ تا هرتابرلین

در سال 1377 با تیم بزرگ «بایرمونیخ» قرارداد سه سال بست و توانست در فصل اول 23 بازی برای این تیم در بوندس لیگا به میدان برود و 6 گل هم بزد

بعد از یکسال در سال 1378 با پیشنهاد سه برابری تیم «هرتابلین» به این تیم پیوست و تا سال 1381 به مدت 3 فصل و در 59 بازی حضور داشت و 6 گل هم بثمر رساند

 

خداحافظی

علی دایی سال 1381 به تیم «الشباب امارات» بازگشت و در یک فصل در 25 بازی توانست 11 گل بزند تا اینکه سال 82 به تیم پرسپولیس پیوست

در پرسپولیس در 24 بازی 16 گل زد سپس سال 1383 با قرارداد دو ساله بعنوان بازیکن مربی به صبا باتری رفت ، سال 85 هم در سایپا حضور داشت

در نهایت سال 1387 در 39 سالگی برای همیشه بازی را کنار گذاشت

 

رکورد گل ملی جهان

دایی از سال 1372 که 24 ساله بود تا سال 1385 که 37 ساله داشت در 149 بازی برای تیم ملی به میدان رفت و توانست با 109 کل بعنوان آقای گل جهان معرفی شود

11 شهریور 1400 کریستیانو رونالدو با 180 بازی ملی توانست رکورد علی دایی را بشکند

 

مهدی طارمی و امید عالیشاه و احمد نورالهی در کنار شهریار

مشاغل علی دایی به پوشاک ورزشی محدود نشده و در ساختمان سازی نیز فعال است.

فعالیت های اقتصادی و محبوبیت ورزشی علی دایی را از نیکوکاری و کارهای خیرخواهانه غافل نکرده و در سال 1385 یک هنرستان کار و دانش در شهرک گلستان اردبیل با تمامی تجهیزات به نام ابوالفضل دایی(پدرش) ساخت و تحویل آموزش و پرورش ناحیه 1 داد.

 

فعالیت های اقتصادی و ورزشی علی دایی

در ابان 1392  یک دبستان 6 کلاسه اهدایی نازی صفاری، مقیم آمریکا که به همت علی دایی و مشارکت اداره کل نوسازی مدارس احداث شده، در روستای آزادده صالح آباد در استان خراسان رضوی به بهره برداری رسید که این پروژه دارای 400 متر مربع زیربنابوده که برای احداث آن مجموعا 300 میلیون تومان هزینه شده بود. 

علی دایی به نمایندگی از جامعه ورزشکاران در سومین دو سالانه نشان نیکوکاری که 12 اسفندماه 1392 برگزار شد نشان نیکوکاری را دریافت کرد.

 

ازدواج علی دایی

ازدواج علی دایی در اول بهمن ماه 1383 صورت گرفت و به جرگه متاهلین پیوست. علی دایی در سال 1384 در مصاحبه ای با سایت تبیان در خصوص شیوه آشنایی با همسرش و خصوصیات شریک زندگیش گفت:همسرم از آشنایان دور خانوادگی ما می باشد، مادرش اردبیلی و پدرش تبریزی است و بزرگ شده تهران می باشد. مشخصات کامل یک دختر آذربایجانی را دارد و لیسانس صنایع غذایی می باشد، او هشت سال از من کوچک تر است.

علی دایی در خصوص انتخاب همسرش گفت:همسرم را هم من انتخاب کردم و هم مادرم. علی دایی در ادامه می گوید:همسرم فرزند اول خانواده است.

 

عکسی قدیمی از عقاب و شهریار آسیا

نکته جالب در مورد ازدواج دایی مهریه همسرشان است. «از آنجا که خانواده همسرم دارای اعتقادات ارزشمند اسلامی هستند، مهریه شان مثل مهریه حضرت فاطمه(س)، «آب» است. خیلی ها فکر می کردن که مهریه همسرم سکه های زیادی است، به قول این جدیدی ها!... اما با تفاهمی که بین ما بود، مهریه ضامن خوشبختی نیست، بلکه صداقت ها و حسن نیت ها، زمینه ساز یک زندگی مشترک است»

اولین فرزند علی دایی در سال 1388 به دنیا آمد. دختری با نام نورا که علی دایی به وی بسیار علاقه دارد و می گوید:دوست دارم نورا به همه چیز برسد.

علی دایی هر موقعیتی که برایش پیش بیاید دخترش را با خود همراه میکند. 

 

ازدواج علی دایی
علی دایی بعد از فوت پدرش در سال 81 با دختری بنام مریم که از آشنایان دورشان بود ازدواج کرد و صاحب دختری بنام دنیز شد اما این وصلت سرانجام بعد از مدت کوتاهی به طلاق منجر شد. دنیز به همراه مادرش سالهاست در آمریکا زندگی می کند.
علی دایی در اول بهمن ماه ۱۳۸۳ برای دومین بار ازدواج کرد و در سال ۱۳۸۴ در خصوص شیوه آشنایی با همسر علی دایی و خصوصیات شریک زندگیش گفت: همسرم از آشنایان دور خانوادگی ما می باشد، مادرش اردبیلی و پدرش تبریزی است و بزرگ شده تهران می باشد. مشخصات کامل یک دختر آذربایجانی را دارد و لیسانس صنایع غذایی می باشد، او هشت سال از من کوچک تر است.
دومین فرزند علی دایی در سال ۱۳۸۸ به دنیا آمد. دختری با نام نورا که علی دایی به وی بسیار علاقه دارد و می گوید:دوست دارم نورا به همه چیز برسد. 
علی دایی فوتبال حرفه ای خود را از تیم استقلال اردبیل شروع کرد و سپس به تیم بانک تجارت رفت و از آنجا به تیم ملی ایران دعوت شد و در نهایت به باشگاه تیم پرسپولیس تهران پیوست و فوتبال خود را در این تیم ادامه داد. به خاطر عملکرد خوب علی دایی در تیم ملی و تیم پرسپولیس پیشنهادهای زیادی از تیم های خارجی دریافت کرد.
وی بعد از بازی برای تیم های السد قطر و آرمنیابیله فلد آلمان، به عنوان اولین بازیکن ایرانی در تیم بایرن مونیخ آلمان بازی کرد و همراه این تیم موفق به قهرمانی در بوندسلیگا شد. سپس بعد از بازی در تیم های هرتابرلین و الشباب امارات دوباره به تیم سابق خود، پرسپولیس تهران برگشت و با این تیم در سال ۱۳۸۲ عنوان آقای گل لیگ برتر ایران را کسب نمود. علی دایی در ۱۴۹ بازی ملی که داشت، بیش از از ۱۰۰ گل ملی به ثمر رساند و لقب بهترین گلزن جام ملت های آسیا در سال ۱۹۹۶ را دریافت کرد. وی همچنین به عنوان بهترین گلزن در بازی های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک و بازیکن سال آسیا در سال ۱۹۹۹ نیز شناخته شد.

 

افتخارات علی دایی
دو بار حضور در جام جهانی در سال‌ های ۱۹۹۸ و ۲۰۰۶
سه بار حضور در جام‌ ملت‌ های آسیا و کسب یک عنوان سومی در سال ۱۹۹۶
قهرمانی در بوندس لیگا ۹۹-۱۹۹۸
قهرمانی در باشگاه‌ های ایران پرسپولیس ۹۶-۱۹۹۵ سایپا ۰۷-۲۰۰۶
جام حذفی آلمان بایرن مونیخ ۹۹-۱۹۹۸
جام حذفی ایران صبا باتری ۰۵-۲۰۰۴
بهتریان بازیکن آسیا ۱۹۹۹
قهرمانی با نفت تهران در جام حذفی ۹۵-۹۶

 

دوران مربیگری
علی دایی در تاریخ ۱۲ اسفند ۸۶ (۲ مارس) به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شد و ۹ فروردین سال ۱۳۸۸ در پاسخ به درخواست‌های مردم و به دلیل کوتاهی سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در انجام وظایف و کسب نتایج ضعیف تیم ملی فوتبال در بازی‌های مقدماتی جام جهانی، علی دایی از سرمربیگری تیم ملی برکنار شد.
دایی ۷ دی سال ۱۳۸۸ به عنوان جانشین کرانچار سرمربی تیم پرسپولیس شد. ۲۸ آذر سال ۱۳۸۹ پس از ۵ باخت پیاپی، وی از سمت خود کناره‌گیری کرد اما مدیرعامل باشگاه نپذیرفت و از تصمیم خود منصرف شد.
او با اینکه در  ۳۱ خرداد سال ۱۳۹۰ تیم پرسپولیس را در جام حذفی به قهرمانی رساند از پرسپولیس رفت و جای خود را به حمید استیلی داد و سپس همان سال با تیم راه آهن به توافق رسید و قرارداد ۲ ساله امضا کرد.
دایی اواخر اردیبهشت سال ۱۳۹۲ مجددا با تیم پرسپولیس به توافق رسید و سکان هدایت این تیم را به دست گرفت. او در سال ۹۳ در لیگ برتر چهاردهم از سرمربیگری پرسپولیس برکنار شد و جایش را به حمید درخشان داد. علی دایی در تیرماه ۹۴ سرمربی صبای قم و در تیر ماه ۹۵ سرمربی نفت تهران و سپس سایپا البرز شد. 
 

 جدیدترین ماشین علی دایی مازراتی میلیاردی است که برای آخرین بار و قبل از برکناری از سرمربیگری پرسپولیس با آن بر سر تمرینات تیم پرسپولیس در ورزشگاه درفشی فر حضور یافت.

 

ماشین مازراتی علی دایی

علی دایی هم تجارت می کند و هم مربی گری. دایی طی سال هایی که در بایرن مونیخ و هرتابرلین بود پول خوبی به دست آورد و از همان موقع وارد بازار تجارت شد. او با برادرانش چند تولیدی پوشاک در خیابان منیریه دارد و البته کارهای تجاری دیگری هم می کند.

 اما جالب تر از همه تعداد ماشین های علی دایی است که در نوع خودش رکوردی محسوب می شود. طبق شنیده های ما دایی که اوایل هفته با مازراتی مشکی رنگ خود به محل تمرین پرسپولیس رفت، علاوه بر این ماشین گران قیمت (که قیمتش حدود یک میلیارد تومان است) دو بنز آخرین مدل، یک لندکروز ، 3 بی ام دبلیو و دو پورشه هم دارد. در واقع پارکینگ منزل مسکونی او بی شباهت به نمایشگاه اتومبیل های گران قیمت نیست.

 

البته او هر چقدر داشته باشد مردم با آن کنار می آیند. وقتی یک فوتبالیست درجه 3 قرارداد آنچنانی می بندد و ماشین 500، 600 میلیونی سوار می شود، اما برخی از دوستانش عقیده دارند او نباید با مازراتی گران قیمتش به تمرینات پرسپولیس می رفت. جالب است بدانید چند تا از ماشین های مدل بالای دایی را همسرش سوار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه