بیت کوین

بازار رمزارز پس از جهش بیت‌کوین چه سمتی می‌رود؟

بازار رمزارز پس از جهش بیت‌کوین چه سمتی می‌رود؟
کدخبر : 36094

روز گذشته صعود بیت‌کوین به بالای ۲۳هزار دلار، اکثر معامله‌گران را شگفت زده کرد. گفتنی است بازار رمزارز روز گذشته را با رنگ سبز به پایان رساند. باید دید بیت‌کوین می‌تواند از مقاومت ۲۴ هزار و ۲۸۰ دلاری امروز با موفقیت عبور کند یا باید منتظر اصلاح بازار باشیم؟

به گزارش رصداقتصادی : روز گذشته پس از عبور بیت‌کوین از مقاومت‌های ۲۲ و ۲۳ هزار دلاری، اکثر آلت‌کوین‌های بازار با رشد چشمگیر مواجه شدند. علت این موضوع کاهش شاخص دامیننس بیت‌کوین است. در ادامه گزارش روز گذشته نیز شاخص ترس و طمع امروز بیت‌کوین، شرایط آرام‌تری برای بازار رمزارز نوید می‌دهد.

 

دامیننس بیت‌کوین

همزمان با صعود بیت‌کوین به سطوح بالاتر، شاخص دامیننس آن نتوانست به اهداف بالاتر برگردد. گفتنی است این شاخص در حال حاضر در سطح ۴۲٫۴ درصد قرار دارد. همچنین اگر دامیننس دوباره به اهداف پایین‌تر برود، در صورت صعود بیشتر بیت‌کوین، آلت‌کوین‌ها دوباره شاهد رشد بیشتری خواهند بود.

 

روند بازار

بیت‌کوین توانست به رشد دیروز خود ادامه دهد و به بالای سطح ۲۳ هزار دلار برسد، این درحالی است بسیاری از معامله‌گران انتظار رسیدن به این هدف را در یک روز نمی‌دادند. گفتنی‌ است بیت‌کوین در حال حاضر، در یک روند صعودی قرار دارد و احتمال عبور آن از سطح ۲۴هزار و ۲۸۰ دلار زیاد است.

البته با بررسی ساختار حال حاضر بیت‌کوین می‌توانیم در زمان یک ساعته واگرایی را در قیمت و اندیکاتور  RSI، مشاهده کنیم. تحلیل این واگرایی لزوما قطعی نیست. اما معمولا اثرات خود را بر بازار رمزارز می‌گذارد.

تحلیلگران بازار احتمال می‌دهند که بیت‌‌کوین در تایم‌های پایین‌تر نیاز به یک اصلاح دارد تا انرژی لازم را برای عبور از آخرین سقف خود کسب کند. در ادامه گاوهای بازار در تلاش‌اند اگر اصلاحی در بیت‌کوین رخ دهد، قیمت آن‌ را همچنان بالای ۲۳ هزار دلار نگهدارند. اگر قیمت بالای این سطح تثبیت نشود، شرایط برای صعود بیشتر بیت‌کوین سخت خواهد شد.

 

شاخص ترس و طمع

امروز با بازگشت بیت‌کوین به سطوح بالای ۲۳هزار دلار، شرایط سنتیمنت بازار رمزارز آرام‌تر ارزیابی شد. تحلیلگران با استفاده از ابزارهای مختلفی موضع معامله‌گران را محاسبه می‌کنند.

شاخص ترس و طمع بیت‌کوین روز گذشته از عدد ۲۶واحد به ۳۲ واحد رسید و امروز با رشد ۷ واحدی به عدد ۳۹رسید. این رشد شاخص، برای فعالان بازار سیگنال مثبتی است، زیرا این شاخص مدت‌ها بود که در منطقه ترس قرار داشت. اگر شرایط بازار همچنان آرام باشد. احتمال رسیدن این عدد به بالای ۴۵ واحد و شرایط خنثی در بازار بسیار زیاد است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه