نیکی کریمی | ازدواج نیکی کریمی | عشق نیکی کریمی

جلف بازی من درآوردی نیکی کریمی اینستاگرام را ترکاند | نیکی کریمی هجده سالش شد

جلف بازی من درآوردی نیکی کریمی اینستاگرام را ترکاند | نیکی کریمی هجده سالش شد
کدخبر : 37973

حرکات من درآوردی نیکی کریمی در اینستاگرام ترکاند

نیکی کریمی بازیگر و کارگردان قدیمی سینما و تلوزیون است . نیکی کریمی در سریال های مختلف ایفای نقش کرده است او در سریال یاغی نیز حضور داشت . نیکی کریمی حضور کوتاه و افتخاری در این سریال داشت که در نوع خود جالب بود . در ادامه ویدیوی دیده نشده از رفتار و حرکات نیکی کریمی را مشاهده می کنید . 

بیوگرافی نیکی کریمی

نیکی کریمی( niki karimi) (متولد ۱۹ آبان ماه ۱۳۵۰، تهران) هنرپیشه، کارگردان، مترجم و عکاس ایرانی است. نیکی کریمی تا به حال در چند جشنواره جهانی فیلم به عنوان داور حضور داشته است. کریمی با کسب چهار جایزه از جشنواره های مختلف بین المللی یکی از موفق ترین بازیگران ایرانی از نظر تعداد جوایز جهانی بوده است.

نیکی کریمی

نیکی کریمی علاوه بر بازیگری به حرفه عکاسی هم مشغول است

نیکی کریمی از دوران دبستان بازی در گروه‌های کوچک تئاتری را آغاز کرد. اولین نقش سینمایی اش را در سال ۱۳۶۸ در فیلم« وسوسه» به کارگردانی جمشید حیدری به دست آورد. ولی نخستین حضور جدی اش را میتوان در فیلم« عروس» به کارگردانی بهروز افخمی در سال ۱۳۶۹ دانست. نیکی کریمی و ابوالفضل پورعرب را اولین ستاره های سینمای ایران بعد از انقلاب می دانند. بعد از آن، نیکی کریمی در دو فیلم مهم از داریوش مهرجویی به نام های« سارا» و« پری» ایفای نقش کرد. در سال ۱۳۷۱ بازی در فیلم« سارا» ( اقتباسی از« خانه عروسک» اثر هنریک ایبسن) توانست برای او جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره های سن سباستین و نانت را به ارمغان بیاورد.

نیکی کریمی

از تئاتر تا جلوی دوربین

بازیگری را از زمان مدرسه با حضور در گروه های تئاتری شروع کرد تا اینکه سال 1368 وقتی 18 ساله بود با فیلم سینمایی «وسوسه» جلوی دوربین رفت

او هنوز هم حاضر نیست ماجرای اولین ورود خود به سینما را توضیح دهد!

نیکی کریمی

عکس های جدید نیکی کریمی

نیکی کریمی در همان سال برای تحصیل در رشته طراحی لباس به آمریکا رفت و تا زمان بازی در فیلم« پری» اثر داریوش مهرجویی به ایران بازنگشت. بازی نیکی کریمی در این فیلم که اقتباسی از کتاب« فرنی و زویی» اثر سلینجر بود مورد توجه قرار گرفت و برای بار سوم در جشنواره فیلم فجر نامزد سیمرغ بلورین شد.

نیکی کریمی بعد از بازی در چند فیلم از کارگردانانی چون ابراهیم حاتمی کیا، بهروز افخمی و داریوش فرهنگ در سال ۱۳۷۷ در فیلم« دو زن» به کارگردانی تهمینه میلانی بازی کرد. نیکی کریمی با بازی در این فیلم، به هنرپیشه ثابت چند فیلم بعدی تهمینه میلانی تبدیل شد و این همکاری تا فیلم« واکنش پنجم» ادامه یافت. نیکی کریمی برای پنجمین بار برای فیلم« دو زن» نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شد و جایزه بهترین بازیگر زن را بخاطر بازی در همین فیلم از فستیوال تائورمینا ایتالیا گرفت.

نیکی کریمی

جدیدترین تصاویر نیکی کریمی

پس از این که دستیاری عباس کیارستمی را در فیلم« a.b.c. africa» به عهده گرفت ، در سال ۱۳۸۰ فیلم کوتاه مستندی با مضمون نازایی با عنوان« داشتن یا نداشتن» ساخت که برنده جایزه باران شد. در سال ۱۳۸۱ در دو فیلم« دیوانه ای از قفس پرید» به کارگردانی احمدرضا معتمدی و« واکنش پنجم» به کارگردانی تهمینه میلانی بازی کرد که به خاطر بازی در این دو فیلم جایزه سیمرغ بلورین جشنواره فجر را گرفت. نیکی کریمی برای نخستین بار در فیلم« باج خور» اثر« فرزاد مؤتمن» در یک نقش خاکستری بازی کرد.

نیکی کریمی

عکس های اینستاگرام نیکی کریمی

نیکی کریمی در سال ۱۳۸۳ اولین فیلم بلندش به نام یک شب را کارگردانی کرد. این فیلم به دلیل شرایط ممیزی در ایران اکران نشد ولی در جشنواره های معتبر خارجی درخشید از جمله در فستیوال فیلم کن مورد توجه قرار گرفت. نیکی کریمی فیلم بعدی خود به اسم چند روز بعد را در سال ۱۳۸۵ و در شرایطی ساخت که هنوز تکلیف اکران یک شب در هاله ای از ابهام قرار داشت نیکی کریمی در فیلم دوم خود بازی هم کرد و فیلمی قابل قبول و تحسین شده کارگردانی کرد ولی باز این فیلم هم خاطربه دلیل مسائل ممیزی در ایران هنوز اکران نشده است. سومین فیلم نیکی کریمی با نام سوت پایان در سال ۱۳۸۹ ساخته شد.

نیکی کریمی در تله تئاتر خرده جنایت های زن و شوهری برای اولین بار در یک کار تلویزیونی حاضر شد.

نیکی کریمی

ورود به عکاسی

از سال 1376 عکاسی را کنار عباس کیارستمی شروع و در این سال ها مداوم عکاسی طبیعت کرد که نتیجه آن برگزاری 4 نمایشگاه در ایران و 1 نماشگاه در امارات بود

می گوید؛ به تمام زمینه های عکاسی علاقه دارم ، عکاسی فیلم را هم نگاه می کنم، کارهای که بچه ها انجام می دهد و حتی عکاسی پرتره برایم جذاب است

نیکی کریمی

سیمرغ با فیلم دو زن

کریمی پس از همکاری با کارگردان هایی چون ابراهیم حاتمی کیا ، بهروز افخمی و داریوش فرهنگ سال 1377 در فیلم «دو زن» به کارگردانی تهمینه میلانی بازی کرد

این فیلم پنجمین نامزدی او برای سیمرغ بود که در نهایت توانست با این فیلم آنرا بدست آورد ، همکاری او با میلانی تا سال 1381 ادامه دار بود

 

نیکی کریمی در کنار پدرش

نیکی کریمی همچنین در حرفه عکاسی نیز فعالیت دارد. او تاکنون چند نمایشگاه عکس از کارهای خود، برپا کرده است. نیکی کریمی تاکنون سبک های مختلف عکاسی همچون پرتره و... را تجربه کرده ولی عکاسی از طبیعت در آثار او چشمگیرتر است.

نیکی کریمی که اعضای خانواده اش در انگلستان یا آمریکا زندگی میکنند بین تهران و لندن در رفت وآمد است.

 

تصاویری از کودکی نیکی کریمی

نیکی کریمی یکی از بازیگران محبوب و سرشناس سینما و تلویزیون است که بازیگری را از دوران مدرسه و در تئاتر آغاز کرد و اولین بار با فیلم وسوسه درحالی که تنها 18 سال داشت به دنیای سینما راه یافت اما با بازی در فیلم عروس به کارگردانی بهروز افخمی خوش درخشید و در میان اهالی سینما شناخته شد.

نیکی کریمی عروس سینمای ایران در دوره جوانی یکی از درخشان ترین و پرکارترین های دنیای سینما بود و جوایز متعددی از جشنواره های مختلف دریافت کرد.

اگر شما هم از طرفداران نیکی کریمی هستید شاید دیدن عکس هایی از دوران کودکی و جوانی خانم بازیگر برایتان جالب باشد. تا پایان این مطلب از بخش فرهنگ و هنر نمناک همراه ما باشید.

 

عکس های زیبای نیکی کریمی در کودکی و جوانی

نیکی کریمی این روزها نزدیک به پنجمین دهه زندگی اش است اما ظاهر او تفاوت چندانی با سالهای قبل نکرده است ،عکس هایی از دوران کودکی و سپس جوانی این خانم بازیگر را برایتان گردآوری کرده ایم که در ادامه مشاهده میکنید 

 

سریال کیمیا با محوریت خانواده ایرانی به تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی و کارگردانی جواد افشار برای پخش از شبکه دو سیما در حال ساخت است. نیکی کریمی و مهدی سلطانی مدتیست در سکوت خبری جلوی دوربین سریال کیمیا قرار گرفتند. این در حالیست که تصویربرداری سریال به مرز 60 درصد رسیده است.

 

نیکی کریمی در سریال کیمیا

در این سریال نیکی کریمی نقش محبوبه زنی را بازی می کند که در روزهای پر التهاب سال 57 که جامعه آبستن حوادثی بزرگ است چاره ای جز اعتماد به نقشه های شوهرش ندارد. خانه ی آنها توسط اهالی محل شناسایی شده و محبوبه به ناچار به خانه ی مادرش پناه برده است. مادری که هنوز پس از گذشت سالها، ناراحتی اش را از ازدواج محبوبه و شهرام(مهدی سلطانی) پنهان نمی کند. شهرام یکی از مقامات بلند پایه ی امنیتی است که در مواجهه با حوادث انقلاب، چاره را در فرار می بیند و پیش از آن قصد دارد محبوبه را که باردار است، به جای امنی در خارج از کشور منتقل نماید اما...

 

نقش هایی که با نیکی کریمی ماندگار شد

در یکی از روزهای آبان ماه سال 50 نیکی کریمی بازیگر مشهور این روزهای سینما در تهران متولد شد. بازیگر پرکار این روزهای سینما از همان دوران کودکی علاقه به بازیگری را در خود پرورش داد و خیلی زود توانست بازی در تئاتر را آغاز کند و زمانی که تنها 18 سال داشت اولین بار در فیلم وسوسه جلوی دوربین رفت.

شاید آن روزها بسیاری از اهالی سینما پیش بینی موفقیت نیکی کریمی را میکردند و انتظار این روزهای پرکار نیکی کریمی برای خیلی ها دور از تصور نبود. در این شماره از مطلب چهره های نمناک به بررسی نقش های اول و ماندگار نیکی کریمی در سینما می پردازیم

 

نیکی کریمی با این نقش ها ماندگار شد

نیکی کریمی در فیلم عروس

سال 69 بهروز افخمی فیلم سینمایی عروس را جلوی دوربین برد و نیکی کریمی و ابوالفضل پورعرب بازیگران نقش اصلی آن را تشکیل دادند. نیکی کریمی که سال 68 با بازی در فیلم وسوسه به سینما وارد شده بود توانست در فیلم بهروز افخمی توجه اهالی سینما را به خود جلب کند. نیکی کریمی با بازی در فیلم عروس نام خود را به عنوان ستاره آن روزهای سینما مطرح کرد.

 

فیلم عروس با بازی ماندگار نیکی کریمی

فیلم عروس داستان زن و شوهر جوانی است که در آغاز زندگی مشترکشان درگیر مشکلات جدیدی میشوند. حمید پسری است که تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده و شغل و درآمدی ندارد و عاشق دختری به نام مهین می شود که خانواده او از وضعیت مالی خوبی برخوردارند و اختلاف طبقاتی باعث می شود که پدر عروس با ازدواج آنها مخالفت کند. حمید برای رسیدن به دختر مورد علاقه اش وارد قاچاق دارو می شود و رضایت پدر عروس را بدست می آورد. حمید و مهین برای ماه عسل به شمال سفر می کند و این آغاز ماجراهایی جدید است.

 

نیکی کریمی در فیلم دو زن

نیکی کریمی پس از بازی در چند فیلم از کارگردانانی چون ابراهیم حاتمی کیا، بهروز افخمی و داریوش فرهنگ در سال 1377 در فیلم دو زن به کارگردانی تهمینه میلانی ایفای نقش کرد. نیکی کریمی با بازی در این فیلم، به بازیگر ثابت چند فیلم بعدی تهمینه میلانی تبدیل شد و این همکاری تا فیلم واکنش پنجم ادامه یافت.

 

 نیکی کریمی در نمایی از فیلم دو زن

نیکی کریمی آن روزها دیگر به یکی از ستاره های اصلی و محبوب سینما تبدیل شده بود و تجربه همکاری با کارگردانان بزرگ را در کارنامه هنری اش داشت و برای بازی در فیلم دو زن نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شد و جایزه بهترین بازیگر زن را به خاطر بازی در همین فیلم از جشنواره تائورمینا ایتالیا گرفت.

 

نیکی کریمی در واکنش پنجم

نیکی کریمی که سابقه همکاری با تهمینه میلانی را در دو زن داشت در واکنش پنجم تهمینه میلانی باری دیگر جلوی دوربین رفت و توانست قابلیت های بازیگری اش را در معرض دید اهالی هنر قرار بدهد. واکنش پنجم با بازی موفق نیکی کریمی سال 82 روی پرده سینماها رفت و نیکی کریمی برای این فیلم جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه