شهره لرستانی | همسر شهره لرستانی | تغییر جنسیت شهره لرستانی

شهره لرستانی پدربزرگ شد | موتورسواری و کراوات زدن شهره لرستانی غوغا کرد

شهره لرستانی پدربزرگ شد | موتورسواری و کراوات زدن شهره لرستانی غوغا کرد
کدخبر : 39358

موتورسواری و کراوات زدن شهره لرستانی غوغا کرد.

شهره لرستانی بازیگر باتجربه سینما و تلوزیون است . شهره لرستانی با کروات و پیرهن مردانه از گربه خانگیش رونمایی کرد . شهره لرستانی در سینما نیز سابقه بازیگری و کارگردانی دارد او چند ماه پیش حسابی خبرساز شد . شهره لرستانی در سریال های طنز نیز حضور داشته است و از بازیگران محبوب محسوب می شود که طرفداران زیادی دارد او چند ماه پیش خبر تغییر جنسیتش را مطرح کرد که حواشی زیادی به دنبال داشت او در این مدت بسیار اذیت شد . 

بیوگرافی کامل و زندگینامه شهره لرستانی

نام :شهره

نام خانوادگی :صالحی لرستانی

تاریخ تولد :31 خرداد 1345

تحصیلات :فوق لیسانس فیلمنامه نویسی

سالهای فعالیت :از 1364 تاکنون

وضعیت تاهل :مجرد

زندگی شخصی شهره لرستانی

شهره صالحی لرستانی بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان 26 مهرماه 1345 متولد شد و اصالتا اهل خرم آباد است.

عکس جوانی شهره لرستانی در شناسنامه او

این بانوی بازیگر در یک خانواده پنج نفره متولد شد، پدر او قاضی بازنشسته دادگستری و مادرش فرهنگی بازنشسته است و یک خواهر و برادر دارد. پدر این بانوی هنرمند در سال 1400 فوت کرده است.

عکسی از شهره لرستانی به همراه پدر و مادرش

شهره لرستانی در سال 69 در رشته کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی فارغ‌التحصیل شد و مدرک کارشناسی ارشدش را در رشته فیلمنامه نویسی سینما از مرکز اسلامی آموزش فیلمسازی مجتمع فیلمسازی باغ فردوس در سال 1373 دریافت کرد.

او خود را یک لر می‌داند که به ایلی بودن عادت دارد و می گوید، نه فقط با بستگان درجه یک بلکه ما با خانواده‌مان در خرم‌آباد و بروجرد و تهران همه و همه در تماسیم هر روز باید از هم خبر داشته باشیم. من به‌دلیل مشغله کاری کمتر اما کلا خانواده همه از حال هم باخبرند و این خاصیت لر بودن است.

علاقه شهره لرستانی به بازیگری از کودکی

شهره لرستانی از دوران کودکی هم به بازیگری علاقه مند بود و از زمانی که تنها 5 سال داشت نمایش هایی را برای اهالی خانه اجرا و کارگردانی میکرد.

خانواده و اصالت

پدرش قاضی بازنشسته دادگستری و مادرش فرهنگی بازنشسته است

یک خواهر و یک برادر دارد، نام کاملش «شهره صالحی لرستانی» است که می گوید وقتی مدرسه رفتم به تقلید از چارلی چاپلین نامم را کوتاه کردم

علاقه به هنر از کودکی

همیشه گروه تئاتر مدرسه با من بود، از نوشتن و به وجود آوردن لذت می بردم

آن اوایل که بلد نبودم بنویسم حفظ می کردم ، نمایشنامه‌ نویسی که بلد نبودم اما قصه‌ هایی شبیه نمایشنامه می نوشتم و با گروه تئاترمان اجرا می کردم

زیر میز دادگستری

یکی از تفریحات من و برادرم تابستان‌ ها این بود که با پدرم به دادگستری می رفتیم

وقتی مراجعین می آمدند زیر میز پدر پنهان می شدیم و آنها را از لای ترک میز زیر نظر گرفته و به حرف‌ هایشان گوش می دادیم، عشق ما دعواهای زن و شوهری بود

 

 

 

 

دانشگاه و شروع تئاتر

در سال 1364 وقتی 19 ساله بود از شهر همدان که مدتی بخاطر شغل پدر ساکن آنجا بودند به تهران بازگشتند سپس دیپلم گرفت و بلافاصله وارد دانشگاه هنر شد

در همان ترم اول که اکثرا دروس عمومی بود غرق تئاتر شد و 17 نمایش را به کارگردانی خود بروی صحنه برد سپس خود نیز کم کم وارد بازی شد

 

 

جلوی دوربین

در سال 1365 وقتی 20 ساله بود با سریال «اُغُر بخیر» اولین بار وارد قاب تلویزیون شد اما دومین تجربه بازی اش فیلم «نیاز» در سینما بود

بازی در سریال «آپارتمان» در سال 1371 کنار چهره هایی چون در کنار چهره هایی چون پرویز پرستویی ، امین تارخ، حمید جبلی و آتیلا پسیانی او را به شهرت رسید

 

 

شکست عشقی

شهره لرستانی در بیست و هفت سالگی آنقدر سرخوش و خوشحال بود که حواسش به دور و برش نبود و یک روز با سر به زمین خورد

خودش می گوید همه‌ چیز خیلی ساده شروع شد طوریکه وقتی امروز بهش نگاه می‌ کنم باورم نمی‌ شود اتفاقی به این سادگی که ساده‌ تر از آن هم قابل‌ حل بود و می‌ توانستم از آن بگذرم ، زندگی ام را دگرگون کرد

 

 

افسردگی بعد عشق

یک موقعی داستان شکست عشقی ساده و یک خطی برایم اتفاقی بسیار عظیم و سهمگین بود و باعث شد احساس شکستی بزرگ بکنم

موج غم من را در خود غرق کرد و به دامن افسردگی پناه بردم در این مدت 8 سال از بازیگری جدا شدم و تنهایی و بیماری باعث افزایش 40 کیلویی وزنم شد

بعد از مدتها به کمک روانشناس دوباره به بازیگری برگشتم

 

 

عامل چاقی

من بیمار ای دارم که عامل اصلی چاقی‌ ام است شاید باورتان نشود من لب به شکلات و شیرینی و این چیزها نمی‌ زنم ، من مشکل هیپوتیروئید دارم که یک قسمت داخل هیپوفیزم بد عمل میکند

 

 

تاسیس خانه پیشکسوتان

دوری از سینما و کار باعث شد تا به فکر تاسیس خانه پیشکسوتان بیفتم اصلا این کار را شروع کردم تا مشکلات خودم را فراموش کنم

آن روزها مدام به فکر حل مشکلات دیگران بودم مراقب بودم ببینم چه کسی بیمار است یا چه کسی به رحمت خدا رفته و باید برای بزرگداشتش اقدام کرد

همه این کارها را می‌کردم که عشق از دست رفته‌ ام را فراموش کنم و تمام مشکلات مربوط به آن شرایط را فراموش کنم

 

 

ازدواج شهره لرستانی

شهره لرستانی جزو آن دسته از هنرمندان است که زندگی مجردی را به متاهلی ترجیح داده و ازدواج نکرده است.

ازدواج میان هنرمندان به دلیل شرایط شغلی که آنها دارند و دغدغه هایی که زندگی هنری ایجاد میکند تا حدودی دشوار است و شهره لرستانی با توجه به این موضوع تابه حال نتوانسته تصمیمی برای ازدواج بگیرد و به نظرش درک شرایط زندگی با یک هنرمند دشوار است و به همین دلیل ترجیح داده است که مجرد بماند.

 

 

ماجرای شکست عشقی شهره لرستانی

شهره لرستانی در بیست و هفت سالگی عاشق شد اما به دلایل مختلفی این عشق نافرجام ماند و زندگی او را کاملاً تحت تاثیر قرار داد. این بازیگر کشورمان پس از شکست عشقی به مدت 8 سال از بازیگری جدا شد و به انزوا و افسردگی روی آورد و تنهایی و بیماری او سبب شد دچار 40 کیلو اضافه وزن شود.

 

 

کاهش وزن شهره لرستانی

شهره لرستانی کم‌کاری تیروئید، مشکلات هورمونی و افسردگی را عامل اضافه‌وزن و چاقی‌ خود می‌داند. او یک بار موفق شد چهل کیلو از وزنش را با تغذیه کم کند و انگیزه کاهش وزن خود را عاشق شدن دوباره اش می‌داند اما دوباره اضافه وزن یافت.

این هنرمند سال گذشته (1400)عمل اسلیو معده انجام داده و کاهش وزن بسیاری داشته است، او در مراسم ختم پدر خود با ظاهری متفاوت و شوکه کننده حاضر شده و تغییرات ظاهری او بسیار محسوس بود.

 

 

تاسیس خانه پیشکسوتان

شهره لرستانی در زمان هشت سال افسردگی و دوری از بازیگری برای فراموشی مشکلات خود به فکر تاسیس خانه پیشکسوتان افتاد.

این هنرمند در رابطه با تاسیس خانه پیشکسوتان می گوید:

آن روزها مدام به فکر حل مشکلات دیگران بودم مراقب بودم ببینم چه کسی بیمار است یا چه کسی به رحمت خدا رفته و باید برای بزرگداشتش اقدام کرد.همه این کارها را می‌کردم که عشق از دست رفته‌ ام را فراموش کنم و تمام مشکلات مربوط به آن شرایط را فراموش کنم.

 

 

علاقه شهره لرستانی به گربه هایش

شهره لرستانی یکی از هنرمندانی است که علاقه زیادی به گربه دارد و اگر سری به خانه او بزنید گربه های زیادی را مشاهده خواهید کرد.

 

 

مازیار و سامان؛ بازیگران ایرانی که تغییر جنسیت دادند

شهره لرستانی بازیگر پیشکسوت که مدتهاست تصاویری از خود با پوشش مردانه و کلاه در صفحه شخصی اش منتشر می کرد، بالاخره بعد از مدت ها خبر تطبیق جنسیت خود را تایید کرد و در روز چهارشنبه 22 تیر ماه 1401 در تازه ترین پست اینستاگرامی خود از تولد دوباره و تغییر نامش خبر داد.

برخلاف تصور بسیاری از افراد او تنها بازیگری نبوده که تطبیق جنسیت داده است و سالها قبل از تغییر جنسیت شهره لرستانی (مازیار) یکی دیگر از بازیگرانی که در این بخش از نمناک معرفی می کنیم جسارت انجام این کار را داشته و تغییر اسم و جنسیت خود را اعلام کرده است.

شهره لرستانی 31 خرداد 1345 در شهر تهران به دنیا آمد. او در فیلم هایی چون نیاز، لیلی با من است، زیر درخت هلو، اخراجی‌ها، نصف مال من نصف مال تو، هزارپا، امام علی، مختارنامه، کلاه پهلوی، سه در چهار، خوشنام، زیر خاکی، بی‌بی خاتون و … ایفای نقش نموده است.

 

 

تطبیق جنسیت سامان ارسطو(فرزانه ارسطو)

فرزانه ارسطو یکی دیگر از بازیگرانی بود که در سال 1387، در 41 سالگی، تغییر جنسیت داد و نام سامان را برای خود انتخاب کرد. او در یکی از مصاحبه هایش گفته است که از همان شش یا هفت سالگی متوجه تفاوتم با دختر بچه های دیگر شدم و هیچ وقت مانند آنها کفش پاشنه بلند و پیراهن نپوشیدم اما ترس از تنها شدن باعث شد که به تغییر جنسیت فکر نکنم تا اینکه در سال 1387، در 41 سالگی بالاخره تصمیمم را گرفتم و با کمک دوستانم در داخل ایران عمل های تطبیق جنسیت را انجام دادم.

 

 

سامان ارسطو/ عکس از نازی خوش اخلاق

سامان ارسطو متولد 15 خرداد 1346 در شاهرود، بازیگر و کارگردان است، او فعالیت هنری خود را از تئاتر در سال 1364 آغاز کرد. یازده سال بعد از شروع به کار در زمینهٔ بازیگری حرفه‌ای در تئاتر، ارسطو با بازی در سریال «سفرهٔ عقد» پا به عرصهٔ بازیگری در سینما و تلویزیون گذاشت و در سال 1385 فیلم کوتاه «یک روز بالاخره ما رو از کافه می‌ندازن بیرون» را ساخت. او در آثاری چون سربازهای جمعه، استشهادی برای خدا، تیغ زن و... ایفای نقش نموده و تا کنون برنده و کاندید جوایز متعددی، در زمینهٔ بازیگری و کارگردانی، از سوی جشنواره‌های بین‌المللی، ملی، استانی و منطقه‌ای بوده‌است. 

 

 

فیلم| صدای مازیار لرستانی مردانه شد؛ تبریک روز جهانی سینما توسط مازیار لرستانی

 مازیار لرستانی بازیگر سینما و نلویزیون ایران با انتشار یک فیلم در اینستاگرام ۲۱ شهریور روز جهانی سینما را تبریک گفت.

در این ویدیو که مازیار (شهره) لرستانی با دنبال کنندگانش به اشتراک گذاشته است، صدا و چهره مردانه او پس از آغاز هورمون تراپی مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

فیلم تبریک روز جهانی سینما توسط مازیار لرستانی با صدای مردانه که در اینستاگرام منتشر شده است را تماشا کنید.

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزاما بازتاب دیدگاه رسانه دیلی فوتبال نیست.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه