مهسا امینی | فوت مهسا امینی | پدر مهسا امینی

علت فوت مهسا امینی مشخص شد ؟

علت فوت مهسا امینی مشخص شد ؟
کدخبر : 39748

جزئیات فوت مهسا امینی بررسی شد .

به گزارش رصداقتصادی : مهسا امینی در روز های گذشته درگذشت . ماجرای درگذشت مهسا امینی حرف و حدیث های فراوانی داشت . مردم ایران از درگذشت مهسا امینی متاثر شدند . 

 معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: از کلیه دستگاه‌های مستقیم و غیر مستقیم دخیل در پرونده مرحومه امینی درخواست اسناد مدارک و فیلم کردیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، در پی درگذشت مهسا امینی موجی از اعراضات در شهرها و فضای مجازی به راه افتاد. علت اعتراض‌ها به نحوه برخورد گشت ارشاد با خانم‌ها در رابطه با حجاب برمی‌گردد.

میراحمدی: دوربین‌های شهری بازبینی می‌شود

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: از کلیه دستگاه‌های مستقیم و غیر مستقیم دخیل در پرونده مرحومه امینی درخواست اسناد مدارک و فیلم کردیم. کلیه دوربین‌های شهری بازبینی می‌شود. مجزای از دستگاه های مسئول تحقیقات خود را آغاز کردیم و صحنه را بازسازی کردیم.

وی افزود: یک کمیته تخصصی پزشکی متشکل از رییس کمیسیون بهداشت مجلس، ریاست سازمان نظام پزشکی و نماینده رادیولوژی و قلب ایران در این کمیته حضور دارند. فارغ از جنگ‌های روانی و رسانه ای و فضای احساسی منتظر سازمان نظام پزشکی و پزشکی قانونی هستیم که از ده روز تا دو هفته زمان بر است.

هیچ شواهدی از خونریزی مغزی در تصاویر سی‌تی‌اسکن «مهسا امینی» دیده نمی‌شود

به نقل از ایسنا، متخصصان نرورادیولژی هیأت بورد رادیولوژی وزارت بهداشت در پاسخ به استعلام ریاست سازمان نظام پزشکی درباره تصاویر «سی تی اسکن» منتشر شده از مرحوم مهسا امینی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که «هیچ شواهدی از خونریزی مغزی در این تصاویر به چشم نمی‌خورد.»

درخواست مهم ۷۱ پزشک درباره فوت مهسا امینی

به نقل از خبرآنلاین، ۷۱ پزشک با امضای نامه‌ای خواستار این شدند پزشکی قانونی جوانب طبیفوت «مهسا امینی»را بدون مساحمه و صرفاً بر مبنای موازین علم پزشکی بررسی کند.

در متن این نامه آمده است:

جناب آقای دکتر مسجدی

ریاست محترم سازمان پزشکی قانونی کشور

با سلام و احترام

همانگونه که مستحضر هستید مرگ هم‌ وطن جوانمان، خانم مهسا امینی موجب جریحه‌دار شدن افکار عمومی گردیده، به‌گونه‌ای که بالاترین مقام اجرایی کشور، شخص رئیس جمهور محترم نیز به آن واکنش نشان داده‌اند. از سوی دیگر ابهام در مورد علت فوت ایشان روایت‌های گوناگونی را در سطح جامعه رواج داده و پریشانی اجتماعی و روانی بسیار ایجاد کرده است.

ما امضا کنندگان زیر نمایندگان مجمع عمومی و روسای نظام پزشکی‌های کشور از آن مقام محترم و همکاران‌تان به‌عنوان بخشی از جامعه پزشکی کشور انتظار داریم بدون مسامحه و صرفاً برمبنای موازین و اصول علم پزشکی، جوانب طبی این رخداد ناگوار را مشخص فرمایید. مسلما دوراندیشی و دقت نظر شما نقش موثری در تقویت و بازآفرینی اعتمادملی خواهد داشت.

دیدار نماینده ولایت فقیه با والدین مهسا

به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان از دیدار دو ساعته خود با والدین مهسا امینی گفت: به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه به خانواده مرحومه خانم مهسا امینی اطمینان دادم که همه نهادها برای دفاع از حقوقی که از خانم امینی تضییع‌شده، اقدام خواهند کرد و هیچ حقی از خانواده مرحومه امینی نادیده گرفته نخواهد شد.

بنده در منزل خانم امینی خطاب به خانواده آن مرحومه، گفتم: وظیفه بود که با خانواده خدمت برسیم و عرض کنیم؛ همه از این اتفاق متأثر و غمگین هستیم و هیچ‌گاه نمی‌توانیم خودمان را جای شما بگذاریم. اتفاق تلخ و غم‌انگیزی بود و همه را شوکه کرد. از صمیم قلب می‌گویم هر حادثه ناگواری از این دست حقیر را به‌عنوان یک خدمتگزار ناراحت و دل‌شکسته می‌کند و من مطمئنم رهبر عزیزمان هم از اینکه یک دختر این سرزمین این‌چنین از دنیا رفته‌اند متأثر و متألم هستند. به‌هرحال ایشان پدر امت هستند و ناراحتی مردم موجب ناراحتی ایشان هم هست.

پورذهبی در پایان تاکید کرد: همچنان که به خانواده خانم امینی قول داده‌ام، بنده نیز به سهم خودم موضوع فوت ایشان را تا نتیجه نهایی پیگیری خواهم کرد.

 

نمایندگان کردستان خواستار شفاف‌سازی شدند

به نقل از خانه ملت، محمدعلی محسنی بندپی در تشریح نشست صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۹ شهریور) فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بعضی از نمایندگان به ویژه نمایندگان کردستان از حوزه‌های انتخابیه خود گزارش‌هایی در این خصوص دادند و خواستار شفاف‌سازی کامل این موضوع از طریق وزارت کشور شدند و اگر در این ماجرا کسی قصوری کرده خواستار مجازات فرد یا افراد قاصر شدند.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: موضوع مورد تأکید این است که دقت شود اتفاقات این چنینی در سطح کشور تکرار نشود که مردم را متأثر کرده و دوم اینکه معضلات فرهنگی کشور راهکارهای خاص خود را دارد و باید با ابزارهای فرهنگی گره‌های فرهنگی باز شود و از هرگونه رفتار غیراخلاقی، خشونت‌آمیز و قهری باید پرهیز شود.

 

پیگیری پرونده مهسا امینی در مجلس به جریان افتاد

به نقل از ایرنا، علی حدادی، سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه با اشاره به دستور رئیس مجلس به این کمیسیون مبنی بر پیگیری فوت مهسا امینی، گفت: کمیسیون شوراها امروز نشستی با نمایندگان نیروی انتظامی، پزشکی قانونی و نهادهای مرتبط داشت تا علل فوت خانم امینی را بررسی کند.

حدادی افزود: در این نشست ماجرای فوت خانم امینی و شواهد و قرائن اولیه مورد بررسی قرار گرفته شد و کمیسیون شوراها منتظر است تا نظر نهایی پزشکی قانونی به مجلس ارائه شود.

وی گفت: فعلا زود است تا درباره فوت مرحومه امینی صحبت شود و باید بررسی‌های لازم صورت گیرد تا به درستی مشخص شود که علت فوت وی چه بوده است و تا مشخص شدن ماجرا مجلس پیگیر خواهد بود و گزارش نهایی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت خواهد شد.

پرونده در حال بررسی است

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس یازدهم تصریح کرد: همچنین فارغ از فراجا و پزشکی قانونی از نهادهای مرتبط هم درخواست ارائه گزارش کرده‌ایم تا کاملا مشخص شود که علل فوت چه بوده است و اگر قصوری در این ماجرا پیش آمده باشد با آن برخورد خواهد شد.

همچنین محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امورداخلی کشور ساعاتی پیش در این رابطه گفت: گزارشات از سوی بخش‌های مختلف به کمیته واصل و با حضور کارشناسان در حال بررسی است و پس از تکمیل روند بررسی‌ها گزارش نهایی به هیئت‌رئیسه مجلس و صحن تقدیم می‌شود و در صورت صلاح دید نیز افراد و نمایندگان سازمان‌های مرتبط به کمیته دعوت خواهند شد.

جوکار یادآور شد: سه نفر از نمایندگان مجلس، کارشناسان حقوقی و قضایی و دو کارشناس حوزه نظارت از اعضای این کمیته هستند و در جلسات مختلف نیز مسئولین مختلف انتظامی برای ارائه توضیحات و مستندات حضور خواهند داشت.

 

گشت ارشاد به نظام ضربه می‌زند

به نقل از ایسنا، یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که آیا رفتار بزرگان انقلاب و بزرگان دین در تبیین مسائل مانند رفتار ما در مواجهه با حجاب بوده است، بیان کرد: مقایسه وضعیت حجاب در مقاطع زمانی مختلف نشان می‌دهد گشت ارشاد نتیجه‌ای جز هزینه و ضربه برای نظام نداشته است اما مسئله اصلی این است که عده‌ای در برابر پذیرش حقیقت مقاومت می‌کنند.

جلال رشیدی کوچی گفت: هیچ تقطیعی در این فیلم صورت نگرفته است. بنده ویدئوی کامل اتفاق را دیدم. از لحظه ای که ایشان از ماشین پیاده شده تا لحظه ای که اورژانس آمده و ایشان را منتقل می کند مشخص است. البته اورژانس برای ایشان نیامده بود. گویا در ساختمانی که به آنجا نزدیک بوده اتفاقی رخ داده و اورژانس برای آنجا آمده بود. بعد که این اتفاق افتاده به این مکان آمده است. بنده تعهد اخلاقی دادم آنچه که واقعیت است را بگویم. تاکنون به هیچ عنوان سندی دال بر ضرب و شتم مهسا امینی از لحاظ علم پزشکی به دست نیامده است.

رشیدی کوچی افزود: چه کسی می‌تواند تضمین دهد که فردا برای یک نفر دیگر چنین اتفاقی نیفتد؟ چه کسی می‌خواهد هزینه این کار را پرداخت کند؟ هزینه این کار را نظام و خانم‌های با حجاب پرداخت می‌کنند.

وی اظهار کرد: سوال بنده این است افرادی که به این کلاس‌ها توجیهی توسط گشت ارشاد برده می‌شوند وقتی بیرون می‌آیند متنبه شده و توبه می‌کنند؟

این نماینده مجلس بیان کرد:‌ ما به جد می‌گوییم که باید قبول کنند که نیروی انتظامی از ناحیه گشت ارشاد در حال آسیب دیدن است.

جلال رشیدی کوچی گفت: شجاعانه‌ترین کاری که یک فرد می‌تواند انجام دهد این است که در وهله اول اشتباه خود را بپذیرد. سپس در جهت رفع خسارت گام بردارند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه