علی دایی

سنگ تمام علی دایی برای دامادش | علی دایی در مراسم عروسی دخترش در برج مثل ابر بهار گریه کرد

سنگ تمام علی دایی برای دامادش | علی دایی در مراسم عروسی دخترش در برج مثل ابر بهار گریه کرد
کدخبر : 39859

عکس جدید علی دایی و دخترش جنجالی شد .

علی دایی بازیکن بزرگ تیم ملی فوتبال و پرسپولیس است علی دایی یکی از بازیکنانی است که در آسیا دارای افتخارات فردی می باشد علی دایی در تیم های آلمانی مثل بایرن مونیخ نیز حضور داشته است عکسی جدید از علی دایی در مراسم عروسی بسیار لاکچری و وداع تلخ او با عروس با چشمان اشک آلود حسابی خبرساز شد برخی از رسانه ها خبر از ازدواج دختر علی دایی دادند اما هنوز مشخص نیست این عکس مربوط به دختر علی دایی باشد یا خیر این عکس را پیج اینستاگرامی یکی از تالار های معروف و لاکچری در لواسان در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده است . هدیه میلیاردی علی دایی به دخترش در شب عروسی ماجرایی است که این روزها حسابی فشای مجازی را داغ کرده است هنوز این اخبار تایید و تکذیب نشده است.​

 
 

بیوگرافی علی دایی:

علی دایی (زادهٔ ۱۴ بهمن ۱۳۴۸، شناسنامه: ۱ فروردین ۱۳۴۸ در اردبیل) بازیکن سابق و مربی فوتبال، تجارت‌پیشه و کارآفرین ایرانی است. او مٶسس و مدیرعامل شرکت پوشاک ورزشی دایی است.دایی بهترین گلزن تیم ملی و یکی از بهترین مهاجمان تاریخ جام ملت‌های آسیا به‌شمار می‌رود. که در دوران حرفه‌ای فوتبال خود با زدن ۱۰۹ گل در ۱۴۹ بازی ملی، رکورد بیشترین گلِ زده در بازی‌های ملی فوتبال مردان جهان را به‌دست‌آورد.

 
علی دایی در محله جیرال و خانواده ای پرجمعیت به دنیا آمد. علی دایی چهار برادر دارد.

پدرش راننده کامیون بود و مادرش خانه دار؛ متولد 14 بهمن 1348 است اما برای اینکه یک سال زودتر به مدرسه برود در شناسنامه 1 فروردین بعنوان تاریخ تولد درج شده است.

در کودکی او را شهریار صدا می زنند، این نام هم اکنون لقب وی است.
 

تغییر تاریخ تولد و نام شهریار

علی دایی روز 14 بهمن 1348 به دنیا آمده اما برای اینکه یک سال زودتر به مدرسه برود روز تولدش را در شناسنامه 1 فروردین 1348 درج کردند

در کودکی او را شهریار صدا می زنند که این نام هم اکنون لقب وی است

 

تحصیلات علی دایی

علی دایی در سال 1366 در رشته مهندسی عمران، دانشگاه شریف پذیرفته شد ولی به دلیل بازی فوتبال در گزینش ورودی به دانشگاه ناکام ماند.

ولی در ادامه فارغ التحصیل لیسانس مهندسی متالوژی از دانشگاه صنعتی شریف و فوق لیسانس تربیت بدنی از دانشگاه آزاد و دانشجوی دکترای واحد علوم تحقیقات رشته جامعه‌ شناسی ورزش شد.

 

بانک تجارت تا پرسپولیس و قطر

از سال 69 تا 73 در تیم «بانک تجارت» بازی کرد و با درخشش در این تیم به تیم ملی دعوت شد تا اینکه سال 1373 در 25 سالگی وارد تیم «پرسپولیس» شد

دایی در اولین فصل حضور خود در پرسپولیس 15 گل بثمر رساند تا اینکه از سال 75 با قرارداد یکساله به تیم السد قطر پیوست

 

علی دایی

 

ازدواج علی دایی

علی دایی بعد از فوت پدرش در سال 81 با دختری بنام مریم که از آشنایان دورشان بود ازدواج کرد و صاحب دختری بنام دنیز شد اما این وصلت سرانجام بعد از مدت کوتاهی به طلاق منجر شد. دنیز به همراه مادرش سالهاست در آمریکا زندگی می کند.

علی دایی در اول بهمن ماه ۱۳۸۳ برای دومین بار ازدواج کرد و در سال ۱۳۸۴ در خصوص شیوه آشنایی با همسر علی دایی و خصوصیات شریک زندگیش گفت: همسرم از آشنایان دور خانوادگی ما می باشد، مادرش اردبیلی و پدرش تبریزی است و بزرگ شده تهران می باشد. مشخصات کامل یک دختر آذربایجانی را دارد و لیسانس صنایع غذایی می باشد، او هشت سال از من کوچک تر است.

دومین فرزند علی دایی در سال ۱۳۸۸ به دنیا آمد. دختری با نام نورا که علی دایی به وی بسیار علاقه دارد و می گوید:دوست دارم نورا به همه چیز برسد. 

علی دایی فوتبال حرفه ای خود را از تیم استقلال اردبیل شروع کرد و سپس به تیم بانک تجارت رفت و از آنجا به تیم ملی ایران دعوت شد و در نهایت به باشگاه تیم پرسپولیس تهران پیوست و فوتبال خود را در این تیم ادامه داد. به خاطر عملکرد خوب علی دایی در تیم ملی و تیم پرسپولیس پیشنهادهای زیادی از تیم های خارجی دریافت کرد.

وی بعد از بازی برای تیم های السد قطر و آرمنیابیله فلد آلمان، به عنوان اولین بازیکن ایرانی در تیم بایرن مونیخ آلمان بازی کرد و همراه این تیم موفق به قهرمانی در بوندسلیگا شد. سپس بعد از بازی در تیم های هرتابرلین و الشباب امارات دوباره به تیم سابق خود، پرسپولیس تهران برگشت و با این تیم در سال ۱۳۸۲ عنوان آقای گل لیگ برتر ایران را کسب نمود. علی دایی در ۱۴۹ بازی ملی که داشت، بیش از از ۱۰۰ گل ملی به ثمر رساند و لقب بهترین گلزن جام ملت های آسیا در سال ۱۹۹۶ را دریافت کرد. وی همچنین به عنوان بهترین گلزن در بازی های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک و بازیکن سال آسیا در سال ۱۹۹۹ نیز شناخته شد.

خداحافظی

 

علی دایی سال 1381 به تیم «الشباب امارات» بازگشت و در یک فصل در 25 بازی توانست 11 گل بزند تا اینکه سال 82 به تیم پرسپولیس پیوست

 

در پرسپولیس در 24 بازی 16 گل زد سپس سال 1383 با قرارداد دو ساله بعنوان بازیکن مربی به صبا باتری رفت ، سال 85 هم در سایپا حضور داشت

در نهایت سال 1387 در 39 سالگی برای همیشه بازی را کنار گذاشت

علی دایی

علی دایی بالاخره در مورد ازدواج و 2 دخترش صحبت کرد

علی دایی دومین گلزن برتر جهان و چهره محبوب فوتبال ایران در آخرین مصاحبه خود با عادل فردوسی پور گپ و گفت صمیمانه ای داشت و پس از سال ها سکوت خود را شکست و درباره زندگی خصوصی و فرزندانش صحبتهایی مطرح کرد که تا به حال در جای دیگری به آنها نپرداخته بود. در ادامه این بخش از نمناک صحبت های علی دایی در مورد شایعه ازدواج دوباره اش را می خوانید.

 

پاسخ علی دایی به شایعات مربوط به ازدواج دومش

شهریار فوتبال ایران که دوره پر فرازونشیبی را در فوتبال ایران پشت سر گذاشته و امروز تبدیل به یکی از محبوب‌ترین چهره‌ها در ایران شده است، در گفت و گوی خود با عادل فردوسی پور به شایعه دوبار ازدواج کردنش پایان داد و گفت:

من تو زندگیم یک بار ازدواج کردم، این مسئله که من دو بار ازدواج کردم، به هیچ عنوان درست نیست، سال 1383 ما ازدواج کردیم و من الان تو زندگیم دو تا دختر دارم که این دو تا دختر همه چیز من هستند.

 

علی دایی بخاطر حمایت از مهسا امینی ممنوع‌التصویر شد

سیدصادق حسینی در توییتی نوشت:

شهرداری تهران به مجری تبلیغات موبایل ۱۴۰ دستور داده بیلبوردهای علی دایی جمع آوری شود.

دایی در واکنش به مرگ مهسا امینی گفته بود: چه به روزگار این سرزمین آوردید؟ دخترم می‌پرسد چه اتفاقی افتاده؟ چه پاسخی دارم؟ به کدامین گناه؟ //اعتمادآنلاین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه