متروپل

حسین عبدالباقی زنده است ؟

حسین عبدالباقی زنده است ؟
کدخبر : 40296

شایعات درباره ی زنده بودن حسین عبدالباقی ، مالک ساختمان متروپل آبادان واکنش مسئولین را به دنبال داشته است.

به گزارش رصداقتصادی : طی روزهای گذشته خبرهای ضد و نقیضی درباره ی مالک ساختمان متروپل منتشر شد که شایعاتی را در پی داشت.

ابتدا در روز حادثه، دادستان ویژه آبادان و رئیس دادگستری خوزستان از بازداشت حسین عبدالباقی، مالک ساختمان متروپل آبادان خبر دادند. با این حال، یک روز بعد دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان اعلام کرد برای عبدالباقی دستور بازداشت صادر شده بود اما او که خود در زمان ریزش ساختمان در محل حضور داشته، جان خود را از دست داده است.

این اخبار ضد و نقیض شایعاتی را به وجود آورد و برخی در فضای مجازی مدعی زنده بودن حسین عبدالباقی علیرغم اعلام مسئولین شدند.

به دنبال این شایعات، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خوزستان، صادق جعفری چگنی، ضمن رد ادعاها درباره ی زنده بودن حسین عبدالباقی، توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

جعفری چگنی در اینباره گفت: «در پی دستور دادستان کل کشور، از دیروز در شهرستان آبادان مستقر هستیم و اقدامات اولیه به منظور برخورد با عاملین، مسببین و متخلفین در اجرای پروژه انجام شد.»

وی ادامه داد: «در این راستا، ۱۱ نفر از عوامل ناظر و عواملی در سطح شهرداری از جمله شهردار فعالی آبادان و سه شهردار قبل دستگیر شدند و دستور جلب مالک و پیمانکار به عنوان یکی از متهمان نیز صادر شده بود.»

دادستان عمومی و انقلاب اهواز گفت: «با توجه به اینکه خود مالک در زمان فرو ریختن ساختمان در داخل ساختمان بود، امروز جسد وی کشف شد و جزو جانباختگان بود.»

وی افزود: «شایعاتی که در خصوص زنده بودن مالک ساختمان مطرح است، کاملا تکذیب می‌شود زیرا هویت فرد، توسط اداره تشخیص هویت نیروی انتظامی تایید و خانواده وی جسد را شناسایی کردند.»

جعفری چگنی اظهار کرد: «باتوجه به‌ کشف اسناد هویتی حسین عبدالباقی، مالک برج مترو پل و یکی از متهمین اصلی پرونده در البسه‌ یکی از قربانیان حادثه که غیر قابل تشخیص بود دستور مقتضی برای تشخیص هویت متوفی از طریق واحد تشخیص هویت فراجا و پزشکی قانونی صادر شد که در نهایت هویت وی مورد تایید قرار گرفت.»

دادستان عمومی و انقلاب اهواز گفت: «در ارتباط با متروپل مجموعا ۱۱ نفر از عوامل اعم از مهندسین ناظر، طراح و عوامل نیروی انسانی شهرداری دستگیر شده‌اند. با توجه به اینکه پروژه به صورت مشارکتی بین شهرداری و پیمانکار اجرا می‌شد، برخی از مسئولان شهرداری از جمله شهردار فعلی و سه شهردار قبل بازداشت شده‌اند و تحقیقات اولیه در حال انجام است.»

همچنین تصویری منتسب به جسد متلاشی شده ی مالک ساختمان متروپل منتشر شده است.

دیروز نیز صدا و سیمای مرکز آبادان گزارشی از تشخیص هویت جسد حسین عبدالباقی، مالک ساختمان متروپل توسط خانواده‌ اش منتشر کرد.

علاوه بر این، ویدئویی به عنوان مدرک زنده بودن مالک ساختمان در فضای مجازی منتشر شده بود که در نهایت گفته شد فرد داخل ویدئو هادی یدالله آبادانی، کارگر پالایشگاه بوده. این شخص روز گذشته در برابر دوربین رسانه ها حاضر شد و با معرفی خود، ادعاهای مطرح شده را رد کرد.

همچنین ویدئوهایی از لحظه ریزش ساختمان متروپل آبادان در روز حادثه منتشر شده که مربوط به تصاویر دوربین های مداربسته است.

از سویی دیگر دیروز خبری مبنی بر نجات یکی از محبوس شدگان ساختمان متروپل پس از ۳۰ ساعت از زیر آوار منتشر شد و در ادامه صدا و سیمای آبادان گزارشی از صحبت های این فرد در بیمارستان منتشر کرد. اما در فضای مجازی برخی با انتشار یک عکس صحت این خبر را زیر سؤال برده و مدعی شده اند فرد داخل این گزارش، پیش تر در ویدئوهای منتشر شده از جمعیت بیرون ساختمان دیده شده بود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه