اینفوگرافی | علی مزرعی

اینفوگرافیک | بیست راهکار از بین بردن بوی بد دهان

اینفوگرافیک | بیست راهکار از بین بردن بوی بد دهان
کدخبر : 40363

راهکار های خانگی از بین بردن بوی بد دهان را در این صفحه بخوانید . / علی مزرعی

به گزارش رصداقتصادی / علی مزرعی  : رعایت بهداشت دهان و دندان به کاهش بوی بد دهان، جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها و نیز کاهش خطر ابتلا به عفونت و بیماری‌های لثه کمک می‌کند. بوی بد دهان یک معضل جدی و آزاردهنده برای برخی از افراد است که حتی روی تعاملات روزمره آن‌ها تاثیر ناخوشایند دارد. روش‌های رفع بوی بد دهان - بسته به علت بروز آن - ممکن است متفاوت باشد. در این اینفوگرافیک به چند راه ساده برای آن پرداخته‌ایم.

دندان

بوی بد دهان چیست؟

بد بو بودن دهان از نظر پزشکی هالیتوز نامیده می‌شود که گاهی‌اوقات به‌دلیل عادات بهداشتی نامناسب دندان رخ می‌دهد و در برخی مواقع نشانه‌ای از دیگر مشکلات سلامتی است. این مشکل نیز می‌تواند با میل کردن غذاهای مختلف در طول روز و عادات سبک‌زندگی ناسالم بدتر شود که با کمک پزشک یا دندانپزشک پیشگیری از این موضوع ضروری است.

هر فردی احتمالاً برای یک‌بار هم از بوی بد دهان در طول زندگی رنج برده‌است و تخمین می‌شود که بین هر ۴ نفر یک نفر به‌طور منظم بوی بد دهان را تجربه می‌کند. این عارضه بعد از پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه سومین دلیلی رایج است که افراد مجبور می‌شوند مراقبت‌های دندانی را رعایت کنند و به‌دنبال پیشگیری از آن بگردند.

 

هالیتوزیس کاذب چیست؟

هالیتوزیس اصطلاح پزشکی برای بد بو بودن دهان است. همه اشخاص گهگاه با بوی آزاردهنده دهان مواجه می‌شوند؛ مخصوصاً بعد از خوردن برخی غذاها مانند سیر، پیاز و دیگر غذاهای قوی. اما بوی پردردسرساز دهان که از بین نمی‌رود هالیتوز مزمن نام دارد و به این معناست که شما با مشکل بهداشت دهان و دندان مواجه هستید یا در وضعیتی قرار دارید که قسمتی از بدن شما تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.

بوی ناخوشایند دهان نشانه‌ای از شرایط مختلف است. به‌عبارت دیگر، مانند پیامی هشدار دهنده از بدن که پیدا کردن آن، اولین قدم برای درمان است.

طبق مطالعات انجام‌شده و یافته‌های به‌دست‌آمده، در حال حاضر بوی ناخوشایند حدود ۳۱ درصد جمعیت را تحت‌تأثیر قرار داده و علامت اصلی آن تنفس بدبو است که هیچ‌گاه از بین نمی‌رود و با اقدامات ساده غیر قابل‌درمان است. حتی بوی آن‌قدر شدید و قوی است که دیگر افراد نیز متوجه آن می‌شوند. شایع‌ترین دلیل آن، عدم رعایت نکات بهداشت دهان و دندان است که بدون رعایت کردن آن‌ها مانند مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و تمیز کردن معمول دندان باکتری‌های مضر داخل دهان تجمع پیدا می‌کند و تکثیر آن‌ها خارج از کنترل می‌شود. همچنین به دیگر گزینه‌های سلامتی دهان مانند لثه‌ها نیز آسیب وارد می‌کند.

بیماری هالیتوز همانطور که از نظر پزشکی شناخته شده است می‌تواند شرم‌آور باشد و فرد را گوشه‌گیر و بسیار خودآگاه کند. این یک افسانه‌ی رایج است که بوی بد دهان از درون دهان نشات می‌گیرد و در آنجا پایان می‌یابد. همچنین ممکن است به‌دلیل شرایط مختلف زبان، بینی، لثه، لوزه‌ها، دستگاه گوارش، معده و حتی برخی بیماری‌های سیستمیک ایجاد شود.

بسیاری از مردم در سکوت رنج می‌برند و مراجعه به کلینیک دندانپزشکی را به تعویق می‌اندازند، در حالی‌که بسیاری حتی نمی‌دانند به کدام نوع پزشک مراجعه کنند. برخی دیگر به یک روال ساده‌ی مسواک زدن و نخ دندان کشیدن تکیه می‌کنند تا بوی بد دهان را خارج کنند. این مقاله شامل راه‌حل‌های ساده‌ای برای کمک به شما در مقابله با بوی بد دهان است.

قبل از اینکه به درمان بپردازیم، اول باید بفهمیم که دلیل بوی بد دهان چیست.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه