اینفوگرافیک | فاطمه بریانکی

مقایسه معنادار سرعت اینترنت ایران با سایر کشور ها + اینفوگرافیک

مقایسه معنادار سرعت اینترنت ایران با سایر کشور ها + اینفوگرافیک
کدخبر : 40369

مقایسه جالب و بحث برانگیز در مورد سرعت اینترنت ایران و سایر کشور ها را در این صفحه بخوانید .

به گزارش رصداقتصادی / فاطمه بریانکی : سرعت اینترنت موبایل ایران اگرچه از کشور افغانستان ۶۰ پله بالاتر است، اما از همسایه‌های دیگرش از جمله، امارات، قطر و عربستان، پایین‌تر است. در این اینفوگرافیک که به نقل از داده‌های وب‌سایت اسپیدتست (که شاخص‌های جهانی اینترنت را در کشورها بررسی می‌کند) تهیه شده، به آخرین آمارهای مربوط به وضعیت سرعت اینترنت موبایل در ایران و کشورهای همسایه پرداخته شده است

اینترنت

در این مقاله خواهیم دید در سایر کشورهای دنیا، کاربران چه هزینه‌ای برای دسترسی به اینترنت پرداخت می‌کنند و در ازای آن چه سرویسی به آن‌ها ارائه می‌شود

 

D6-IraniCard

این روزها یکی از پرسش‌هایی که ذهن بیشتر کاربران اینترنت در ایران را به‌خود مشغول کرده، این است که وضعیت دسترسی به اینترنت در سایر کشورهای جهان چگونه است؟ کاربران برای اتصال به اینترنت چه بهایی می‌پردازند و سرویس ارائه‌شده به آن‌ها چه سرعت و کیفیتی دارد؟ در این مقاله‌ی زومیت، قصد داریم با پاسخ‌دادن به این پرسش‌ها و مقایسه‌ی شاخص‌های کیفی اینترنت ثابت و همراه در سطح جهان، به درک درستی از وضعیت اینترنت در ایران برسیم.

 

اینترنت ثابت

منظور از اینترنت ثابت در اینجا اینترنت پهن‌باندی (Broadband) است که بر بستر خطوط تلفن ثابت ارائه می‌شود. دسترسی به این نوع سرویس اینترنت در ایران نیز مانند بیشتر کشورهای دنیا ازطریق متداول‌ترین نوع از فناوری DSL یعنی ADSL میسر می‌شود.

 

سرعت

منابع مختلف آمارهای متفاوتی از میانگین سرعت اتصال به اینترنت در کشورهای دنیا ارائه می‌کنند که در اینجا به چند نمونه از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

وب‌سایت Speedtest.net یکی از مشهورترین سرویس‌هایی است که شاخص‌های کیفی اتصال اینترنت مانند سرعت دانلود، آپلود و میزان تأخیر (latency) کاربران را بررسی می‌کند. ازآنجاکه اسپیدتست‌دات‌نت با مقایسه‌ی سرعت اتصال کاربران به بیش از ۴,۷۰۰ سرور در سرتاسر جهان، تا سال ۲۰۱۸ حدود ۲۱ میلیارد آزمایش سرعت انجام داده، می‌توان با تقریب خوبی به آمار و ارقام ارائه‌شده‌ی این سایت اعتماد کرد.

 

سریع ترین اینترنت دنیا

ایران با داشتن متوسط سرعت ۱۲.۶۲ مگابیت‌برثانیه، در رتبه‌ی ۱۳۱ جهان و پایین‌تر از کشورهایی چون سومالی و اوگاندا قرار دارد

بنابر اعلام این سایت، در آوریل۲۰۱۹، متوسط سرعت دانلود ازطریق اینترنت پهن‌باند ثابت در جهان برابر با ۵۸.۶۶ مگابیت‌برثانیه است و این سرعت برای آپلود به ۲۸.۹۹ مگابیت‌برثانیه می‌رسد. این در حالی‌ است که ایران در همین بازه‌ی زمانی با داشتن سرعت ۱۲.۶۲ مگابیت‌برثانیه در رتبه‌ی ۱۳۱ و پایین‌تر از کشورهایی چون عراق، سومالی، اتیوپی، رواندا و اوگاندا قرار دارد. می‌توانید فهرست کامل رده‌بندی اسپیدتست براساس سرعت اتصال به اینترنت ثابت را از اینجا مشاهده کنید.

وب‌سایت cable.co.uk نیز با انجام ۱۶۳ میلیون آزمایش سرعت در ۲۰۰ کشور و منطقه‌ی خودگردان در جهان، ایران را با کاهشی ۱۲ پله‌ای درمقایسه‌با سال ۲۰۱۷ در رتبه‌ی ۱۴۵ جهان قرار داده‌ است. نتایج ارائه‌شده‌ی این سایت حاصل بررسی سرعت ۱۲ ماه اخیر کاربران ازطریق M-Lab (پروژه‌ای مشترک از گوگل و دانشگاه پرینستون و چند شرکت و دانشگاه دیگر) است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه