حقوق کارگران

واریزی جدید دولت به حقوق کارگران | خبری خوش دولت برای کارگران

واریزی جدید دولت به حقوق کارگران | خبری خوش دولت برای کارگران
کدخبر : 41225

حق مسکن کارگران در سال ۱۴۰۱ با تصویب دولت ۱۰۰ هزار تومان کاهش یافته بود که با مخالفت مجلس این مصوبه باطل شد اما حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی کارگران ابلاغ شده است.

کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار در سال ۱۴۰۱ توسط مدیر کل روابط و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها ابلاغ شد.

 

در این ابلاغیه آمده: «با عنایت به مصوبه کمیسیون موضوع اصل ۱۳۸ قانون اساسی مورخ ۱۴۰۱/۷/۲۰، کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار که از ابتدای فروردین ماه سال ۱۴۰۱ ماهانه مبلغ ۶/۵۰۰/۰۰۰ ریال (شش میلیون و پانصد هزار ریال) تعیین شده است. به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها ابلاغ شد.»

 

در همین حال، هادی ابوی، نماینده کارگران در شورای‌عالی کار بااشاره به افزایش حق مسکن از ۵۵۰ هزار تومان به ۶۵۰ هزار تومان، اظهارداشت: این مصوبه طبق مصوبه شورای‌عالی کار باید از فروردین ماه امسال اجرا می شد. برهمین اساس، کارفرمایان باید عقب‌ماندگی مزدی را به کارگران بپردازند.

وی گفت: حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی کمکی به شرایط مسکن کارگران نمی کند اما در شرایط دشوار زندگی کمک هزینه است.

 

نماینده کارگران در شورای‌عالی کار در عین حال افزود: رقم حق مسکن چشمگیر نیست و حتی هزینه کارمزد مشاور املاک را هم برای کارگر پوشش نمی‌دهد و به‌عنوان یک کمک‌هزینه مطرح است. عمده تمرکز شورای‌عالی کار روی حقوق و معیشت است و ما هنوز از نقطه مطلوب برای کارگر که در وضع اقتصادی موجود یک زندگی آبرومندانه و در رفاه داشته باشد، فاصله داریم. اما با افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ امید به کار در کارگران افزایش یافت و ماندگاری آنها در مشاغل زیاد شد./منبع: سلام نو

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

این خبر را از دست ندهید