دستور پخت بورک اسفناج

طرز تهیه و دستور پخت بورک اسفناج و پنیر با خمیر خونگی

طرز تهیه و دستور پخت بورک اسفناج و پنیر با خمیر خونگی
کدخبر : 42501

در ادامه این مطلب جذاب با ما همراه باشد با دستور پخت بورک اسفناج.

در ادامه میپردازیم به روش پخت و مواد مورد نیاز بورک اسفناج.

 

مواد لازم:

سبزی اسفناج500 گرم

پنیر بدون نمک500 گرم

آرد گندم300 گرم

آب یک لیوان

نمک نصف قاشق چای خوری

زرده تخم مرغ یک عدد

روغنن صف لیوان

کره نصف لیوان

فلفل سیاه به مقدار لازم

پودر فلفل شیرینبه مقدار لازم

پیاز یک عدد

 

طرز تهیه و دستور پخت:

مرحله اول تهیه بورک اسفناج و خمیر با خمیر خونگی:

ابتدا آرد مون رو خوب سه بار الک می کنیم تا گلوله ای توش نباشه و یک دست و لطیف باشه. توی ظرف مناسب یک لیوان آب رو می ریزیم و نصف قاشق چای خوری نمک رو توش حل می کنیم. بعد که نمک حل شد حالا آرد رو بهش اضافه می کنیم تا آرد تبدیل به خمیر بشه. اولش خمیر تکه تکه ای به ما می داه. خمیر رو به سطح کار آرد پاشی شده انتقال می دیم و خوب خمیر رو ورز می دیم. تا وقتی که خمیر یک دست و لطیف بشه این کار رو ادامه می دیم. حدود پنج دقیقه به ورز دادن ادامه می دیم.

خمیر مون که یک دست شد اون رو به چهار قسمت مساوی تقسیم می کنیم و توی یه سینی آرد پاشی شده می ذاریم و روش رو می کشیم و اجازه می دیم تا نیم ساعت بمونه و خوب استراحت کنه.

مقدار نصف لیوان کره مون رو توی ماهی تابه گرم می ریزیم و حرارت می دیم تا فقط آب بشه. وقتی که کره آب شد روغن رو بهش اضافه می کنیم و هم می زنیم و از روی حرارت برش می داریم و توی ظرف مناسب می ریزیم.

کمی از مخلوط کره و روغن رو توی ماهی تابه می ذاریم تا بمونه. پیاز مون رو نگینی خورد می کنیم و توی روغن سرخش می کنیم تا طلایی بشه. خوب تفت می دیم تا پیاز به خوبی تفت بخوره. تا پیاز ها مون طلایی میشن بریم سراغ اسفناج مون. اسفناج مون رو می شوریم و می ذاریم تا آبش بره. بعد اون ها رو کمی خورد می کنیم و توی قابلمه می ریزیم و کمی آب می ریزیم و می ذاریم تا بیست دقیقه بمونه و بپزه.

بعد از قابلمه درش میاریم و می ذاریم توی آب کش تا آبش بره. پیاز هامون که طلایی شدن حالا نمک و فلفل سیاه و پودر فلفل شیرین مون رو بهش اضافه می کنیم و هم می زنیم. اسفناج هامون رو بهش اضافه می کنیم و کمی تفت می دیم و از روی حرارت برش می داریم.

 

دستور پخت بورک اسفناج

 

دستور پخت بورک اسفناج

 

دستور پخت بورک اسفناج

 

دستور پخت بورک اسفناج

 

مرحله دوم تهیه بورک اسفناج و پنیر با خمیر خونگی:

بعد از نیم ساعت خمیر ها رو میارم. یکی از چونه ها رو میاریم و روی میز کار آرد پاشی شده می ذاریم و با وردنه بازش می کنیم. اندازه یک بشقاب میوه خوری بازش می کنیم. توی یه سینی رو کمی روغن و کره می ریزیم تا چرب بشه. روی خمیر هم که باز کردیم کمی از ترکیب روغن و کره می ریزیم و همه جای خمیر رو آغشته می کنیم و می ذاریم داخل سینی.

چونه بعدی رو میاریم و دقیقا تمامی همین کار ها رو براش انجام می دیم. این خمیر رو هم روی خمیر قبلی می ذاریم. تا وقتی که چونه ها مون تموم بشه این کار رو انجام می دیم. وقتی خمیر ها تموم شد با سلفن روی خمیر ها رو می پوشونیم و باز هم می ذاریم تا نیم ساعت دیگه بمونه. خمیر بورک باید با استراحت آماده بشه تا کیفیت لازم رو داشته باشه.

اسفناج ها رو توی ظرف مناسب می ریزیم و پنیر رو بهش اضافه می کنیم و خوب ترکیب می کنیم می ذاریم تا بمونه و خمیر مون آماده بشه.

بعد نیم ساعت روی سطح کار مون رو روغن کاری می کنیم و یکی از خمیر ها رو روش می ذاریم و با دست باز می کنیم. خمیر رو به روش هوا دهی باز می کنیم تا کاملا نازک بشه. سعی می کنیم تا جایی که میشه خمیر رو پاره نکنیم. خمیر که به اندازه کافی باز شد حالا از مواد داخل بورک توش می ذاریم و خمیر رو رول می کنیم. رول خمیر رو گرد و پیچ می دیم داخل سینی چرب شده قرار می دیم. 

 

دستور پخت بورک اسفناج

 

دستور پخت بورک اسفناج

 

دستور پخت بورک اسفناج

 

دستور پخت بورک اسفناج

 

دستور پخت بورک اسفناج

 

مرحله سوم تهیه بورک اسفناج و پنیر با خمیر خونگی:

این کار رو با همه خمیر ها مون انجام می دیم و رول می کنیم و توی سینی قرار می دیم. با یک دونه زرده تخم مرغ و کمی روغن روی بورک ها رو رومال می زنیم و سینی رو داخل فر قرار می دیم و می ذاریم تا به مدت چهل دقیقه داخل  فر بمونه و خوب روش طلایی بشه و بپزه.

بعد از سپری شدن مدت زمان پخت بورک ها ر از داخل فر در میاریم و می ذاریم تا کمی خنک بشن. بعد برش می زنیم و سرو می کنیم.

 

دستور پخت بورک اسفناج

 

دستور پخت بورک اسفناج

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه