مهریه بازیگر معروف | نیکو خردمند

مهریه بازیگر زن معروف خبرساز شد!

مهریه بازیگر زن معروف خبرساز شد!
کدخبر : 42505

در ادامه این مطلب مبپردازیم به مقدار مهریه یک بازی گر که این روز ها جنجال به پا کرده است.

نیکو خردمند بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان 19 ابان 1311 متولد شد و 26 آبان 1388 در تهران درگذشت.نیکو خردمند خواهر آهو خردمند بازیگر کشورماناست. نیکو خردمند فعالیت هنری را از سال 1337 با گویندگی رادیو آغاز کرد و در سال 69 برای اولین بار در سینما جلوی دوربین رفت و اثر ماندگاری چون دزدان مادربزرگ را در کارنامه هنری اش دارد.

 

سندی از زندگی زنده یاد «نیکو خردمند» در گنجینه موزه سینما قرار گرفت‌.

روابط عمومی موزه سینما: سند ازدواج زنده یاد «نیکو خردمند» بازیگر سینما و تلویزیون همزمان با زادروز آن مرحومه به موزه سینما اهدا شد.

از نکات قابل توجه این سند که توسط پویا پورمعانی کارگردان و تهیه کننده سینما به موزه سینما اهدا شده است، میزان مهریه آن مرحومه بوده است. بر اساس این سند مهریه ایشان در زمان ازدواج در سال ۱۳۵۸ با همسرشان علیرضا خوشنویسان یک جلد قرآن و یک شاخه نبات بوده است.

 

مهریه بازیگر زن معروف خبرساز شد!

 

وی برندهٔ سیمرغ  بهترین بازیگر نقش مکمل زن  برای فیلم «پرده آخر» در نهمین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۶۹ همچنین برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن برای فیلم «بازیچه » در دوازدهمین جشنواره فیلم فجر در سال۱۳۷۲ بوده است.

پرده آخر، مسافران، خانه خلوت، غزال، هزاران زن مثل من، کافه ستاره، کاغذ بی خط، خاک آشنا، شیرین و ... از جمله فیلم‌هایی هستند که زنده یاد نیکو خردمند در آنها نقش آفرینی داشته است.

نیکو خردمند ۱۹ آبان ۱۳۱۱ در تهران به دنیا آمد و ۲۶ آبان ۱۳۸۸ از دنیا رفت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه