وام | وام فوری بدون ضامن| وام دانشجویان

ثبت‌نام وام ضروری دانشجویان آغاز شد/ جزئیات ثبت‌نام

ثبت‌نام وام ضروری دانشجویان آغاز شد/ جزئیات ثبت‌نام
کدخبر : 42728

مهلت ثبت‌نام وام ضروری دانشجویان از امروز شنبه ۲۱ آبان آغاز شد و تا روز چهارشنبه ۱۶ آذرماه ادامه دارد.

 همچنین مهلت ثبت‌نام وام‌های شهریه، تحصیلی و مسکن متاهلی نیز از روز پنج‌شنبه 21 مهرماه آغاز شد و آخرین مهلت نام‌نویسی برای این وام‌ها، روز چهارشنبه 16 آذر است.

به نقل از ایسنا،  وام‌ها به 5 دسته تحصیلی، ودیعه مسکن متاهلی، شهریه، بند ج تبصره 9 قانون بودجه کل کشور و تغذیه طبقه‌بندی می‌شود. میزان وام تحصیلی دانشجویان در سال تحصیلی کنونی در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی پیوسته معادل یک میلیون و 950هزار تومان بود که برای سال تحصیلی آینده مبلغ 2میلیون و 500هزار تومان تعیین شده است.

همچنین وام تحصیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی‌ارشد پیوسته، کارشناسی‌ارشد ناپیوسته و دکترای حرفه‌ای در سال تحصیلی گذشته معادل یک میلیون و 950هزار تومان بود. در حال حاضر، مبلغ این وام در سال تحصیلی آتی، 3میلیون تومان درنظر گرفته شده است.

دانشجویان دکتری تخصصی پیوسته و ناپیوسته نیز مبلغ 6میلیون تومان نیز در سال تحصیلی گذشته برای وام تحصیلی دریافت می‌کردند که میزان وام این گروه از دانشجویان با افزایش 500هزار تومانی به مبلغ 6میلیون و 500هزار تومان در سال تحصیلی جدید رسیده است.

وام مسکن به 3گروه شهر تهران، کلان‌شهرها و سایر شهرها تقسیم می‌شود، در سال تحصیلی گذشته، میزان وام مسکن در پایتخت معادل 32میلیون و 500هزار تومان بود. در سال تحصیلی جدید، این مبلغ معادل 35میلیون تومان است. وام مسکن متاهلی در کلان‌شهرهای ایران برای سال تحصیلی گذشته معادل 26میلیون تومان بود؛ مبلغ این وام در سال تحصیلی جدید 30میلیون تومان است. همچنین مبلغ این وام در سایر شهرهای ایران در سال گذشته تحصیلی، مبلغ 19میلیون و 500هزار تومان بود که با افزایش 5میلیون و 500هزار تومانی معادل 25میلیون تومان برای سال تحصیلی جدید است.

میزان وام شهریه در سال گذشته تحصیلی برای مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و کارشناسی‌ناپیوسته معادل یک‌میلیون و 300هزار تومان بود. این مبلغ در سال تحصیلی جدید معادل یک‌میلیون و 500هزار تومان درنظر گرفته شده است. دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی‌ارشد پیوسته، کارشناسی‌ارشد ناپیوسته و دکتری حرفه‌ای در سال تحصیلی گذشته به میزان 2میلیون و 600هزار تومان بود. این مبلغ در سال تحصیلی آتی با افزایش 400هزار تومانی به مرز 3میلیون تومان می‌رسد.

همچنین مبلغ وام شهریه دانشجویان دکتری تخصصی پیوسته و ناپیوسته در سال گذشته تحصیلی معادل 6میلیون و 500هزار تومان بود. این مبلغ در سال تحصیلی جدید 6میلیون و 500هزار تومان است.

وام بند ج تبصره 9 قانون بودجه‌ای کشور ویژه دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام (ره) سازمان بهزیستی کشور است. مجلس شورای اسلامی، مبلغ 200میلیارد تومان برای این بند پیش‌بینی کرده است. اگر در یک ازدواج دانشجویی هر دو دانشجو باشند، می‌توانند از وام شهریه 6میلیون و 500هزار تومانی استفاده کنند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه