دستور پخت

طرز تهیه مربای کدو تنبل خوشمزه برای میز صبحانه شما!

طرز تهیه مربای کدو تنبل خوشمزه برای میز صبحانه شما!
کدخبر : 42791

مربای کدو تنبل خیلی ساده آماده می‌شود و طعم فوق العاده ای دارد. از این مربا می‌توانید برای آماده کردن تارت، پای یا نان تست در صبحانه استفاده کنید.

 مربای کدو تنبل فقط با سه ماده درست می‌شود: کدو حلوایی، شکر و دارچین. اما شما می‌توانید از ادویه‌های معمول پاییزی مانند زنجبیل، جوز هندی نیز استفاده کنید. طعم مربای کدو تنبل شبیه پاییز است. حتی می‌توانید هنگام آماده کردن آن از آب پرتقال و پوست آن در ترکیب کدو تنبل استفاده کنید. در این مطلب طرز تهیه مربای کدو تنبل را در اختیارتان خواهیم گذاشت.فقط یادتان باشد حتما شیشه‌ها را استریل کنید تا از هر گونه باکتری احتمالی پاک شود. شیشه‌ها و درب آن را کامل بشویید. سپس آن‌ها را در سینی فر با دمای ۱۰۰ درجه سانتیگراد به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید تا کامل خشک شوند.

 

روش آماده کردن مربای کدو تنبل

مربای کدو تنبل خیلی خوشمزه است. زیاد شیرین نیست و همه آن را دوست خواهند داشت. این مربای خوشرنگ نه تنها یک انتخاب عالی برای وعده صبحانه است بلکه برای دسر نیز استفاده می‌شود.

 

مواد لازم برای مربای کدو تنبل خانگی

۱ کیلو کدو تنبل پوست کنده و به مکعب‌های کوچک برش دهید

آب و پوست پرتقال ۲ عدد

۱ قاشق غذاخوری زنجبیل رنده شده

و ۱ قاشق چایخوری جوز هندی

۱ قاشق غذاخوری دارچین

شکر ۱ کیلو

 

نحوه آماده کردن مربای کدو حلوایی

کدو تنبل یا حلوایی را چهار قسمت کنید و دانه‌های داخل آن را دور بریزید. سپس پوست کدو را کنده و به شکل خربوزه آن را قاچ و به شکل معکب‌های ۲ سانتی متری خرد کنید. بعد کدو تنبل‌ها داخل تابه بریزید. ادویه‌ها، شکر و آب پرتقال را به آن اضافه کنید. ۵۰ دقیقه یا تا زمانی که کدو تنبل به راحتی با قاشق چوبی له شود، بگذارید بجوشد. پس از این مدت مخلوط غلیظ و به رنگ نارنجی شفاف یا تقریبا شفاف در خواهد آمد. در آخر کدو تنبل‌ها را با قاشق چوبی له کنید یا اگر می‌خواهید مربای لطیفی داشته باشید از مخلوط کن استفاده کنید. مربای داغ را با قاشق داخل شیشه‌های استریل شده بریزید و فورا ببندید. بگذارید کمی‌خنک شود و داخل یخچال قرار دهید. پس از خنک شدن مربای شما کاملا آماده است.

طرز تهیه مربای کدو تنبل را بخوانید و آن را امتحان کنید. امیدواریم درست کنید و از طعم و مزه فوق العاده آن لذت ببرید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه