پژو 206 | تاریخچه پژو 206 | قیمت پژو 206

تاریخچه پژو206 | پژو ۲۰۶ کارکرده بخریم یا نه؟

تاریخچه پژو206 | پژو ۲۰۶ کارکرده بخریم یا نه؟
کدخبر : 43298

قیمت، مشخصات، مزایا و معایب و هر آنچه باید بدانید

پژو ۲۰۶ یکی از مشهورترین خودروهای تولیدی کشور است. این هاچبک فرانسوی از سال ۱۳۸۰ تاکنون در خط تولید ایران خودرو قرار دارد و فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده است. در این نوشتار می‌خواهیم بدانیم آیا خرید نسخه‌های کارکرده ۲۰۶ ارزش دارد یا خیر. به همین خاطر ابتدا می‌خواهیم شما را با تاریخچه این خودرو آشنا کنیم و سپس به باقی موارد بپردازیم پس با ما همراه باشید.
پژو 206

تاریخچه پژو ۲۰۶

در بین خودروهایی که طی چند دهه اخیر در کشورمان مونتاژ و یا عرضه شدند، یک هاچبک بیشتر از همه توجه جوانان را به خود جلب کرد. این خودروی تخم مرغی شکل پژو ۲۰۶ نام دارد و علیرغم تمامی معایب و کاستی‌ها، هنوز هم از هواخواهان و دوستداران بی‌شماری برخوردار است.

همان‌طور که خودتان بهتر آگاهید، پژو ۲۰۶ به لحاظ فرم بدنه، یک خودروی سوپرمینی محسوب می‌شود. این خودرو از اوایل دهه هشتاد شمسی در کشورمان در حال تولید است و شاید بتوان آن را از معدود محصولات به‌روز شرکت ایران‌خودرو در زمان عرضه‌اش برشمرد. پژو ۲۰۶ در سرزمین مادری خود، یعنی فرانسه، به‌طور رسمی در تاریخ ۱۰ سپتامبر سال ۱۹۹۸ میلادی، متولد شد و تا سال ۲۰۱۰ میلادی هم در مدار تولید بود. البته با احتساب زمان تولید مدل ۲۰۶+، این تاریخ تا دو سال دیگر هم ادامه یافت که در جای خود یک رکورد به‌حساب می‌آید و دلیل اصلی این امر را هم تنها می‌توان در میزان فروش بالای آن جستجو نمود، امری که حتی تا آخرین روزهای حیاتش، کمابیش برقرار بود.

طراح نسخه معمولی پژو ۲۰۶، شخصی به نام ژرارد والتر بود صادقانه باید گفت طراحی این خودرو در زمان خود یک سر و گردن بالاتر از رقبا و حتی خودروهای سطح بالاتر بوده است. فقط کافی است که طرح پژو ۲۰۶ را با خیل رقبای ریز و درشت مقایسه نماییم تا این مطلب را بهتر درک کنیم. در ایران نیز ۲۰۶ خودرویی کاملاً جذاب و متفاوت جلوه می‌کرد و افراد زیادی به دنبال خرید آن بودند.

طراحی مدل کوپه و یا پژو ۲۰۶ CC هم توسط فردی به نام مورات گوناک صورت پذیرفت. پژو ۲۰۶ از همان اوان تولید، موفقیت‌های بسیاری را کسب نمود، مثلاً در انگلستان، از سال ۱۹۹۸ الی ۲۰۰۱ میلادی و به مدت سه سال، پیاپی، مقام بهترین خودروی سال را از آن خود نمود و در بازار اروپا هم به مدت چندین سال در صدر لیست فروش قرار داشت. این موفقیت‌ها در کنار یکدیگر، این خودرو را به یکی از مهم‌ترین بازیگران خودروهای سوپرمینی در آن زمان بدل نمود، به حدی که کمتر خودرویی در این کلاس جرئت رویارویی و همآوردی با آن را داشت. پژو ۲۰۶ در فرم‌های سه درب و پنج درب هاچ‌بک، پنج درب سدان، دو درب کوپه و پنج درب استیشن واگن تولید می‌شد و در کشورمان نیز تنها نمونه پنج درب هاچ‌بک و بعداً نسخه صندوقدار در مدار تولید قرار گرفت.

پژو 206

تیپ‌های مختلف پژو ۲۰۶

۲۰۶ از همان ابتدا در نسخه‌ها یا تیپ‌های مختلفی روانه بازار گردید هرچند هم اکنون از تعداد مدل‌های تولیدی آن کاسته شده است و تنها ۲۰۶ تیپ ۲ و تیپ ۳ سقف شیشه‌ای عرضه می‌شوند.

تیپ ۱

سری اول ۲۰۶ که اوایل سال ۱۳۸۰ به بازار آمد به نام تیپ یک معروف شد که از آن دقیقاً ۱۲۲۱۷ دستگاه تولید شد. داخل کابین مواردی همچون فرمان دوشاخه، رادیو ضبط و کنسول وسط که تنها یک ساعت دیجیتال بکار رفته است که باعث تمایز نسبت به تیپ یک بعدی (که همه با نام تیپ ۲ می‌شناسیم) می‌شود. تیپ یک بعدی یا همان تیپ ۲ بازار ما که یک سال بعد معرفی شد در ظاهر همان ماشین قبلی بود با موتور ۱۳۶۰ سی سی با کد TU3 که ۷۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کرد ولی در زیر پوست کاملاً عوض شده بود. تکنولوژی مالتی پلکس یا MUX کل سیستم برق اتومبیل را دگرگون کرده بود بطوری که حتی یک سیم مشترک با نمونه قبلی نداشت.

تیپ ۲

آنچه واقعاً تیپ ۲ نام داشت به تعداد بسیار کم تولید شد و تماماً مانند تیپ ۳ متعارف بود, فقط ترمز ABS نداشت. تعداد کم تعداد کم این مدل و تفاوت فاحش MUX و غیر MUX باعث شد که همه (حتی کارخانه) تیپ MUX 1 را تیپ ۲ بنامند. پس اگر ۲۰۶ مدل ۸۱ دیدید که ظاهر تیپ ۳ بود ولی ترمز ABS نداشت, تعجب نکنید.

تیپ ۳

حالا نوبت تیپ ۳ می‌رسد که مدل لوکس با موتور کوچک است که تمامی خواص تیپ ۵ را دارد به جز این که ترمز چرخ‌های عقب آن دیسکی نیست و موتور آن هم همان ۴/۱ لیتری ۷۵ اسبی با حداکثر سرعت ۱۷۷ کیلومتر در ساعت است. این مدل بالاترین ارزش پرداخت پولی را برای کسانی که سرعت و توان زیاد برایشان مهم نیست به ارمغان می‌آورد. تجهیزاتی چون سیستم تهویه مطبوع خودکار, آئینه های برقی گرم کن دار, CD خوان بسیار برجسته Clarion با بلندگوهای Goodmans انگلیسی, دو کیسه هوا, ABS دوکاناله و سه، پشت سری عقب از مشخصات بارز این مدل است که شاید برای داشتن خودرویی دیگر با این امکانات مجبور به پرداخت دو برابر پول آن باشید. ایران خودرو در حال حاضر به دنبال تولید نسخه جدید تیپ ۳ با سقف شیشه‌ای و قیمت بالاتر است.

تیپ ۴

این مدل دارای موتور ۱۶۰۰ سی سی ۱۶ سوپاپ با کد JP4/TU5 و همچنین گیربکس اتو ماتیک Autoadaptive AL4 می‌باشد. این موتور نسبت به موتور TU3 که نسبت به موتور ۲۰۵ تنها سرسیلندرش تغییر کرده و به آن انژکتور اضافه شده بود, یک موتور کاملاً جدید با کارایی بسیار بالا می‌شود. این پیشرانه قدرت ۱۰۵ اسب بخاری و گشتاور ۱۴۲ نیوتون متری تولید می‌کند و حالا در طیف وسیعی از محصولات ایران خودرو بکار می‌رود. بر عکس شایعاتی که می‌گفتند تعداد زیادی ۲۰۶ بصورت ساخته شده وارد ایران شده باید گفت که تنها ۱۹۱ دستگاه از همین تیپ ۴ در ابتدا مخصوص جانبازان آن هم بصورت SKD وارد شد که بدان معنی بود که ماشین‌ها آماده و داخل جعبه‌ای بودند که می‌بایست صندلی‌ها و لاستیک‌ها روی آن نصب شوند.

این ماشین‌ها دارای رنگ‌های متنوع‌تری بودند و علاوه بر ۲۰۶ های اتوماتیک تیپ ۴ که بعدها در ایران تولید شد دارای حسگر باران, محفظه مخفی زیر صندلی شاگرد, توری نگهدارنده داخل صندوق و تودوزی با رنگ‌های متنوع بودند. لیکن مشکل این مدل را می‌توان سیستم تعلیق آن دانست چرا که در تیپ ۴ وارداتی از همان فنربندی مورد استفاده در ماشین‌های اروپایی استفاده شده و این بدان معنی است که تاب مقاومت پستی و بلندی‌های خیابان‌های غیر استاندارد ایران را نداشته و در نتیجه بسیاری از ناحیه رام و جلوبندی دچار مشکل شدند.

تیپ ۵

پس از تیپ ۴ که در داخل نیز تولید آن آغاز شد و از نظر امکانات داخلی بسیار بود ولی مزایایی چون ترمز دیسکی در هر چهار چرخ, ABS و ایربگ بهره می‌برد مقرر گردید نمونه دنده‌ای دستی آن هم تولید شود چرا که استقبال از ۲۰۶ در بازار تک محصولی ایران فراتر از انتظار پژو بود و بعلاوه آن‌ها با موفقیت مدل اتوماتیک متوجه شدند توان خرید ایران آنقدر هم که فرانسوی‌ها فکر می‌کردند پایین نیست!

۲۰۶ تیپ ۵ که به جرات می‌توان گفت بهترین ارزش پولی پرداختی در بین تمام اتومبیل‌های داخلی را داشت در اواخر سال ۸۱ با قیمت معادل نمونه آن در سراسر دنیا و با امکاناتی مانند تیپ ۳ بعلاوه ارتفاع کمتر, ترمز دیسکی در هر چهار چرخ, ABS چهار کاناله به بازار عرضه شد.

تیپ ۶

آخرین سری از ۲۰۶ های ایران تیپ ۶ است که در ابتدا با همان گیربکس اتوماتیک AL4 ولی با امکانات کامل چون تیپ ۵ به تعداد نسبتاً کمی تولید شد و پس از آن گیربکس مذکور جای خود را به یک مدل تیپ ترونیک داد. اینکه این گیربکس قابلیت تعویض دنده توسط راننده را در یک خودروی اتوماتیک به ارمغان می‌آورد و انتخاب با شماست که دنده را خودتان عوض کنید یا تعویض دنده را به ماشین بسپارید. این مهم تیپ ۶ را برای ایران و بخصوص تهران ایده آل می‌کند که دائماً در ترافیک هستید ولی در عین حال ماشین دنده‌ای را نیز دوست دارید.
مشخصات فنی پژو ۲۰۶

۲۰۶ تیپ ۲ ۲۰۶ تیپ ۵ ۲۰۶ تیپ ۳ سقف شیشه‌ای

کد کلاس (های) خودرو ۲۶۰۲۸-۲۶۰۳۰-۲۶۰۳۱-۲۶۰۳۳-۲۶۰۳۴ ۲۶۸۱۵-۲۶۸۱۸-۲۶۸۱۹-۲۶۸۲۰-۲۶۸۲۱-۲۶۸۲۲ ۲۶۰۳۵
نوع موتور TU3A TU5 TU3A
حجم موتور (cc) ۱۳۶۰ ۱۵۸۷ ۱۳۶۰
حداکثر توان موتور (hp) ۷۵ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه ۱۰۵ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه ۷۵ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (Nm) ۱۱۸ نیوتن متر در ۳۴۰۰ دور در دقیقه ۱۴۲ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه ۱۱۸ نیوتن متر در ۳۴۰۰ دور در دقیقه
نسبت تراکم ۹.۶ ۱۰.۵ ۹.۶
تعداد سوپاپ ۸ ۱۶ ۸
نوع سوخت سازگار بنزین بدون سرب اکتان ۸۷ و ۹۵ بنزین بدون سرب اکتان ۸۷ و ۹۵ بنزین بدون سرب اکتان ۸۷ و ۹۵
سیستم انژکتوری پاشش چند نقطه‌ای پاشش چند نقطه‌ای پاشش چند نقطه‌ای
حداکثر سرعت (km/h) ۱۷۰ ۱۸۵ ۱۷۰
شتاب صفر تا ۱۰۰ (ثانیه) ۱۴.۱ ۱۱.۶ ۱۴.۱
سیستم انتقال قدرت ۵ دنده دستی ۵ دنده دستی ۵ دنده دستی
مصرف سوخت داخل شهر (Lit/100 km) ۸.۹ ۸.۸ ۸.۹
مصرف سوخت خارج شهر (Lit/100 km) ۵ ۵.۴ ۵
مصرف سوخت ترکیبی (Lit/100 km) ۶.۴ ۶.۶ ۶.۴
طول خودرو (mm) ۳۸۳۵ ۳۸۳۵ ۳۸۳۵
عرض خودرو (mm) ۱۶۵۲ ۱۶۵۲ ۱۶۵۲
ارتفاع خودرو (mm) ۱۴۲۶ ۱۴۲۶ ۱۴۲۶
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm) ۲۴۴۵ ۲۴۴۵ ۲۴۴۵
وزن خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) ۱۰۲۵ ۱۰۵۴ ۱۰۲۵
گنجایش مخزن سوخت (Lit) ۵۰ ۵۰ ۵۰
حجم فضای صندوق عقب (Lit) ۲۴۵ ۲۴۵ ۲۴۵
گارانتی ۲ سال یا ۴۰/۰۰۰ کیلومتر، برای خودروهای با مدل ۱۴۰۱: ۳ سال یا ۶۰/۰۰۰ کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) ۲ سال یا ۴۰/۰۰۰ کیلومتر، برای خودروهای با مدل ۱۴۰۱: ۳ سال یا ۶۰/۰۰۰ کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد) ۲ سال یا ۴۰/۰۰۰ کیلومتر، برای خودروهای با مدل ۱۴۰۱: ۳ سال یا ۶۰/۰۰۰ کیلومتر (هر کدام زودتر فرا برسد)
امکانات و آپشن های پژو ۲۰۶

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ پژو ۲۰۶ تیپ ۵ پژو ۲۰۶ تیپ ۳ سقف شیشه‌ای

کد کلاس (های) خودرو ۲۶۰۲۸-۲۶۰۳۰-۲۶۰۳۱-۲۶۰۳۳-۲۶۰۳۴ ۲۶۸۱۵-۲۶۸۱۸-۲۶۸۱۹-۲۶۸۲۰-۲۶۸۲۱-۲۶۸۲۲ ۲۶۰۳۵
ترمز سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD و EBA), ترمز جلو دیسکی، ترمز عقب کاسه‌ای سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD و EBA)، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک کاری،۲۶۸۱۵ و ۲۶۸۱۹: ترمز عقب دیسکی،۲۶۸۱۸ و ۲۶۸۲۰ و ۲۶۸۲۱ و ۲۶۸۲۲: ترمزعقب کاسه‌ای سیستم ترمز ضد قفل (ABS و EBD و EBA), ترمز جلو و عقب دیسکی
کیسه هوای ایمنی کیسه هوای راننده و سرنشین جلو کیسه هوای راننده و سرنشین جلو کیسه هوای راننده و سرنشین جلو
فرمان هیدرولیک، کنترل سیستم صوتی پشت فرمان هیدرولیک، کنترل سیستم صوتی پشت فرمان هیدرولیک، کنترل سیستم صوتی پشت فرمان
سیستم تهویه دستی اتوماتیک اتوماتیک
سیستم صوتی رادیو پخش رادیو پخش رادیو پخش
چراغ‌ها چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو, سیستم روشنایی ترک خودرو (Follow Me Home) چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، سیستم روشنایی ترک خودرو (Follow Me Home) چراغ مه شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو, چراغ همراهی تا درب منزل در محیط‌های تاریک
آینه‌ها آینه‌های جانبی دستی آینه‌های جانبی برقی، دارای حسگر دماسنج و قاب رنگی آینه‌های جانبی برقی همرنگ بدنه
شیشه‌ها شیشه بالابر برقی درهای جلو شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب شیشه بالابر برقی درهای جلو وعقب
تزئینات تریم خاکستری، روکش پارچه‌ای صندلی تریم خاکستری، روکش پارچه‌ای صندلی تریم خاکستری، روکش پارچه‌ای صندلی
تجهیزات ایمنی ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم کنترل بخار بنزین، کد کلاس ۲۶۰۲۸ و ۲۶۰۳۰: سنسور دنده عقب ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم کنترل بخار بنزین، ۲۶۸۱۵: سنسور دنده عقب ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم کنترل بخار بنزین
رینگ و لاستیک ۱۴ اینچ فولادی ۱۴ اینچ فولادی آلومینیومی ۱۴ اینچ
صندلی صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، پشت سری جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، صندلی عقب با قابلیت تاشوندگی صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، پشت سری جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، پشت سری صندلی عقب قابل تنظیم، صندلی عقب ۲ تکه با قابلیت تاشوندگی تنظیم دستی، صندلی عقب ۲ تکه با قابلیت تاشوندگی، پشت سری صندلی جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، پشت سری صندلی عقب
سایر تجهیزات – دماسنج روی داشبورد سقف شیشه‌ای

مزایا و معایب پژو ۲۰۶

از جمله مزایای این خودرو می‌توان به ابعاد جمع و جور، فراوانی قطعات یدکی با توجه به زمان تولید طولانی در کشور، مصرف سوخت نسبتاً پایین، طراحی خارجی جذاب و وضعیت ایمنی مناسب نسبت به دیگر ساخته‌های صنعت خودروی داخلی اشاره کرد.

مهم‌ترین معایب پژو ۲۰۶ عبارتند از کیفیت پایین نسبت به نمونه‌های اولیه، فضای تنگ کابین در بخش عقب، هزینه‌های نگهداری و استهلاک بالا، حذف برخی آپشن ها و تجهیزات استاندارد نمونه‌های خارجی، قیمت بالا به ویژه در نسخه‌های کارکرده. در هنگام خرید به مواردی چون نشتی سیستم هیدرولیک، نشتی آب و روغن و سلامت واشرسرسیلندر، کویل و سیستم برق خودرو دقت بیشتری داشته باشید.

قیمت برخی قطعات پژو ۲۰۶

نام قیمت (ریال)
پوسته داشبورد ۲۰۶ تیپ ۲ ۲۳۰۶۰۰۰۰
کیت کلاچ ۲۰۶ تیپ ۲ ۲۱۵۰۰۰۰۰
سنسور دریچه گاز ۲۰۶ تیپ ۲ ۲۹۸۰۰۰۰
قاب ایربگ فرمان ۲۰۶ تیپ ۲ ۳۵۰۰۰۰۰
دسته راهنمای ۲۰۶ تیپ ۲ ۲۵۰۰۰۰۰
هوزینگ واتر پمپ ۲۰۶ تیپ ۲ ۱۱۷۰۰۰۰۰
استپر موتور ۲۰۶ تیپ ۲ ۲۱۵۰۰۰۰
چراغ خطر عقب ۲۰۶ تیپ ۲ ۲۷۱۰۰۰۰
سنسور دور موتور ۲۰۶ تیپ ۲ ۱۶۸۰۰۰۰
کمک فنر سمت چپ ۲۰۶ تیپ ۲ ۷۳۰۰۰۰۰
چراغ جلو ۲۰۶ تیپ ۲ ۵۵۰۰۰۰۰
قیمت پژو ۲۰۶
مدل توضیحات قیمت نمایندگی قیمت بازار
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ۱۵۰,۳۴۳,۰۰۰ ۳۳۳,۵۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۹ ترمز عقب دیسکی توقف تولید ۳۹۳,۰۰۰,۰۰۰
پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما ۱۸۱,۵۲۹,۰۰۰ ۳۵۲,۰۰۰,۰۰۰
رقبای پژو ۲۰۶
بازار هاچبک های کشور فاقد تنوع خاصی است و در این بین می‌توان خودروهایی همچون تیبا ۲، کوییک، ام وی‌ام ۳۱۵ و برخی مدل‌های دیگر را از جمله رقبای ۲۰۶ دانست. مهم‌ترین مزیت ۲۰۶ نسبت به این خودروها در طراحی جوان پسند و جذاب، فراوانی قطعات یدکی، بازار فروش مناسب و مصرف سوخت کم است. از طرف دیگر باید دانست محصولات خانواده سایپا قیمت و استهلاک کمتری دارند و جادارتر از ۲۰۶ به شمار می‌روند.

تیبا ۲ و کوییک با قیمت حول و حوش ۲۰۰ تا ۲۳۰ میلیون تومان در دسترس هستند اما ۳۱۵ قیمت بسیار بالاتری نسبت به ۲۰۶ دارد. از طرف دیگر باید به این نکته دقت کرد که بازار خرید و فروش ۲۰۶ تیپ ۲ نسبت به تیپ ۵ بهتر است اگرچه که قدرت پیشرانه آن به هیچ وجه راضی کننده نیست و اگر خواهان شتاب بهتری هستید باید تیپ ۵ را انتخاب کنید.

جمع بندی
با توجه به افزایش شدید قیمت خودرو در کشور و از دسترس خارج شدن خودروهایی همچون ۲۰۶ از دست مصرف کنندگان، طبیعی است که آنها به سمت نمونه‌های کارکرده بروند اما واضح است که خودروهای کارکرده نیز مشکلات خاص خود را دارند.
درباره انتخاب ۲۰۶ باید به نکاتی دقت کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به صحت کارکرد سیستم برقی، پیشرانه و تزئینات اشاره نمود. ۲۰۶ تیپ ۲ بخاطر پیشرانه کم توان خود معمولاً توسط مالکان تحت فشار قرار می‌گیرد و بنابراین در انتخاب آن باید به مواردی همچون خرابی واشر سرسیلندر و نشتی‌های متعدد دقت فراوان کرد؛ اما تیپ ۵ اصولاً فاقد مشکل خرابی سرسیلندر است اما نشتی‌های مختلف در آن هم دیده می‌شود.
همچنین ۲۰۶ اکثراً مناسب افراد جوانی است که سرنشینان زیادی را حمل نمی‌کنند. کابین این خودرو فضای زیادی ندارد و اگر خانواده‌ای پرجمعیت دارید بهتر است خودروهای دیگری را انتخاب نمایید. در کل زمانی سراغ پژو ۲۰۶ کارکرده بروید که وقت، حوصله و بودجه کافی برای رسیدگی به آن را دارید زیرا این خودرو ذاتاً استهلاک بالایی دارد و در صورتی که قبلاً مالک خودروهای کم هزینه‌ای بوده‌اید شاید از وجود برخی مشکلات ریز و درست در این خودرو کلافه شوید.
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه