هواشناسی | هواشناسی امروز | هواشناسی تهران

هشدار هواشناسی امروز | هواشناسی امروز 27 آبان 1401/8/27

هشدار هواشناسی امروز | هواشناسی امروز 27 آبان 1401/8/27
کدخبر : 43304

سازمان هواشناسی از تداوم فعالیت سامانه بارشی بارش باران و برف در ۸ استان و وزش باد شدید در ۴ استان از جمله تهران طی امروز جمعه خبر داد.

مطابق پیش بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز سامانه بارشی در استان خراسان رضوی، برخی مناطق استان‌های سمنان، یزد، خراسان جنوبی، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس و شمال کرمان باعث بارندگی، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در مناطق مرتفع و سردسیر سبب بارش برف شده و به‌تدریج از کشور خارج می‌شود.

امروز در استان‌های تهران، البرز، قزوین و قم وزش باد شدید پیش بینی شده است. سرعت وزش باد در تهران 22 تا 41 کیلومتر بر ساعت پیش بینی می‌شود. فردا شنبه در اکثر مناطق کشور جو آرامی حاکم است.

روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در برخی مناطق استان کرمان رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی گاهی همراه با گردوخاک پیش بینی می‌شود. روز سه‌شنبه نیز جو آرامی در کشور پیش بینی شده است.

توصیف سامانه: وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج

زمان شروع: شنبه 1401/08/28

زمان پایان: دوشنبه 1401/08/30

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی 1 تا 1.5 متر و در فراساحل 2 تا 2.5 متر

منطقه اثر:

شنبه 1401/08/28: خلیج فارس، در نواحی ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر و غرب هرمزگان.

یک‌شنبه 1401/08/29: خلیج فارس، در نواحی ساحلی و دور از ساحل خوزستان، بوشهر و غرب هرمزگان.

دوشنبه 1401/08/30: خلیج فارس و غرب تنگه هرمز، در نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر و غرب هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه‌سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها.

توصیه: محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و نیمه سنگین، محدودیت در ورود و خروج کشتی به بنادر و پرهیز از صیادی به‌ویژه در فراساحل.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه