قیمت طلا و سکه| بازار قیمت طلا و سکه| کاهش قیمت طلا و سکه

قیمت طلا و سکه امروز 29 آبان ماه| قیمت طلا در بازار چند؟

قیمت طلا و سکه امروز 29 آبان ماه| قیمت طلا در بازار چند؟
کدخبر : 43507

امروز در بازار آزاد تا این لحظه قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

 قیمت طلا و سکه امروز روند نزولی داشت .قیمت طلا و سکه مدام در حال نوسان است .  قیمت طلا و سکه در بازار تغییر کرد.قیمت طلا و سکه در آخرین روز هفته تحت تاثیر عوامل مختلف افزایش یافت. قیمت طلا و سکه با توجه به نرخ جهانی طلا تعیین می شود.

هم‌اکنون در بازار آزاد، قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌ میلیون و 500 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 15 میلیون و 400 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 16 میلیون و 300 هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 8 میلیون و 900 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 5 میلیون و 850 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 3 میلیون و 300 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، 6 میلیون و 500 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1751 دلار است.

علاوه بر این، در بازار متشکل ارزی در لحظه انتشار این گزارش، قیمت فروش دلار توافقی 33 هزار و 314 تومان و قیمت خرید دلار توافقی 33 هزار و 310 تومان اعلام شده است. قیمت فروش یورو توافقی نیز معادل 34 هزار و 287 تومان اعلام شده است.

منبع : تسنیم

روند معکوس قیمت سکه و طلا

به نقل از اکوایران ، قیمت دلار در بازار آزاد همانطور که پیش بینی شده بود در معاملات روز قبل کاهش یافت.  تقریبا تنها بازاری که روز قبل مثبت بود دلار متشکل بود دلار متشکل روز قبل رشد کرد و در محدوده ۳۱ هزار و ۲۰۴ تومان قرار گرفت.فاصله دلار آزاد و متشکل چند وقتی است روند نزولی به خود گرفته و به کمترین میزان از هشتم آبان رسیده است.

بر خلاف دلار متشکل، دلار نیما نمیتواند افزایش پیدا کند و در ورود به کانال ۲۸ هزار تومان ناکام مانده است.

پیش بینی آینده قیمت طلا و سکه در سال ۱۴۰۱

به عقیده چارلی موریس، مدیر صندوق خانه آتلانتیک سرمایه گذاری در بازار طلا جذاب تر و سود حاصل از آن چشمگیر تر از سرمایه گذاری در بورس است .

پیش بینی موریس از چشم انداز بازار طلا مثبت بوده و قابلیت نقدشوندگی آن را بالا می داند .

او می گوید: من به شخصه بیشتر سبد سهامم را به طلا اختصاص داده ام؛ شاید در کوتاه مدت سود کمتری به دست بیاورم اما نگران این نیستم که هر رویدادی در هر نقطه از جهان سرمایه ام را هدر دهد .

به گفته تحلیلگران، کاهش ارزش دلار و تاثیرات احتمالی تورم در نتیجه اجرای محرک های اقتصادی در آمریکا، عوامل اصلی افزایش قیمت طلا هستند.

بسیاری از تحلیلگران اما معتقدند طلا امسال همچنان از سیاست پولی انبساطی و نرخ واقعی بهره پایین منفتع خواهد بود .

اوله هانسن، تحلیلگر ساکسو بانک می گوید: «تا زمانی که سود اوراق قرضه بالاتر رود، بازار طلا برای یافتن جای پا با چالش مواجه است.»

طلا بخریم؟

فردین آقابزرگی، کارشناس بازارهای مالی درباره زمان سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه کشور به تجارت‌نیوز گفت: سرمایه‌گذاران و مردم عادی باید بخشی از سرمایه خود را در بازارهای مختلف پخش کنند. بخشی از سرمایه، در شرایط مناسب می‌تواند وارد بازارهای دیگر شود. بخش دیگر را هم می‌توان در بازارهایی مثل طلا سرمایه‌گذاری کرد.

او می‌افزاید: یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری در این بازار، خرید سکه و طلا و بهتر از آن گواهی سپرده طلا است که در بورس نیز عرضه می‌شود.

در اولین روز آبان ۱۴۰۱ انس جهانی طلا بدون تغییر با قیمت ۱۶۵۷ دلار باقی ماند و قیمت سکه طرح جدید با کاهش بیش از ۷۰ هزار تومانی در پله ۸ و ۹ کانال ۱۴ میلیون تومان در نوسان بود و با قیمت حدودی ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در بازار معامله شد. قیمت نیم سکه و ربع سکه نیز با کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت به ترتیب به قیمت ۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیدند.  تمام سکه طرح قدیم با نوسان اندک مانند روز شنبه در کف کانال ۱۴ میلیون تومان با قیمت حدودی ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد. اما سکه گرمی کمترین کاهش قیمت را در روز یکشنبه تجربه کرد و به قیمت ۳ میلیون و ۵۸ هزار تومان رسید.

همچنین هر مثقال طلا ۱۵ هزار تومان ارزان‌تر شد و با قیمت ۵ میلیون و ۸۴۷ هزار تومان معامله شد و هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با کاهش قیمت نزدیک به ۵ هزار تومان به قیمت یک میلیون و  ۳۴۹ هزار تومان رسید.

با کاهش قیمت سکه حباب سکه نیز روند کاهشی داشت اما حباب سکه تمام بهار آزادی طرح جدید همچنان بیش از ۲ میلیون تومان باقی ماند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه