کتایون ریاحی

۲ کلام حرف حساب با کتایون ریاحی/ خانم ریاحی وقت حسابِ!

۲ کلام حرف حساب با کتایون ریاحی/ خانم ریاحی وقت حسابِ!
کدخبر : 43553

کتایون ریاحی بازداشت شد .

کتایون ریاحی بازیگر باتجربه جنجالی این روزهای اینستاگرام دستگیر شد . کتایون ریاحی در سریال های مختلفی از جمله یوسف پیامبر نیز حضور داشت . کتایون ریاحی در سریال پس از باران نیز حضور داشت . در ادامه چند کلمه حرف حساب با کتایون ریاحی را می خوانید . 

 

کتایون ریاحی

 

بیوگرافی و عکس های کتایون ریاحی

نام :کتایون

نام خانوادگی :ریاحی

تاریخ تولد :1340/10/10

محل تولد :تهران

میزان تحصیلات :کارشناس ادبیات و انسان شناسی

زمینه فعالیت :بازیگری از سال 1365 تا 1388

 

زندگی شخصی کتایون ریاحی

کتایون ریاحی بازیگر سینما و تلویزیون 10 دی 1340 در تهران متولد شد.

 

کتایون ریاحی

 

دوران کودکیکتایون ریاحی

این بانوی هنرمند فارغ‌التحصیل کارشناسی ادبیات و انسان شناسی است، پدر او اردشیر روحانی پزشک ارتوپد و اهل شیراز و مادرش گیتی ریاحی گیلانی تبار هستند. برادر خانم ریاحی به نام علیرضا نیز در عرصه بازیگری فعالیت می کند.

 

ازدواج و فرزند کتایون ریاحی

کتایون ریاحی سالها قبل ازدواج کرده و حاصل ازدواجش پسری به نام پوریا است که در بیشتر مراسم های هنری در کنار مادر هنرمندش حضور دارد.

 

بنیاد کمک کتایون ریاحی

کتایون ریاحی در سال 1391  موسسه خیریه ای با هدف کمک به کودکان ناشنوای مادرزادی که نیازمند جراحی کاشت حلزونی گوش بودند تاسیس کرده است که تا به امروز بخش قابل توجهی از هزینه‌های درمان این کودکان را می‌پردازد.

 

ورود کتایون ریاحی به دنیای بازیگری

 کتایون ریاحی فعالیت هنری خود را با نویسندگی برای کودکان آغاز و با فیلم «خبرچین» به سینما آمد که ساخت این فیلم در نیمه راه ناتمام ماند و او برای بازی در فیلم «پاییزان» انتخاب شد.

 

کتایون ریاحی

 

کتایون ریاحی و امین تارخ در فیلم پائیزان

این بانوی هنرمند کشورمان با بازی در سریال پدر سالار شناخته شده و بعد از آن با بازی در مجموعه روزهای زندگی، سپس با بازی در سریال پس از باران و شب دهم به شهرت زیادی دست یافت.

 

کتایون ریاحی

 

درخشش کتایون ریاحی در بازیگری

کتایون ریاحی با بازی در فیلم شام آخر، یکی از مهمترین بازی های دوران کاری خود در عرصه سینما را رقم زد و برای حضور در این فیلم نیز نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر از جشنواره فجر شد.

او با ایفای نقش زلیخا در سریال یوسف پیامبر به اوج شهرت خود رسید و از آن پس سالها با این نقش در میان مردم نام برده می شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه