واتس آپ و اینستاگرام

رفع فیلترینگ واتس آپ و اینستاگرام تعیین تکلیف شد ؟‌

رفع فیلترینگ واتس آپ و اینستاگرام تعیین تکلیف شد ؟‌
کدخبر : 43612

یکی از نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقد است که مسئولین هیچ برنامه‌ای برای رفع فیلترینگ پلتفرم‌های بین‌المللی ندارند؛ حتی اگر این اقدام خسارات زیادی به کسب‌وکارهای مردم وارد کرده باشد.

 به گزارش رصداقتصادی : عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید دارد با رفع مسائل امنیتی باید اینستاگرام و واتس‌اپ رفع فیلتر و سپس با مدیرانشان مذاکره شود. «اصغر سلیمی» اما اعتقاد دارد ظاهرا قصدی برای رفع فیلتر از سوی مراجع تصمیم‌گیر وجود ندارد.

به نقل از دیجیاتو، نزدیک به دو ماه از فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ و محدودیت‌های اینترنتی در کشور می‌گذرد، اما با وجود خسارات زیاد به کسب‌وکارها، هنوز این شرایط ادامه دارد. سلیمی در گفت‌وگو با دیده‌بان ایران با اشاره به ضربه سنگین قطعی اینترنت به کسب‌وکارهای مجازی، گفت: قبول داریم که یک سری مسائل امنیتی سبب شد تا تصمیم به محدودیت‌های اینترنتی و فیلترینگ گرفته شود، ولی می‌توان از تکنولوژی‌های نوین بهره‌مند شویم. این درست نیست که 9 میلیون کسب‌وکار با بلاتکلیفی روبه‌رو باشند و تعطیل شوند.

اما این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس باور دارد که نهادهای تصمیم‌گیر، ظاهرا قصدی برای رفع فیلتر ندارند: نمایندگان مجلس از زمان رفع فیلتر، اطلاع دقیقی ندارند؛ زیرا شورای عالی فضای مجازی و سیستم‌های امنیتی تصمیم‌گیر هستند، ولی ظاهرا قصدی برای رفع فیلتر ندارند.

با شرط تقریبا محالی که وزیر ارتباطات و سایر مقامات برای رفع فیلتر این پلتفرم‌ها گذاشتند، این احتمال می‌رفت که مسئولان اراده‌ای مبنی بر پایان محدودیت‌ها ندارند.

مردم تقصیری بابت استفاده از اپلیکیشن‌های بین‌المللی ندارند

سمیعی در بخش دیگر سخنان خود به اظهار نظر برخی مسئولان بابت انتقاد از مردم جهت فعالیت در پلتفرم‌های بین‌المللی اشاره کرد و گفت: به یک باره نمی‌توان اینترنت را قطع کرد و انتظار داشت همه به سمت پلتفرم‌های داخلی سرازیر شوند: «باید مهلت 6 ماهه یا یک ساله این امکان را هم برای فعالین فضای مجازی و هم شرکت‌های داخلی برای آماده‌سازی زیرساخت‌ها در نظر گرفت.

این نماینده مجلس، نبود زیرساخت را بزرگترین مسئله موجود دانست: «در ناآرامی‌های سال 1398 که به دلیل مسائل امنیتی اینترنت قطع شد، برای ایجاد و تشویق مردم جهت استفاده از برنامه‌های داخلی، پلتفرم‌های داخلی مثل سروش، بله و ایتا هزینه‌های زیادی دریافت کردند ولی نتوانستند زیرساخت‌ها را آماده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه