شرکت HP هم به موج اخراج‌ها پیوست/ علت تعدیل نیرو چیست؟

شرکت HP هم به موج اخراج‌ها پیوست/ علت تعدیل نیرو چیست؟
کدخبر : 43810

بعد از متا، توییتر و آمازون، حالا شرکت سازنده رایانه HP اعلام کرده که قصد اخراج کارمندان خود را دارد.

HP بین ۴ تا ۶ هزار کارمند خود را در سراسر جهان طی سه سال آینده اخراج می‌کند.

شرکت HP، سازنده رایانه، روز سه‌شنبه اعلام کرد که قصد دارد 4 تا ۶ هزار نفر از کارمندان خود را طی سه سال آینده کاهش دهد. پس از اعلام این خبر، در معاملات طولانی‌مدت سهام این شرکت تا 1 درصد افزایش یافت.

چالش‌های اقتصادی، عامل تعدیل نیرو

HP آخرین شرکت فناوری است که قصد خود برای تعدیل نیرو را با توجه به چالش‌های اقتصادی اعلام کرده است. متا، مایکروسافت و Salesforce  از جمله شرکت‌هایی هستند که تغییرات مشابهی ایجاد کرده‌اند. HP پس از کاهش چشمگیر میزان فروش رایانه و به‌دنبال آن همه‌گیری کووید۱۹، نسبت به مشکلات به وجود آمده واکنش نشان داد.

Hp در بیانیه‌ای اعلام کرد که طرح تحول آینده آن باید منجر به صرفه‌جویی ۱.۴ میلیارد دلاری یا بیشتر در نرخ ناخالص سالانه در سه سال آینده شود.

این شرکت همچنین گفت که از این یک میلیارد دلار، 600 میلیون دلار در سال مالی 2023 که به 31 اکتبر 2023 ختم می شود، صرفه‌جویی خواهد شد.

کاهش شدید درآمد HP

تا اکتبر 2021، HP حدودا ۵۱ هزار کارمند داشت. در سال 2019، این شرکت اعلام کرد که بین هفت تا ۹ هزار کارمند خود را حذف خواهد کرد.

Hp اعلام کرد که درآمدش در سه ماهه چهارم سال مالی منتهی به 31 اکتبر، نسبت به سال گذشته با 0.8 درصد کاهش، به 14.80 میلیارد دلار رسید.

درآمد این شرکت در بخش سیستم‌های شخصی (که شامل رایانه‌های شخصی می‌شود) نیز با ۱۳ درصد کاهش به ۱۰.۳ میلیارد دلار رسید، زیرا واحدها نیز ۲۱ درصد کاهش یافتند.

درآمد مصرف‌کننده در این بخش 25 درصد و درآمد چاپ نیز با 4.5 میلیارد دلار، 7 درصد کاهش را تجربه کردند که این اتفاق هم به دلیل کاهش ۳ درصدی زیرواحدها بود.

از نظر سودآوری، HP گزارش داد که حاشیه عملیاتی برای بخش سیستم‌های شخصی از 6.9 درصد در سه ماهه قبل به 4.5 درصد کاهش یافته است.

همچنین در روز سه‌شنبه، HP راهنمای درآمدی پایین‌تری را اعلام کرد.

این شرکت طیفی از سود سه ماهه اول مالی تعدیل شده را از 70 تا 80 سنت به‌ازای هر سهم ارائه کرد که کمتر از اجماع 86 سنت در میان تحلیلگران مورد نظرسنجی توسط Refinitiv بود.

برای سال مالی 2023، HP برای هر سهم 3.20 تا 3.60 دلار درآمد تعدیل شده درخواست کرد که کمتر از اجماع Refinitiv برای هر سهم 3.62 دلار است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه