بیمه | بیمه میهن

اقدامات بیمه میهن در راستای ایجاد ارزش افزوده و سوددهی

اقدامات بیمه میهن در راستای ایجاد ارزش افزوده و سوددهی
کدخبر : 43911

طرح‌های تدوین شده از طرف مدیران و برنامه‌ریزان شرکت بیمه میهن موجب شد که این شرکت بیمه‌ای در مدت 7 ماهه سال 1401 حدود 365 میلیارد تومان حق بیمه صادره شناسایی کند به نحوی که درآمد حق بیمه مهر ماه این شرکت 48 میلیارد تومان بود. به اعتقاد مدیرعامل شرکت بیمه‌ میهن؛ دلسوزی و صداقت کاری، ایجاد اعتماد متقابل و حس مالکیت معنوی میان سازمان و کارکنان و بالعکس و احترام به افراد؛ نقش مهمی در بروز خلاقیت افراد و بالندگی سازمان دارد.

به گزارش رصد اقتصادی، بیمه میهن با استفاده از تمامی ظرفیت‌های فناوری و نیروهای متخصص در امر طرح و اجرای پوشش های بیمه ای متناسب با آحاد مختلف جامعه، عملکردی جذاب را از خود به نمایش گذاشته است. فعالیت‌های این شرکت بیمه‌ای بر مبنای تعهد و تخصصی بنیان گذاشته شده که آن را به عنوان یک ارزش پذیرفته و در راستای حمایت‌ از توسعه اقتصادی و برطرف‌کردن نیازهای اقشار جامعه تلاش می‌کند.

مجموعه اقدامات و برنامه‌های تبیین و طرح‌های ارائه شده در پوشش خدمات نوین بیمه‌ای توسط شرکت بیمه میهن، سبب شده تا بیمه میهن با سرمایه ثبت شده 1,500,000 میلیون ریال طی عملکرد 7 ماهه سال مالی منتهی به 1401/12/29 از محل فروش حق بیمه 3,650,562 میلیون ریال درآمد کسب کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد رشد داشته است. شرکت طی عملکرد تجمیعی تراز مثبت %32 را ثبت نموده است.

شرکت بیمه میهن با اجرای موفق در زمینه ارائه طرح‌ها و خدمات پوششی برای حمایت از توسعه اقتصادی و بنگاه های تولیدی سعی در کاهش این گونه نگرانی‌ها بوده است. همچنین در راستای مسئولیت اجتماعی که دارد، پوشش‌های بیمه درمان را متناسب با بودجه و نیاز اقشار و سطوح مختلف جامعه تدارک دیده است. چرا که بیمه میهن معتقد است؛ تعهد در کنار تخصص به عنوان یک ارزش مطرح است و یکی از معیارهای اساسی عملکرد کارگزاران نظام اسلامی، داشتن تعهد درکنار تخصص است.

بیمه میهن از ابتدای سال مالی تا تاریخ 30 مهر ماه 1401، مبلغ 365.1 میلیارد تومان از محل فروش حق بیمه درآمد به دست آورده و مبلغ 277.6 میلیارد تومان به عنوان خسارت پرداخت داشته است. این شرکت بیمه‌ای در مدت ذکر شده 31/5 درصد رشد با تراز مثبت 87.5 میلیارد تومان را ثبت کرده است.

بر اساس گزارش فعالیت ماهانه دوره یکماهه منتهی به 1401/07/30، شرکت بیمه میهن در این مدت از محل فروش حق بیمه 477,930 میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به عملکرد 1 ماهه مشابه سال قبل 21 درصد افزایش را نشان می‌دهد. این شرکت در این ماه تراز مثبت %15 را ثبت نموده است.

شرکت بیمه میهن برای مجموعه شعبات و کارکنان زیرمجموعه خود لزوم بهبود عملکرد، ایجاد شبکه فروش توانمند، شناسایی پتانسیل های بیمه ای، جذب پرتفوی متوازن و ارائه خدمات بیمه ای مطلوب به بیمه گذاران را در دستور کار قرار داده است. اقداماتی سازنده که از طرف مدیریت تیم میهن در جهت شناخت چالش ها و ظرفیت های مجموعه، بازیابی مسائل‌ و ارائه‌ راه‌کارهای مناسب‌، در نشست هایی با معاونت ها، مدیران و کارکنان این بخش ها که به تفکیک حوزه ها برگزار می شود.

در دسترس بودن آمار و اطلاعات و داده های دقیق و شفاف در تبیین و تشریح عملکرد یک مجموعه اقتصادی بسیار مهم، حیاتی و از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. درآمد حق بیمه ناخالص ۲۴ شرکت بیمه‌ای منتخب در نیمه نخست امسال با رشدی ۶۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴۲ هزار و ۴۴۵ میلیارد تومان رسیده که سهم بیمه میهن  ۶ دهم درصد برآورد شده است. 

بیمه میهن با استفاده از مدیریت تغییر در مراحل عملکردی این شرکت در نیمه نخست ۱۴۰۱ توانسته ۲۰ درصد بیشتر از نیمه نخست سال گذشته درآمد حق بیمه ناخالص داشته باشد و سهم این شرکت ۶ دهم درصد در نیمه نخست سال جاری رسید.

اصل انسجام و هم افزایی و رفتار سازمانی، نظم و انضباط کاری، لزوم اتحاد و تعامل و ارتباط دوستانه بین کارکنان و حس با هم بودن، ارتباطات درون سازمانی و ارتباط تنگاتنگ با حوزه های مختلف کاری، پرهیز از نگاه بخشی و جزیره ای و اهتمام کلیه ارکان مجموعه میهن برای تحقق اهداف از دیگر اولویت های شرکت بیمه میهن در شرایط فعلی به شمار می‌آید.

بیمه میهن بر این باور است که این شرکت بیمه ای همچنان نیازمند خلاقیت و ایده های نو است و باید با نوآوری و محصولات جدید و ترکیب پرتفوی مناسب نیازهای مردم را تأمین و برای شرکت درآمدزایی کند. توسعه نیروی انسانی و حمایت های مادی و معنوی از کارکنان، طبقه بندی مشاغل، بودجه ریزی، آموزش و پژوهش، مدیریت بازار، مدیریت ریسک، کنترل در پرداخت به‌موقع خسارت‌ها و ایفای مسئولیت های اجتماعی بیمه میهن در پشتیبانی از اقشار آسیب‌پذیر ، از دیگر برنامه های عمده تیم مدیریتی جدید در راستای اهداف سودآور و ارزش‌آفرین شرکت بیمه میهن می باشد.

گفتنی است؛ بیمه میهن، در حال آماده‌سازی زیرساخت‌هایی در حوزه فناوری اطلاعات است تا به حوزه استارتاپ ها ورود و محصولاتی را آماده کرده که از کانال شرکت بیمه عرضه خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه