زمان واریز سود سهام عدالت | سهام عدالت | سود سهام عدالت

زمان قطعی واریز سود سهام عدالت | سود سهام عدالت در دو قسط واریز می شود

زمان قطعی واریز سود سهام عدالت | سود سهام عدالت در دو قسط واریز می شود
کدخبر : 44202

جزئیات واریز سود سهام عدالت را در این صفحه بخوانید .

به گزارش رصداقتصادی به نقل از تجارت نیوز : سود سهام عدالت سوالات بسیاری برای مردم ایجاد کرده است . سود سهام عدالت حرف و حدیث های فراوانی نیز ایجاد کرده است . در ادامه جزئیات سود سهام عدالت و زمان واریز آن را می خوانید .

دستیار ویژه رئیس سازمان بورس از پرداخت سود سهام عدالت در دو قسط خبر داد و گفت: قسط دوم سود دارندگان سهام عدالت به تامین نقدینگی شرکت‌های سرمایه‌پذیر بستگی دارد. 

سهام عدالت

  پیمان حدادی، مشاور و دستیار ویژه ریاست سازمان بورس در سهام عدالت ضمن اشاره به پرداخت سود سهام عدالت در دو قسط به دارندگان این سهام، در خصوص جزئیات پرداخت سود گفت: مبلغ دقیق سود سهام عدالت به دلیل اینکه هنوز مجمع سه تا از سهامی که در سهام عدالت وجود دارد برگزار نشده، مشخص نیست و یکی از دلایل اینکه قرار شده است علی الحساب و در دو قسط این سود پرداخت شود همین مسئله است. ولی در شرایط فعلی می توان گفت که تا آخر آذرماه سال جاری مبلغ دقیق این سود پس از برگزاری مجامع مشخص می‌شود و تا آخر پاییز به طور قطعی سود سهام عدالت پرداخت می‌شود.

به نقل از تسنیم، وی افزود: پرداخت قسط دوم سود دارندگان سهام عدالت به تامین نقدینگی شرکت های سرمایه‌پذیر بستگی دارد و بنابراین می‌توان گفت که قسط دوم، اواخر اسفند ماه یا اوایل فروردین سال بعد پرداخت می‌شود، یعنی این امکان وجود دارد که پرداخت قسط دوم به اوایل سال بعد موکول شود.

مشاور رئیس سازمان بورس در پاسخ به سوال در خصوص آخرین وضعیت آزادسازی و فروش سهام عدالت، گفت: نکته‌ای که لازم است به آن اشاره کنم، فلسفه اصلی سهام عدالت، نگهداری این سهام است و قصد از واگذاری سهام عدالت این نبوده که این سهام در اختیار مردم قرار گیرد و مردم آن را بفروشند چرا که اگر چنین قصدی وجود داشت مانند طرح یارانه‌های معیشتی از ابتدا پول آن را به مردم پرداخت می‌شد.

بنابراین باید به این نکته توجه شود که فلسفه اصلی سهام عدالت این بوده که مردم به صورت بلند مدت این سهام را نگهداری کنند و از عواید آن که همان سود سالانه آن است و هر سال از سال قبل بیشتر می‌شود (امسال هم حداقل دو برابر سال قبل است)، بهره ببرند. اما اینکه اختیار فروش این سهام مجددا کی آزاد می شود و در اختیار دارندگان آن قرار می‌گیرد بستگی به مصوبات شورای عالی بورس در این خصوص دارد که هنوز چنین تصمیمی اتخاذ نشده است.

سهام عدالت

حدادی در ادامه گفت: طبیعی است که اگر اختیار فروش سهام عدالت مجددا آزاد شود به هرحال بر شرایط بازار سرمایه تاثیرگذار است اما علت اصلی آنکه هنوز این اجازه از سوی شورای عالی بورس صادر نشده است، تاثیر گذاری آن بر شرایط بازار سرمایه نیست، چرا که زمانی که مجوز فروش سهام عدالت مجددا صادر شود حتما شرایطی که سابقا شاهد آن بودیم مبنی بر فروش 30 درصدی یا 60 درصدی دارندگان این سهام، اصلاح خواهد شد و قطعا مشابه تصمیمی که در سال 99 گرفته شد و سیل عظیمی از فروشندگان سهام عدالت را به سوی بازار سرمایه روانه کرد و یکی از دلایل ریزش بازار سرمایه شد، به آن صورت تکرار نخواهد شد. گفتنی است اگر قصد بر باز شدن فروش سهام عدالت شود حتما شرایط جدیدی اعلام می‌شود تا هم شرایط را برای نگهدارندگان سهام عدالت تسهیل کند و هم به لطمه ای به بازار سرمایه وارد نکند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه