بانک | بانک گردشگری

عملکرد مثبت بانک گردشگری در سال جاری

عملکرد مثبت بانک گردشگری در سال جاری
کدخبر : 44253

بانک گردشگری به عنوان اولین بانک خصوصی در حوزه گردشگری ایران است که برنامه‌ها و عملکردی متفاوت از دیگر فعالان شبکه پولی ایران دارد. برنامه‌های این بانک در کنار دیگر فعالیت‌های مرسوم به بانکداری، اختصاص تسهیلات و حمایت‌های مالی از بخش‌های تولیدی و خصوصا فعالیت‌هایی با زمینه گردشگری در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی است.

به گزارش رصد اقتصادی، بانک گردشگری ایران از جمله بانک‌های مطرح کشور است که توانسته با طرح و برنامه‌های خود، عملکردی مثبت از حمایت‌های مالی چه در حوزه پرداخت‌های عمومی و چه در حوزه فعالیت‌های مبتنی بر مسئولیت‌های اجتماعی از خود برجای بگذارد. فعالیت‌هایی که اختصاص به زمینه گردشگری هم دارد و حمایت‌هایی که در جهت بهینه‌تر شدن این صنعت در جذب توریست و ارزآوری را به دنبال خواهد داشت.

این بانک همواره تلاش دارد تا با توسعه خدمات بانکی ، بستر سازی ، ایجاد زیر ساخت های لازم در راستای بهبود کمی و کیفی ارائه خدمات مناسب با نیاز مشتریان و ... گام های مهمی درجهت افزایش بهره وری و کارایی بردارد. گام‌هایی که در راستای این مسیر برداشته شده، موجب شده تا کنون این بانک علاوه بر صفر بودن درصد تخطی در بخش رشد ترازنامه طی یک سال اخیر به موفقیت‌های در سودآوری و کسب درآمد دست پیدا کند.  

مجموعه عوامل و اقداماتی که سبب شد تا صندوق سرمایه گذاری بانک گردشگری به لحاظ پرداخت سود در حوزه صندوق های سرمایه گذاری حوزه بانکی در ردیف 5 صندوق برتر قرار گیرد.

اعلام فعالیت‌های بانک گردشگری در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی خالی از لطف نیست. ساخت مدرسه، توزیع بسته‌های آموزشی بنیاد یاس بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت کشور، توزیع بسته‌های غذایی در ایام اربعین و حمایت‌های مالی و تسهیلاتی در دوران بحران کرونا از جمله موارد اهمیت مشتری‌مداری و حمایت از اقشار جامعه در سطوح مختلف را از طرف این بانک برای ما مشهود می‌کند.

در کنار فعالیت‌های مبتنی بر مسئولیت اجتماعی، حمایت از تولید داخل نیز نگاه ویژه بانک گردشگری و مدیران این بانک نسبت به اهمیت موضوع تامین کالا از تولیدات داخلی را نشان می دهد. پرداخت وام به متقاضیان خرید کالای ایرانی که در قالب تفاهم‌نامه میان نمایشگاه جهادکالا و بانک گردشگری به انجام رسیده یکی از نمونه نگاه‌های حمایتی مدیران ارشد این بانک می‌باشد. براساس این تفاهم‌نامه متقاضیان خرید کالای ایرانی از نمایشگاه جهاد کالا می توانند از تسهیلات بانک گردشگری برای خرید کالای مورد نیاز خود به صورت اقساطی بین ۳۰ تا حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان بهره مند شوند.

مهمترین موضوع مربوط به توجه ویژه بانک گردشگری به حمایت‌های مالی از اقشار کم‌درآمد و خصوصا تولید و اشتغال‌آفرینی است، چرا که انتظار می‌رود فعالیت‌ها و عملکرد این بانک در زمینه گردشگری و حمایت‌های مالی از این صنعت باشد. اما با نگاهی به عملکرد بانک گردشگری متوجه می‌شویم که از سال گذشته تاکنون در راستای تسهیلات تکلیفی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بالغ بر 6800 فقره تسهیلات به مبلغ حدود 4800 میلیارد ریال در بخش های ازدواج، ودیعه مسکن و فرزندآوری پرداخت کرده است.

این بانک در سال 1400 در مجموع یک هزار و 650 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به مبلغ 1317 میلیارد ریال پرداخت کرده است. همچنین در پنج ماه منتهی به پایان مرداد 1401 نیز 367 فقره تسهیلات به مبلغ حدودا ۴۹۸ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت شده است.

در بخش ودیعه مسکن نیز بانک گردشگری، 3787 فقره تسهیلات به مبلغ 2509 میلیارد و 885 میلیون ریال تسهیلات در تهران و 985 فقره تسهیلات ودیعه مسکن در سایر استان ها به مبلغ 318 میلیارد و 90 میلیون ریال پرداخت کرده است.

جالبتر اینکه این بانک در تهران بیش از سهمیه در نظر گرفته شده، تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت کرده است.

بانک گردشگری در بخش تسهیلات فرزندآوری نیز در 5 ماه منتهی به پایان مرداد ماه سال جاری 559 فقره تسهیلات به مبلغ 200 میلیارد و 400 میلیون ریال پرداخت کرده است. به این ترتیب تاکنون 72 درصد متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و 60 درصد متقاضیان تسهیلات فرزندآوری با مراجعه به شعب بانک گردشگری و تکمیل مدارک، از تسهیلات مذکور بهره‌مند شدند و این روند همچنان ادامه دارد.

اما در حوزه تخصصی بانک گردشگری باید یادآور شد که این بانک توجه ویژه‌ای به حمایت از آثار و ابنیه تاریخی در حوزه گردشگری و تامین مالی منابع آن دارد.

سرمایه‌گذاری‌های این بانک و گروه مالی گردشگری از مکان‌های دیدنی و تاریخی کشور ظرفیتی مهم برای بهبود اشتغال آن منطقه ایجاد می‌کند. ساخت هتل و اقامتگاه به منظور رفاه حال گردشگران داخلی و خارجی از جمله زیرساخت‌های مهمی است که بهبود و توسعه آن توسط بانک گردشگری انجام می‌پذیرد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه