بیمه | بیمه پارسیان

روند رو به رشد «بیمه پارسیان» در کسب درآمد و سوددهی

روند رو به رشد «بیمه پارسیان» در کسب درآمد و سوددهی
کدخبر : 44323

​نگاهی به عملکرد شرکت بیمه پارسیان در سال ۱۴۰۱، نشان می‌دهد که این شرکت در ارائه برنامه‌ها و طرح‌های خود در جهت دستیابی به افزایش درآمد حق بیمه تولیدی موفق بوده که نمونه‌ای از نتیجه حاصل شده، ثبت تراز مثبت ۴۱ درصدی در عملکرد تجمیعی خود تا پایان مهرماه است.

به گزارش رصد اقتصادی، شرکت بیمه پارسیان از شرکت های بیمه خصوصی در کشور است که بررسی عملکرد این شرکت تا پایان سال ۱۴۰۰ ، به استناد سالنامه آماری بیمه مرکزی نشان می‌دهد که روند حق بیمه تولیدی، ضریب خسارت و سهم نمایندگان بیمه پارسیان از کل فروش این شرکت عملکردی موفق را به ثبت رسانده است. عملکردی که در روندی رو به افزایش در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به مهرماه سال ۱۴۰۱ از فروش حق بیمه به بیمه‌شدگان تحت نظر خود به میزان درآمدی برابر با ۵۲۲ میلیارد تومان دست پیدا کرد.

بیمه پارسیان با سهم ۴/۳۱ درصدی از بازار بیمه دارای عملکرد ۷دهم درصد نسبت حق بیمه مستقیم به غیرمستقیم، ۶۹/۶درصد ضریب خسارت این شرکت و حق بیمه تولیدی ۴۹/۷۰۶/۳ میلیارد تومان درآمد در سال گذشته بوده است. اما در سال ۱۴۰۱، شرکت بیمه پارسیان با هدفگذاری برپایه کسب درآمد بیشتر از حق بیمه تولیدی خود و افزایش رضایت مشتریان و سهامداران از خدمات و سود دریافتی، توانست به موفقیت هایی دست پیدا کند که این روند رو به رشد را در این مطلب آورده ایم.

شرکت بیمه پارسیان که با نماد «پارسیان» در بورس تهران فعالیت می‌کند، گزارش فعالیت یک ماهه منتهی به ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ را در سامانه کدال منتشر کرد که براساس آن این شرکت در این مدت یک هزار و ۹۳۵ میلیارد و ۳۱۳ میلیون تومان حق بیمه تولید و بیش از یک هزار و ۷۸ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان هم خسارت پرداخت کرده است.

در ادامه روند رو به رشد درآمدی، شرکت بیمه پارسیان در دوره 6 ماهه منتهی به تاریخ 31 شهریور ماه 1401 به ازای هر سهم 430 ریال سود محقق کرده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل (162.2%) دارای افزایش بوده است. سود خالص: 516 میلیارد تومان بود با 161.97% رشد و سود عملیاتی: 516.2 میلیارد تومان که 126.48% رشد داشته است. «پارسیان» با سرمایه ثبت شده 12,000,000 میلیون ریال طی عملکرد 6 ماهه منتهی به 1401/12/29 مبلغ 5,159,663 میلیون ریال سود محقق کرده است.

شرکت های بیمه در مهرماه 1401 موفق به فروش 7693.46 میلیارد تومان شدند که نسبت به مشابه سال قبل 54 درصد افزایش پیدا کرده که شرکت بیمه پارسیان نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۸۰ درصد رشد را ثبت نموده است.

شرکت بیمه پارسیان در گزارش فعالیت ماهانه خود طی دوره منتهی به مهرماه سال ۱۴۰۱ از فروش حق بیمه به بیمه‌شدگان تحت نظر خود به میزان درآمدی برابر با ۵۲۲ میلیارد تومان دست پیدا کرد و همچنین از ابتدای سال مالی تا پایان مهرماه "پارسیان" درآمد تجمیعی که حاصل از فروش حق بیمه در رشته بیمه‌های گوناگون بود، مبلغی برابر با ۳ هزار و ۵۷۷ میلیارد تومان به سهامداران اطلاع رسانی کرد.

بیمه پارسیان درصدد بوده تا درآمد بیشتری از پرتفوی زندگی کسب کند، به همین منظور برنامه های عملیاتی توسعه و مارکتینگ خود را تغییر داده است. میزان درآمد تجمیعی این شرکت بیمه‌ای طی این دوره ماهانه با رشد ۵۲ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بود، به‌گونه‌ای که از مبلغ ۲ هزار و ۳۵۴ میلیارد تومان به ۳ هزار و ۵۷۷ میلیارد تومان رسیده است.

بیشترین میزان درآمد "پارسیان" مربوط به رشته بیمه «ثالث – اجباری» با ۱۹۰ میلیارد تومان است که ۳۶ درصد از درآمد ماهانه را در اختیار دارد، رشته بیمه «درمان» توانست بیشترین درآمد "پارسیان" را پس از بخش ثالث – اجباری با مبلغی برابر با ۱۱۶ میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

بر همین اساس، شرکت بیمه پارسیان در مدت 8 ماهه منتهی به آبان حدود 4099 میلیارد تومان درآمد حق بیمه صادره شناسایی نمود.

پارسیان، محصولات و خدمات جدید و فناورانه خود را که برپایه تکنولوژی روز دنیا طراحی شده و به مرحله اجرا درآمده اند در جهت پیشرفت های فناوری روز دنیا با هدف ارائه خدمت به بیمه گزاران خود و کسب رضایت مشتریانش در دریافت راحت و آسان خدمات به کار بسته است.

تعیین برخط مقصر حادثه، اعلام خسارت و تشکیل پرونده خسارت بیمه بدنه خودرو، نرم افزار چتر همراه بیمه پارسیان با انواع و اقسام امکانات و خدمات بیمه ای، سیستم فروش اینترنی پیشرفته بیمه شخص ثالث اتومبیل، باشگاه مشتریان بیمه پارسیان، انواع نرم افزار های ارتباط با بیمه گزاران جهت سهولت و دسترسی به خدمات بیمه پارسیان و در مجموع راه اندازی محیط کار هیبریدی و همچنین بیمه نهال زندگی که مبتنی بر ارتباط مشترک بانک و بیمه در حوزه بیمه های زندگی می باشد از انواع این محصولات و خدمات هستند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه