بیمه | بیمه البرز

افزایش سهم بالای بیمه درمان از کارکردهای افتخارآفرین البرز

افزایش سهم بالای بیمه درمان از کارکردهای افتخارآفرین البرز
کدخبر : 44759

شرکت بیمه البرز به عنوان شفاف‌ترین شرکت بیمه بورسی در ارائه خدمات بیمه‌مطلوب و با کیفیت به مشتریان در کنار ایجاد تنوع محصولات بیمه‌ای در بخش خصوصی فعالیت دارد و در حال حاضر بیش از 90 درصد از فعالیت های اداری خود را در حوزه ستاد، شعب و نمایندگان در بستر دیجیتال انجام می دهد، چرا که خود را نسبت به حفظ استانداردهای زیست محیطی متعهد می داند.

به گزارش رصد اقتصادی، شرکت بیمه البرز با بیش از 60 سال سابقه فعالیت در عرصه صنعت بیمه کشور، توانسته با اتکا به اعتبار و خوشنامی نزد مشتریان و بهره‌مندی از توانایی حرفه‌ای و تخصصی کارکنان و توانگری مالی و مدیریتی خود، همواره جایگاه خود را در بازار سرمایه حفظ نماید. سرمایه، ذخایر و اندوخته کافی، بدنه کارشناسی متخصص و حرفه ای، سرعت در ارزیابی و پرداخت خسارت از شاخص های توانگری و وجود مشتریان وفادار و قدیمی، ارتباطات گسترده با بازار جهانی بیمه، مدیریت علمی و پاسخگو و نسبت‌های مالی بسیار خوب از شاخص های ماندگاری شرکت بیمه البرز به حساب می آید.

 کاهش ضریب خسارت با وجود افزایش سهم بالای بیمه‌های درمان یکی از کارکردهای افتخارآفرین برای بیمه البرز است. ضریب خسارت بیمه البرز در سال گذشته، ۷۰ درصد اعلام شده که این متغیر در ۶ ماه اول سال ۱۴۰۱ به ۶۷ درصد کاهش یافته است. این ضریب در سال‌های قبل‌‌تر بیش از ۷۲ درصد بوده و این روند رو به نزول که مدیریت بهینه ضریب خسارت را نشان می‌دهد و یکی از توانمندی‌های اصلی بیمه البرز در تامین منافع ذی‌نفعان است.

شرکت بیمه البرز از شرکت‌های بیمه‌ای بخش خصوصی است که اعتماد مردم ایران را سرمایه اصلی خود عنوان می‌کند. ساختار این شرکت بیمه‌ای با روش‌های مدیریتی و تخصصی با رویکرد تسهیل در ارائه خدمات مطلوب تر و بهتر به مشتریان قرار گرفته و برنامه‌های خود را برای افق ‍۱۴۰۵ بر مبنای تسهیل فرایندهای اجرایی با هدف ارائه خدمات سریعتر به مشتریان بنا گذاشته است.

مدیرعامل شرکت بیمه البرز معتقد است که بازار مالی شامل بیمه، بورس و بانک به عنوان یک مثلث توسعه مالی نامیده می‌شود که در این مثلث، بیمه پایگاه اطمینانی است که برای توسعه هر دو بازار ضروری می‌باشد. این شرکت‌ بیمه‌ای تمام سرمایه خود را اطمینان و اعتماد مردم و مشتریان خود می‌داند، چرا که با کمترین لغزشی از سوی مدیران، کوچکترین خطایی از سوی کارمندان و یا با ذره ای قصور در ارایه خدمات، اعتماد مردم خدشه دار می شود.

علیرغم زیان‌ده بودن برخی رشته‌های بیمه‌ای، بیمه البرز تلاش کرده است ترکیب فعلی پرتفوی خود را بر مبنای رعایت اصول اخلاق بیمه‌گری تعدیل کرده و سهم رشته‌های اختیاری و سودآور را افزایش و در رشته‌هایی مانند باربری، مهندسی، نفت و انرژی و آتش سوزی به صورت تخصصی فعالیت کند.

پرتفوی بیمه البرز در ۸ماه سال۱۴۰۱ از رشد ۳۵درصدی برخورداراست. توازن در ترکیب پرتفوی موجب شد تا با سیاستگذاری‌های جدید سهم بیمه‌های درمان تکمیلی از ۳۳درصد به ۲۵درصد کاهش یابد که این شرکت بیمه‌ای با حفظ این سهم همچنان درصدد کاهش آن است.

تشویق نمایندگان به فروش بیمه‌های خرد و انفرادی و جذب نمایندگان تخصصی بیمه عمر از جمله اقداماتی است که به منظور دستیابی به ترکیب بهینه پرتفوی شرکت با جدیت دنبال شده است. شرکت بیمه البرز علاوه بر حوزه بیمه گری در زمینه سرمایه گذاری نیز توفیقات بسیار خوبی را بدست آورده که نمونه آن نرخ بازدهی بسیار مطلوب در حوزه سرمایه گذاری است. 

بیمه البرز در «خرده‌‌فروشی و توسعه بیمه‌های زندگی»  نیاز به توجه و فعالیت بیشتر دارد. در سه سال گذشته «ضریب تمدید» بیمه‌نامه‌ها درشرکت بیمه البرز با روندی صعودی از ۲۲ درصد به بیش از ۶۰ درصد افزایش یافته است که دریک نگاه کلی از حفظ مشتریان در بازار رقابتی حکایت دارد. 

شرکت بیمه البرز، به عنوان شفاف ترین شرکت بیمه بورسی با هدف اولیه ارائه خدمات بیمه ای مطلوب و باکیفیت به هموطنان و ایجاد تنوع در بازار بیمه و کسب رضایت بیمه گزاران توسط بخش خصوصی تاسیس و در مدت زمان کوتاهی توانست اعتماد بسیاری از صاحبان سرمایه و کالا را به خود جلب نماید.

خدمات جدید بیمه البرز در راستای تعامل بیشتر و ایجاد اعتماد به مشتریان درشرایطی که تمام شرکت‌های بیمه شرایط یکسانی برای رقابت دارند، کاری دشوار به نظر می‌رسد اما این شرکت بیمه‌ای با ارائه خدمات نوین به دنبال نوآوری در جهت حرکت در مسیر پیشرفت و رضایت بیمه‌شوندگان است.

سه نرم‌افزار کاربردی شرکت بیمه البرز با عناوین سامانه سپید، موبایل اپ یاقوت و باشگاه مشتریان اخیرا رونمایی شد که صدور بیمه‌نامه و اعلام خسارات برخط از ویژگی‌های طرح یاقوت است و این اپلیکیشن ازطریق سایت بیمه البرز، کافه بازار و MY CAT در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. 

مدیرعامل شرکت بیمه البرز در توضیح این خدمات نوین بیمه‌ای می‌گوید: «بیمه البرز رقیب شبکه فروش نیست. با دسترسی به سوابق بیمه‌گذاران، چنانچه مشتری از قبل و از طریق نماینده بیمه‌گذار البرز بود برای تمدید و خرید بیمه‌نامه جدید همچنان مشتری نماینده باقی می‌ماند و جزو عملکرد وی محاسبه می‌شود.»

عدم مراجعه به بانک یا درگاه‌های پرداخت برای حق بیمه واریزی از ویژگی‌های دیگر اپ یاقوت است.

در سامانه سپید که سامانه پذیرش درمان تکمیلی البرز است، در راستای هماهنگی با نسخ آنلاین، راه ارتباطی با سازمان تامین‌اجتماعی، خدمات درمانی و بخش HIS مراکز درمانی فراهم شده‌است. در فاز اول ازطریق سامانه سپید به ۲۵۰۰آزمایشگاه و ۱۵۰۰داروخانه دسترسی قرار دارد و در فاز دوم بخش بستری و پاراکلینیکی هم به آن افزوده می‌شود. 

درطرح یاقوت اینک صدور رشته آتش‌سوزی امکان‌پذیراست و بیمه‌های حوادث و سایر رشته‌ها به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

لازم به ذکر است؛  راه اندازی فروش الکترونیکی در برخی از رشته ها که نیاز به بازدید اولیه ندارند، اعلام خسارت آنلاین ، صدور معرفی نامه برای بیمه های درمان بصورت آنلاین از اقدامات انجام شده و طراحی نرم افزارهایی جهت بازدید آنلاین خسارت بدنه خودرو ، بازدید خسارت آنلاین در بیمه های آتش‌سوزی مسکونی و استفاده از بستر بلاکچین جهت تشویق بیمه گذاران به خرید بیمه نامه و.... اقداماتی است که در راستای چشم‌انداز 5ساله تهیه شده و در افق 1405، عملیاتی خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه