یارانه نقدی | زمان واریز یارانه نقدی | یارانه نقدی آذر ماه

یارانه نقدی جدید برای همه واریز می شود؟ | کالابرگ اجرایی می‌شود؟

یارانه نقدی جدید برای همه واریز می شود؟ | کالابرگ اجرایی می‌شود؟
کدخبر : 44911

اکثر شهرها یارانه نقدی آذرماه 1401 را دریافت خواهند کرد.

یارانه نقدی به زودی حذف می شود. یارانه نقدی شامل همه افراد نمی شود. یارانه نقدی مبلغ چندانی نداشت. یارانه نقدی با چالش زیادی همراه بود. جزئیات حذف یارانه نقدی را بخوانید.

اکثر شهرها یارانه نقدی آذرماه 1401 را دریافت خواهند کرد.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها با بیان این که در ماه جاری یارانه نقدی هیچ استانی قطع نمی‌شود، افزود: پرداخت یارانه به صورت کالابرگ اختیاری است و قرار نیست یارانه قطع شود.

سید طیبه حسینی درباره پرداخت یارانه آذرماه خانوار‌ها و انتشار برخی اخبار مبنی بر حذف یارانه نقدی، گفت: بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پرداخت یارانه به صورت کالابرگ اختیاری است و قرار نیست یارانه نقدی هیچ فردی قطع شود.

وی اظهار داشت: پرداخت یارانه آذرماه طبق روال ماه‌های گذشته ادامه دارد و در صورت اجرا شدن این طرح در ماه‌های آینده افراد می‌توانند به صورت اختیاری کالابرگ الکترونیکی را انتخاب کنند، در غیر این صورت پرداخت یارانه به صورت نقدی ادامه دارد.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها تاکید کرد: در ماه جاری یارانه هیچ استانی قطع نمی‌شود.

کالابرگ اجرایی می‌شود؟

اجرای طرح کالابرگ الکترونیک در سال جاری منتفی است، چراکه از نظر منطقی و عملی امکان اجرای این طرح و حذف یارانه نقدی فعلاً وجود ندارد و مردم برای پوشش بخشی از تورم تحمیلی بر اقتصاد خانوار مبتنی بر این یارانه ماهانه، برنامه‌ریزی کرده‌اند.

این جملات را عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت آن هم در واکنش به خبر منتشر شده در روز‌های اخیر مبنی بر شروع زودهنگام اجرای آزمایشی طرح کالابرگ الکترونیک در یکی از استان‌های جنوبی و سراسری شدن آن پس از اجرای آزمایشی یک‌ماهه.

محسن زنگنه با تأکید بر اینکه اجرای آزمایشی یک‌ماهه در یک استان فقط برای سنجش زیرساخت‌های فنی این طرح است و برای این سنجش هم نیازمند صرف چند ماه زمان هستیم. او در همین حال به وجود منافذ و خلأ‌های متعدد در کالابرگ الکترونیک ازجمله نحوه تأمین منابع و توزیع کالا‌های یارانه‌ای و چگونگی جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی از این کالابرگ اشاره می‌کند که هنوز هیچ یک از این ابهام‌ها برای دولت و مجلس رفع نشده است.

زنگنه می‌گوید: در مرحله آزمایشی، قرار نیست منابع مالی خاصی به آن تزریق شود و فعلاً دولت در حال بررسی است که آیا امکان اجرای طرح برای توزیع بسته‌های حمایتی را دارد یا نه. بر همین اساس اجرای طرح بی‌شک در سال جاری منتفی است و برای سال آینده هم باید دید در لایحه بودجه‌ای که هنوز به مجلس نیامده، دولت چه تدبیری اندیشیده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه نمی‌شود یارانه۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار تومانی که بخشی از تورم سنگین فعلی را پوشش می‌دهد، ناگهانی قطع کرد، اضافه می‌کند: دولت با آزمایش این طرح در یک استان می‌خواهد به قطعیت برسد که آیا می‌تواند در سال جاری یا سال آینده علاوه بر یارانه نقدی ماهانه، به تمام مردم یا بخشی از جامعه یارانه‌ای اضافه در قالب کالابرگ اختصاص دهد یا نه.

وی خاطرنشان می‌کند: بحث اجرای طرح کالابرگ الکترونیک زمانی مطرح شد که لازم بود دولت برای مراقبت از معیشت مردم، بسته‌های حمایتی فقط در حوزه کالا‌های اساسی و غذایی ارائه کند که متأسفانه آن زمان اجرا نشد و امروز منطقاً و عملاً امکان اجرای آن سلب شده است.

منبع: دنیای اقتصاد

یارانه 500 میلیونی برای این افراد 

امید رضائی‌فر دوشنبه ۱۴ آذرماه ۱۴۰۱ در آئین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان مرکزی اظهار کرد: تجلیل از پژوهشگران و فناوران فرصتی برای تبادل نظر و اشتراک تجربیات در حوزه پژوهش و فناوری در کشور است.

وی افزود: در نسل‌های مختلفی که در حوزه‌های فناوری و توسعه در جهان شاهد بودیم سرانه درآمدی افراد از کسب و کارهای ایجاد شده از ۲۰۰ سال پیش هزار دلار برای هر فرد بوده و پس از آن در انقلاب صنعتی (۱۵۰ سال پیش) سرانه درآمدی ۱۰ هزار دلار و در انقلاب فراصنعتی در حدود ۵۰ سال پیش به سرانه درآمدی ۴۰ هزار دلار افزایش یافته و در سال ۲۰۲۰ به سرانه ۴۰۰ هزار دلار برای هر فرد رسیده است که باید در آینده با نگاه ویژه به این موضوع توجه کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه در خصوص مالکیت فکری از زوایای دانشگاهی و صنعتی کمتر مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: چین با حدود هفت میلیون ثبت اختراع رتبه اول جهان را کسب کرده و آمریکا با ۸۰۰ هزار ثبت اختراع رتبه برتر را به خود اختصاص داده‌اند که این اختلاف اعداد به ماهیت و استاندارد مالکیت فکری بر می‌گردد.

این مقام مسئول در وزارت علوم به ابلاغ قانون جهش تولید دانش بنیان اشاره کرد و افزود: امکان در اختیار قرار دادن تحقیقات دانشگاهی در حوزه صنعت که بتواند به فضای تولیدی و تجاری سازی کمک کند در این قانون مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: قانون جهش تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین که هر کدام از آنها از اهمیت خاصی برخوردار است و امکان توسعه به مجموعه دانش بنیان و دانشگاهی می‌دهد، یک فرصتی برای بهره برداری جوامع دانشگاهی و واحدهای دانش بنیان است.

وی در ادامه گفت: یکی از برنامه‌های اصلی وزارت علوم تدوین طرح "نظام ایده‌ ها و نیازها" با مخفف "نان" است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه