زلزله

زلزله 5.4 ریشتری این استان را لرزاند/ مدارس این استان تعطیل شد

زلزله 5.4 ریشتری این استان را لرزاند/ مدارس این استان تعطیل شد
کدخبر : 45095

ساعتی پیش زلزله‌ای نسبتا شدید به بزرگی 5.4 دهم ریشتر شهرستان بشرویه از توابع استان خراسان جنوبی را لرزاند.

زمین لزره‌ای به بزرگی 5.4 دهم ریشتر عصر امروز22 آذر1401 شهرستان بشرویه از توابع استان خراسان جنوبی را لرزاند.

بر اساس این گزارش رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع زلزله ۵.۴ ریشتری در بشرویه خراسان جنوبی از اعزام تیم‌های ارزیاب به این مناطق خبر داد.

مهدی ولیپور گفت:‌در ساعت ۱۷:۴۴ عصر امروز زلزله‌ای به بزرگ ۵.۴ ریشتری در عمق ۱۱ کیلومتری زمین بشرویه در استان خراسان جنوبی را لرزاند. کانون این زلزله برابر اعلام مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران در ۳۳ کیلومتری بشرویه،۴۱ کیلومتری ارسک و ۴۴ کیلومتری عشق آباد در استان خراسان جنوبی قرار دارد.

وی با بیان اینکه تیم‌های ارزیاب از سوی سازمان امدادونجات جمعیت هلال به مناطق متاثر از زلزله اعزام شده‌اند، گفت: ارزیابی این تیم‌ها که از پایگاه‌ها و شعب هلال احمر در خراسان جنوبی به این مناطق اعزام شده‌اند، آغاز شده و تاکنون گزارسی از وقوع خسارات مخابره نشده است.

ولیپور اضافه کرد:‌ تمامی پایگاه‌های امدادونجات در استان خراسان رضوی به حالت آماده‌باش درآمده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به ساکنان مناطق متاثر از زلزله توصیه کرد که حتما خونسردی خود را حفظ کرده و تا ساعات پیش رو از قرار گرفتن در فضاهای مسقف و محل‌هایی که امکان سقوط اشیا یا ریزش را دارد، پرهیز کنند.

خسارت مالی در زلزله بشرویه

فرماندار بشرویه با توجه به اعزام فوری تیم‌های متخصص به منطقه زلزله زده بشرویه گفت: تاکنون ۲ تیم ارزیاب به کانون وقوع زلزله و نقاط مختلف روستایی شهرستان به‌ویژه دورترین نقاط برای بررسی خسارت‌های احتمالی اعزام شدند و در صورت ضرورت افزایش خواهند یافت.

وی ادامه داد: براساس اطلاعات کسب شده از طریق دهیاران و شوراهای روستاهای شهرستان، تاکنون خسارت جانی گزارش نشده است همچنین خسارت‌های مالی از قبیل شکستگی شیشه‌ها و ترک خوردگی برخی دیوارها به‌ویژه در مناطق روستایی گزارش شده است.

وی اضافه کرد: شورای مدیریت بحران در فرمانداری تشکیل شده و به‌دلیل اینکه اطمینان خاطر داشته باشیم تمامی مدارس شهرستان را برای فردا تعطیل اعلام کردیم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه