تعطیلی مدارس

تعطیلی مدارس و دانشگاه های تهران ۲۳ و ۲۴ آذر

تعطیلی مدارس و دانشگاه های تهران ۲۳ و ۲۴ آذر
کدخبر : 45097

برای پنجمین روز پیاپی و در پی تشدید آلودگی هوای پایتخت، تعطیلی مدارس و دانشگاه های تهران و البرز 23 و 24 آذر 1401 اعلام شد.

 برای پنجمین روز پیاپی تعطیلی مدارس و دانشگاه های تهران و البرز 23 و 24 آذر 1401 به دلیل آلودگی شدید هوا اعلام شد. در همین راستا آموزش‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود.

این تعطیلی برای تمامی مدارس ابتدایی و متوسطه استان تهران است و در مقاطع پیش دبستانی و مهد کودک‌ها نیز شاهد تعطیلی هستیم.

عابد ملکی، معاون استاندار تهران گفت: با توجه به افزایش شاخص آلاینده‌ها فردا چهارشنبه تمامی مدارس شهرستان‌های استان‌های تهران و البرز به جز پردیس، دماوند و فیروزکوه و رودهن غیر حضوری شد.

این تعطیلی برای تمامی مدارس ابتدایی و متوسطه است و در مقاطع پیش دبستانی و مهد کودک‌ها نیز شاهد تعطیلی هستیم.

همچنین فعالیت‌های ورزشی در فضاهای باز ممنوع است و مجوز روزانه ورود به محدود طرح ترافیک برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه توسط شهرداری تهران صادر نمی‌شود.

از شهروندان تقاضا می شود از تردد غیرضروری خودداری کنند همچنین روسای ادارات با تقاضای مرخصی مادران دارای فرزند دانش‌آموز موافقت کنند.

توصیه های مهم در زمان آلودگی هوا

در این روزها که الودگی هوای تهران رکوردشکنی کرده است، لازم است تا با رعایت برخی نکات میزان آسیب‌ها را به کمترین میزان کاهش دهیم. در آلودگی هوا کودکان، سالمندان، مادران باردار و مبتلایان به بیماری‌های قلبی، ریوی بیشتر از دیگران در معرض خطر هستند. بنابراین بهتر است تعدادی از نکات تغذیه‌ای را رعایت کنید که نقش مهمی در کمتر کردن عوارض ناشی از آلودگی هوا دارد.

با خوردن میوه‌ها و سبزیجات تازه و کمتر مصرف کردن فست فودها و غذاهای آماده، می‌توانیم از خودمان تا حدودی دربرابر این پدیده مواظبت کنیم.یکی از میوه‌هایی که خوردن آن در ایام تشدید آلودگی هوا توصیه می‌شود، سیب است. سیب سرشار از پکتین است. پکتین ضد سموم موجود در هواست و سرب را جذب کرده و مانع از رسیدن آسیب به سلول‌های بدن می‌شود.البته پرتقال و توت فرنگی، لیمو، گریپ فروت، هویج و غلات سبوس دار هم این خاصیت را دارند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه