فروش فوق العاده سایپا ویژه شب یلدا |تفاوت قیمت بازار و کارخانه + لینک ثبت نام

فروش فوق العاده سایپا ویژه شب یلدا |تفاوت قیمت بازار و کارخانه + لینک ثبت نام
کدخبر : 45277

در حالی که خودرو شاهین در بازار آزاد به قیمت 478 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود، قرار است در روز چهارشنبه هفته جاری معامله این خودرو با قیمت 304 میلیون تومان در بورس آغاز شود.

در ادامه انبوه عرضه‌ها در بورس، قرار است چهار روز دیگر 2000 دستگاه خودرو شاهین در بورس عرضه شود. یک هفته‌ای می‌شودد که خود در بورس کالا با تیراژ بالا عرضه می‌شود. چهارشنبه هفته گذشته 2000 دستگاه تارا عرضه شد. امروز متقاضیان پژو 207 نیز 2000 دستگاه از این خودرو را از بورس کالا خریداری کردند.

در هفته آخر شهریور ماه امسال، برای نخستین مرتبه پای شاهین به بورس کالا باز شد اما خریدار آنچنانی نداشت. از 100 دستگاه خودروی شاهینی که با قیمت پایه 304 میلیون تومان برای تحویل 23 مهر 1401 در بورس کالای ایران عرضه شد، فقط 39 دستگاه مورد معامله قرار گرفت.

بورسی‌ها در حالی به خرید شاهین تمایل نشان ندادند که روز 9 مهر تاکنون حدود 33 درصد رشد قیمت داشته است. به نظر می‌رسد این خودرو بین معامله گران بازار طرفدار زیادی نداشت و رکورد بازار خودرو در تابستان از شدت میل به خرید این خودرو کم کرد.

حالا به نظر می‌رسد که ورق برگشته است و خودروها به طور میانگین بین 26 تا 30 درصد رشد قیمت را ثبت کرده‌اند. شاهین نیز توانسته رشد مطلوبی را از آن خود کند. با توجه به این گزاره‌ها به نظر می‌رسد معاملات روز چهارشنبه شاهین همانند شهریور ماه رقم نخورد و افراد بیشتری پای معامله بیایند.

قیمت پایه شاهین 174 میلیون ارزان‌تر از بازار

براساس اطلاعیه سازمان بورس کالای ایران، قرار است شاهین با قیمت پایه 304 میلیون تومان عرضه شود. آنطور که در پلتفرم‌های آنلاین قیمت خودرو آمده است، شاهین تولید 1401 صفر کیلومتر، حدود 478 میلیون تومان قیمت دارد.

در واقع قیمت پایه شاهین در بورس حدود 174 میلیون تومان از بازار آزاد ارزان‌تر است. این اختلاف بیش از 57 درصدی با بازار احتمالا بسیاری را ترغیب به ثبت سفارش کند.

اگر تقاضا برای خرید این خودرو بالا باشد که پیش بینی می‌شود چنین باشد، قیمت پایه احتمالا تا نزدیک 400 میلیون یا بیشتر نیز حرکت کند.

کسانی که قصد خرید این خودرو را دارند، باید 50 درصد قیمت پایه آن را در حساب واریز کنند که حدود 152 میلیون تومان می‌شود. زمان تحویل این خودرو حدود 3 ماهه است و خریداران می‌توانند خود را 25 اسفند در اختیار داشته باشند.

باید یادآور شد که اگر چه تاریخ عرضه شاهین چهارشنبه 30 آذر ماه اعلام شده، اما به این معنا نیست که متقاضایان تا همان روز عرضه فرصت درخواست دارند. در واقع 30 آذر معاملات براساس درخواست‌هایی که از قبل ثبت شده انجام می‌شود.

بورسی‌ها تا ساعت 17 روز سه‌شنبه 29 آذر ماه فرصت ثبت درخواست از طریق کارگزاری خود را دارند. برای انجام این کار داشتن کد بورسی کافی نیست و متقاضیان حتما باید کد بورس کالا داشته باشند.

مراحل ثبت نام شاهین در بورس

قدم اول: ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام

قدم دوم: انتخاب یک کارگزاری

قدم سوم: دریافت کد بورس کالا و افتتاح حساب وکالتی

قدم چهارم: ثبت درخواست خرید شاهین

قدم پنجم: در صورت انجام معامله در قیمت درخواستی مشتری، باید مابقی وجه توسط او تکمیل شود

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه