تعبیر خواب

تعبیر خواب: تفسیر و معنی ۲۱۰ خواب و رویای رایج

تعبیر خواب: تفسیر و معنی ۲۱۰ خواب و رویای رایج
کدخبر : 45340

کارل یونگ، روانشناس، یکی از نخستین کسانی بود که باور داشت خواب‌ دیدن دریچه‌ای به ذهن خودآگاه است.

کارل یونگ، روانشناس، یکی از نخستین کسانی بود که باور داشت خواب‌ دیدن دریچه‌ای به ذهن خودآگاه است. او اعتقاد داشت که خواب‌ و رویاهای ما معانی ظریفی دارند و برای ما قابل تفسیر و تعبیر هستند. زیگموند فروید، که پیش‌کسوت یونگ بود، اعتقاد داشت همه‌ی خواب‌ و رویاها ماهیتی جنسی دارند، اما یونگ با او مخالف بود. طبق گفته‌ی یونگ بسیاری از سمبل‌ها معنای عمیق‌تر و جهانی دارند. این نوشتار راهنمایی است درباره‌ی تعبیر خواب برخی از  رویاهای رایج که معنی جهانی دارند. آیا تا به حال پیش آمده‌است که یکی از این‌ها را در خواب‌ ببینید؟

۱. سقوط

تعبیر خواب سقوط چیست؟

سقوط اغلب نماد یک “پرچم قرمز” در ضمیر ناخودآگاه شما است، و نشان می‌دهد که کنترل یکی از موقعیت‌های مهم زندگی‌تان را از دست داده‌اید. این رویا فرصت مناسبی به شما می‌دهد که به یک رابطه‌ی شخصی یا مسئولیت کاری رسیدگی کنید، پیش از آن‌که خیلی دیر شود. خواب سقوط یکی از رایج ترین خواب‌ها است و می‌توان آن را به هرچیزی که قابل سقوط یا پایین آمدن باشد مرتبط دانست: منابع مالی، سهام، موقعیت، روابط، ‌انتظارات و… شاید دیدگاه، بینش، یا چشم‌انداز شما از یک چیز سقوط کرده است یا با آن‌چه تصور می‌کردید تفاوت دارد.

۲. افتادن دندان

تعبیر خواب افتادن دندان چیست؟

 

افتادن دندان در خواب‌ به معنی از دست دادن قدرت یا اطمینان است. هرچند، از دست دادن دندان می‌تواند نشان‌دهنده‌ی تغییر یا موقعیت ناگهانی که موجب کم شدن عزت نفس شده‌است، نیز باشد.

۳. باردار بودن

تعبیر خواب باردار بودن چیست؟

تجربه کردن بارداری و دیدن این‌که در خواب‌ باردار هستید، می‌تواند نمادی از داشتن یک ایده‌ی جدید باشد یا نیاز برای شروع یک پروژه‌ی خلاقانه را نشان بدهد. دیدن رویای بارداری به ندرت با میل به مادر یا پدر شدن(که بستگی به ترجیحات شخصی زندگی کسی که رویا را می‌بیند دارد) مرتبط است. بارداری خلقت و توسعه‌ی زندگی است، پس خواب بارداری می‌تواند استعاره‌ای از تولد چیزی در زندگی باشد، مانند یک ایده‌، پروژه، یا هدفی جدید. هم‌چنین می‌تواند نماد بُعدی از زندگی خودتان باشد که در حال رشد و توسعه است. به طور کلی بارداری می‌تواند نمادی از خلقت باشد، یا خلق یک کار هنری یا پروژه‌ی خاص. هم‌چنین می‌تواند نشان‌دهنده‌ی ظرفیت یا فرصتی برای رشد باشد؛ یا نمایان‌گر شروع چیز جدیدی مانند یک رابطه یا شغل است.

۴. پرواز کردن

تعبیر خواب پرواز کردن چیست؟

اگر در خواب ببینید در حال پرواز کردن هستید، باید آن را نشانه‌ای از ضمیر نیمه‌آگاه‌تان بدانید به این معنی که باید پیوند محکمی را که با موقعیت خاصی در زندگی‌تان دارید، رها کنید. پرواز اغلب نشان می‌دهد که زمان آن رسیده‌است اجازه بدهید چیزها طبق روال طبیعی پیش بروند به جای این‌که دائما همه چیز را تحت کنترل داشته باشید.

۵. تحت تعقیب بودن

تعبیر خواب تحت تعقیب بودن چیست؟

اغلب آدم‌ها تصور می‌کنند که تحت تعقیب بودن در خواب‌ به معنی فرار از مشکلات است، اما در واقع برعکس است. شما تحت تعقیب ضمیر نیمه‌آگاه خودتان هستید که شما برای رویارویی با مشکل یا مواجه شدن با ترس تشویق می‌کند.

۶. مرگ و مردن

تعبیر خواب مرگ چیست؟

رویای مرگ یا مردن معمولا زمانی رخ می‌دهد که یک تغییر احساسی در زندگی فرد روی داده‌‌است یا در شرف روی دادن است. هدف از مضمون این رویا ایجاد فضا برای چیز جدیدی است که قرار است از راه برسد.

۷. لخت بودن

تعبیر خواب  لخت بودن چیست؟

وقتی خواب‌ می‌بینید که در یک مکان عمومی کاملا لخت هستید، احتمالا درباره‌ی چیزی در زندگی‌تان مضطرب و آسیب‌پذیر هستید. لباس‌هایی که در واقعیت می‌پوشیدم به شناسایی ما کمک می‌کند ـ آنها نشان می‌دهند می‌خواهیم دیگران چگونه ما را ببینند. هم‌چنین نواقص بدن‌مان را نیز می‌پوشانند، و به صورت استعاره‌ای، نواقص عاطفی و روانی‌مان را نیز پنهان می‌کنند. وقتی لباسی بر تن نداشته باشیم هویتی نداریم و دیگران می‌توانند ما را همان‌گونه که واقعا هستیم ببیند.

۸. امتحان دادن

تعبیر خواب امتحان دادن چیست؟

امتحان دادن در خواب‌ به احتمال زیاد نشان‌دهنده‌ی یک موقعیت پراسترس است که شما دائما در زندگی با آن مواجه می‌شوید. این رویا اهمیت هشیار بودن را به جای غرق شدن در اضطراب نشان می‌دهد.

۹. غرق شدن

تعبیر خواب غرق شدن چیست؟

غرق شدن در خواب‌ نماد یک موقعیت طاقت‌فرسا در زندگی فردی است که این خواب‌ را می‌بیند. این موقعیت خاص ممکن است فرد را در دریایی از احساسات پرتنش ناشی از یک رابطه‌ی جدید، کشمکش شخصی یا ضربه‌ی روحی-روانی که اخیرا رخ داده‌است، غرق کرده باشد.

۱۰. مار

تعبیر خواب مار چیست؟

دیدن مار یا تعامل با آن‌ در خواب، نشان‌دهنده‌ی تغییر است. کسی که این خواب را می‌بیند یا مرتکب گناه شده‌است یا تغییر بزرگی در زندگی‌اش رخ داده‌است، و فارغ از این‌که نتیجه بد است یا خوب، احساسی نو یا متفاوت را تجربه می‌کند.

۱۱. رابطه جنسی

تعبیر خواب رابطه جنسی چیست؟

اگر مجرد هستید و خواب رابطه‌ی جنسی را می‌بینید، خودآگاه بیدارتان احتمالا از نظر خودبیانی و بازیابی خویش، احساس محدودیت دارد. کسانی که خواب می‌بینند رابطه‌ی جنسی دارند و با کسی در رابطه هستند، احتمالا در حال تحلیل یک تضاد روحی بین خودشان و شریک زندگی‌شان هستند. شاید درتلاش هستید آن‌چه را در شریک زندگی‌تان دوست دارید و تحسین می‌کنید به عنوان هویت جنسی خودتان برگزینید.

۱۲. کودک

تعبیر خواب کودک چیست؟

دیدن کودک در خواب نشان دهنده‌ی بُعد نابالغی از خودتان یا بُعد جدیدی از شما است که هنوز در حال بلوغ و رشد است. هم‌چنین ممکن است نماد بخشی از شما باشد که احساس می‌کند نادیده گرفته شده است یا به پرورش، عشق، و پذیرفته شدن از جانب شما نیاز دارد.

۱۳. خیانت

تعبیر خواب خیانت چیست؟

خواب دیدن درباره‌ی خیانت شریک عاطفی از معمول‌ترین خواب‌ها است. این خواب‌ها اغلب از نظر عاطفی آن‌قدر آزاردهنده هستند که بعید نیست پس از بیدار شدن شریک‌تان را به خیانت متهم کنید. خواب دیدن درباره‌ی خیانت در واقعیت اغلب به عزت نفس پایین و عذاب وجدان خودتان مربوط است.

۱۴. کشتن

تعبیر خواب کشتن چیست؟

کشتن کسی یا به قتل رسیدن توسط یک فرد دیگر ممکن است نشان دهنده‌ی آن باشد که ناخودآگاه‌تان سعی دارد جنبه‌ا‌ی ناخوشایند یا غیرضروری از شما را بکشد.

۱۵. هواپیما و فرودگاه

تعبیر خواب هواپیما چیست؟

خواب هواپیما، مانند خواب‌های مربوط به تمام حالت‌های حمل‌ونقل، ممکن است به مسیر زندگی شما، سرعت حرکت‌تان، و میزان کنترل شما بر زندگی اشاره داشته باشد. دقت کنید که هواپیما در حال انجام چه کاری است، شما که هستید و مقصدتان کجاست.

۱۶. مادر

تعبیر خواب مادر چیست؟

اگر زن هستید، مادر یا مادرشوهرتان می‌تواند نشان‌دهنده‌ی بُعدی از خودتان باشد که لازم است آن را دقیق‌تر بررسی کنید. اگر مرد هستید، مادر یا مادرشوهرتان می‌تواند نشان‌دهنده‌ی ابعاد حیوانی یا زنانگی شما باشد که اغلب سرکوب شده و لازم است پذیرفته شده به عنوان بخشی از فرآیند تفرد یا کامل شدن در خود بگنجانید.

۱۷. ازدواج

تعبیر خواب ازدواج چیست؟

معنی خواب عروسی با توجه به متاهل بودن شما یا قصدتان برای تاهل و احساس کلی‌تان راجع به ازدواج فرق دارد.

۱۸. آب

تعبیر خواب آب چیست؟

آب یکی از رایج‌ترین نمادهای خواب است و معمولا با احساسات و ناخودآگاه فرد در ارتباط است. مقادیر زیاد آب (اقیانوس، دریاچه، استخر) معمولا خود ناحودآگاه را نشان می‌دهند.

۱۹. کفش

تعبیر خواب کفش چیست؟

خواب درباره‌ی کفش ممکن است نماد چگونگی پیشروی شما در مسیر حرفه‌ای یا مسیر روحانی زندگی باشد.

۲۰. رانندگی

تعبیر خواب رانندگی چیست؟

این خواب نشان‌دهنده‌ی کنترلی است که بر مسیر رسیدن به مقصودتان دارید. یادتان باشد راننده کسی است که درباره‌ی جهت و سرعت رسیدن تصمیم‌گیری می‌کند. شما راننده‌اید یا مسافر؟

۲۱. توالت و حمام و دوش گرفتن

تعبیر خواب توالت چیست؟

مانند زندگی واقعی، خواب دیدن توالت، اغلب به جنبه‌های ناخوشایند و خودمانی زندگی مرتبط است: اجابت مزاج، تمیز کردن خود و غیره. موانع اضافی یا شرایط سخت در خواب عوامل مهمی هستند. ممکن است شامل این موارد باشند: ناتوانی در پیدا کردن سرویس توالت، نبود حریم خصوصی، تمام شدن دستمال توالت، توالت کثیف یا گرفته و پُر.

۲۲. چاقو

تعبیر خواب چاقو چیست؟

خواب چاقو ممکن است نشان دهنده‌ی آن باشد که چیزی در زندگی‌تان باید قطع شود؛ شاید لازم باشد پیوند یا رابطه‌ای را با کسی قطع کنید؛ یا یک عادت یا رفتاری منفی را متوقف کنید.

۲۳. خانواده

تعبیر خواب اعضای خانواده چیست؟

دیدن اعضای خانواده در خواب می‌تواند به معنی چیزهای مختلفی باشد. شاید تنها به معنی خودشان باشند و این خواب ممکن است به برخی جنبه‌های زندگی خانوادگی یا رابطه شما با این اعضا مرتبط باشد. به پویایی و روابط بین فردی در این خواب و تفاوت آنها با زندگی واقعی دقت کنید. شاید درس مهمی درباره‌ی خود و/یا روابط‌تان با اعضای خانواده بیاموزید.

هم‌چنین اعضای خانواده ممکن است نشان‌دهنده‌ی جنبه‌هایی از خودتان باشند. برای مثال مادر ممکن است نشان‌دهنده‌ی غرایز مادری خود شما باشد و پدر جنبه‌ی قدرت طلبانه یا جنبه‌ای از شما را نشان دهد که می‌گوید چه کاری انجام دهید. وقتی خواب والدین، خواهر یا برادرها، و اقوام‌تان را می‌بینید از خود بپرسید وقتی به آنها فکر می‌کنید چه خصوصیت یا ویژگی به ذهن‌تان می‌رسد- ممکن است نشان دهنده‌ی همان جنبه در خودتان باشد یا آن که آن خصوصیت را باید در خودتان بپرورانید.

۲۴. دندان

تعبیر خواب دندان چیست؟

دندان در زندگی واقعی دو هدف دارد؛ جویدن غذا برای تغذیه و دادن ظاهری بهتر به چهره‌ی ما. خواب دیدن درباره‌ی دندان ممکن است نشان دهنده‌ی چیزی باشد که باید به خوبی درموردش فکر کنید شاید به ظاهر و چگونگی دید دیگران نسبت به شما مرتبط باشد.

خواب دندان ممکن است به سلامت عمومی یا بهداشت دندان‌هایتان نیز مرتبط باشد.

۲۵. لباس

تعبیر خواب لباس چیست؟

لباسی که در خواب می‌پوشید ممکن است نشان دهنده‌ی بعُدی از خودتان باشد که تصمیم می‌گیرید به دنیا نشان دهید؛ شخصیت بیرونی یا پرسونا. به بخش‌هایی از بدن که پوشیده شده‌اند یا برهنه مانده‌اند دقت کنید تا از آن‌چه پنهان می‌کنید یا به دیگران نشان می‌دهید بهتر آگاه شوید. هم‌چنین رنگ لباس‌ها یا نوع لباس را هم مدنظر داشته باشید.

۲۶. مدرسه

تعبیر خواب مدرسه چیست؟

خواب دیدن درباره‌ی مدرسه یکی از رایج‌ترین انواع خواب است. اگر سر جلسه‌ی امتحان هستید یا قرار است امتحان بدهید معنی خواب امتحان را هم ببینید، که یک نوع خواب متداول دیگر است.

به دلایلی غیر از امتحان دادن دوباره به مدرسه برمی‌گردید، معمولا درسی هست که در گذشته آموخته‌اید و باید دوباره به خاطر بیاورید؛ یا در خواب چیزی می‌آموزید؛‌ یا فرصت دارید چیزی در زندگی بیاموزید که این خواب توجه شما را به آن جلب کرده است.

۲۷. خاکسپاری یا تدفین

تعبیر خواب خاکسپاری چیست؟

خواب یک خاکسپاری معمولا ترس از مرگ کسی را در زندگی واقعی نشان می‌دهد. این یک مورد نادر است زیرا مثل بیش‌تر خواب‌ها، به خواب دیدن خاکسپاری معمولا استعاره‌ای است و ممکن است نشان‌دهنده‌ی بُعدی از خود یا چیزی در درون‌تان باشد که مرده است؛ یا شاید برخی جنبه‌های زندگی واقعی را نشان می‌دهد که به پایان رسیده یا متوقف شده است.

۲۸. فیل

تعبیر خواب فیل چیست؟

فیل ممکن است نشان‌دهنده‌ی خاطره‌ای کلی یا خاص و‌ شاید سرکوب شده باشد، خاطره‌ای که ممکن است سعی کند از ناخودآگاه‌تان سر برآورد؛ شاید به چیزی از گذشته‌تان بر می‌شود که همیشه به خاطر دارید یا یادآوری می‌کنید و لازم است آن را رها کنید زیرا دیگر به زمان حال مرتبط نیست.

۲۹. شیشه

تعبیر خواب شیشه چیست؟

خواب دیدن شیشه با توجه به جایی که قرار دارد و نوع شئ شیشه‌ای معانی مختلفی دارد.

۳۰. سرطان

تعبیر خواب سرطان چیست؟

در زندگی واقعی، سلول‌های منفی سرطانی رشد می‌کنند و سلول‌های خوب بدن را می‌خورند. در خواب می‌تواند استعاره‌ای از نوعی منفی‌گرایی باشد که در حال خوردن شما است. ممکن است افکار یا رفتارهای منفی باشد یا یک فرد یا رابطه‌ای منفی و مسموم که شادی و زندگی‌تان را می‌بلعد. جایی که سرطان در خواب ظاهر می‌شود ممکن است سرنخ خوبی باشد.

۳۱. پدربزرگ یا مادربزرگ

تعبیر خواب پدربزرگ یا مادربزرگ چیست؟

پدربزرگ و مادربزرگ‌تان در خواب ممکن است نشان‌دهنده‌ی عشق، محافظت، خرد، ارزش‌های خانوادگی و سنت باشند. مادربزرگ‌ و پدربزرگ‌تان ممکن است در قالب یک پیرزن و پیرمرد خردمند ظاهر شوند.

۳۲. آسانسور

تعبیر خواب آسانسور چیست؟

آسانسورها و پله­ های برقی بالا و پایین می‌روند و از این رو ممکن است نمایانگر هرچیزی در زندگی واقعی باشند که فراز و نشیب دارد و بالا و پایین می‌رود مانند منابع مالی، عواطف، ترفیع‌ها و غیره.

به طور کلی، حرکت بالا و پایین یک آسانسور می‌تواند نشان‌دهنده‌ی فراز و فرودهای زندگی‌تان باشد؛

یا ممکن است نمادی از افکار و عواطف ظاهر یا مخفی شده‌ی ناخودآگاه‌تان باشد.

۳۳. کار

تعبیر خواب کار چیست؟

از آن‌جایی که بیش از ۴۰ ساعت در هفته را به کار کردن می‌پردازیم، تعجبی ندارد که گاهی خواب کار، رییس و/یا همکاران‌مان را ببینیم.

خواب کار ممکن است به شغل‌تان برگردد یا به آن مربوط باشد.

۳۴. چشم‌ها

تعبیر خواب چشم ها چیست؟

چشم‌ها در خواب ممکن است به حس بینایی و درک شما از دنیای اطرافتان یا بینش شما برگردد. شاید استعاره‌ای از ” من“ است و می‌گوید نگاه دقیق‌تری به خود بیندازید.

۳۵. عنکبوت

تعبیر خواب عنکبوت چیست؟

عنکبوت در خواب می‌تواند نمایان‌گر چیزهای گوناگونی باشد و به حس شما نسبت به عنکبوت بستگی دارد. خواب عنکبوت می‌تواند منفی یا مثبت باشد. اغلب اوقات عنکبوت به جنبه‌های انرژی زنانه مرتبط است و از این رو ممکن است نشان‌دهنده‌ی زنی در زندگی‌تان باشد. احتمالا یک مادر قوی و مغرور یا زن قدرتمند دیگری است. هم‌چنین ممکن است نشان‌دهنده‌ی انرژی زنانه یا جنبه‌ای دیگر در درون خودتان باشد. عنکبوت در خواب می‌تواند نمایانگر دیگر ابعاد الگوی زنانه باشد.

رابطه‌ی شما با عنکبوت‌ها در زندگی واقعی و چگونگی واکنش شما می‌تواند نشان‌دهنده‌ی هر گونه ترس غریزی باشد؛ یا فردی یا چیزی که در زندگی واقعی برای شما یک تهدید محسوب می‌شود. اگر از آنها نمی‌ترسید، باید دیگر معانی مثبت آن را در نظر بگیرید.

۳۶. گربه

تعبیر خواب گربه چیست؟

گربه نیز در خواب می‌توانند نمایان‌گر چیزهای مختلفی در زندگی واقعی باشد و معنی آن به رابطه‌ی شما با آنها در زندگی واقعی بستگی دارد. نوع گربه، جایی که هست و کاری که انجام می‌دهد از نکات مهمی هستند که به تعبیر آن کمک می‌کنند.

گربه‌ها می‌توانند نشان‌دهنده‌ی زنانگی، جذابیت زنانه، بصیرت، جادو، پنهان‌کاری، بی‌تفاوتی، انعطاف‌پذیری، استقلال، پاکیزگی، کنجکاوی و کناره‌گیری باشند.

۳۷. تخم پرنده

تعبیر خواب تخم پرنده چیست؟

تخم پرنده در خواب ممکن است معانی گوناگونی داشته باشد. معنی آن به رابطه‌ی شخصی شما با تخم پرندگان بستگی دارد. به علاوه باید در نظر داشته باشید که چه نوع تخمی است، کجا قرار دارد، و تازه است یا پخته.

۳۸. متوفی

تعبیر خواب متوفی چیست؟

خواب دیدن یک عزیز از دست رفته از متداول‌ترین خواب‌ها است که اغلب این سوال را برمی‌انگیزد: آیا واقعا همان فرد متوفی بود که به خوابم آمد؟ یک فرد متوفی در خواب ممکن است معنویت، روح یا انرژی همان فرد واقعی باشد. هم‌چنین فرد متوفی می‌تواند نماد از دست رفتگان باشد و به این ترتیب نشان‌دهنده‌ی ارتباط شخصی فرد خواب بیننده با مردگان است. تفاوتش آن است که انرژی معنویت متوفی واقعی برای خواب بیننده ظاهری است و به عنوان نمادی در خواب است و ساخته‌ی ذهن فرد است. مثل تمام نمادهای خواب، فقط فرد خواب بیننده می‌تواند در مورد معنی آن تصمیم بگیرد.

۳۹. سقوط هواپیما

تعبیر خواب سقوط هواپیما چیست؟

خواب سقوط هواپیما می‌تواند نماد اهداف یا ایده‌آل‌هایی باشد که خیلی بلندپروازانه و دست نیافتنی هستند؛ یا ممکن است نمادیا ز شکست، تردید در مورد خود یا عدم اعتماد به نفس در رسیدن به این اهداف باشد.

۴۰. آتش

تعبیر خواب آتش چیست؟

آتش در خواب می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد و به آن‌چه در زمان خواب و در بیداری تجربه می‌کنید بستگی دارد. اغلب اوقات این عنصر اصلی در خواب نماد دگرگونی درونی است، به ویژه اگر چیزی یا فردی با ما تماس برقرار کند.

۴۱. سوسک

تعبیر خواب سوسک چیست؟

سوسک‌ها در خواب می‌توانند معنی‌های مختلفی داشته باشند و به نوع سوسک، جایی که هست و ارتباط شخصی فرد با آنها بستگی دارد.

۴۲. موش

تعبیر خواب موش چیست؟

موش در خواب معانی بسیاری دارد و به موقعیت و محتوای خواب و ارتباط شخصی فرد با آنها بستگی دارد. خواب موش می‌تواند نماد یک موقعیت ناسالم یا خطرناک باشد. موش‌ها می‌توانند نماد تجاوز به مرزها یا فضای شخصی باشند. هم‌چنین می‌توانند نماد یک فرد پست یا غیرقابل اعتماد نیز باشند.

۴۳. شیر

تعبیر خواب شیر چیست؟

شیر در خواب به معنی چیزهای گوناگونی است و به موقعیت و محتوای خواب و ارتباط شخصی فرد با آن بستگی دارد.

۴۴. گوزن

تعبیر خواب گوزن چیست؟

گوزن در خواب با توجه به موقعیت و محتوای خواب و ارتباطات شخصی فرد خواب بیننده، می‌تواند معانی گوناگونی داشته باشد.

۴۵. اسب

تعبیر خواب اسب چیست؟

اسب در خواب می‌تواند به معنی چیزهای گوناگونی باشد که به موقعیت و محتوای خواب و ارتباطات شخصی فرد خواب بیننده بستگی دارد.

۴۶. آینه

تعبیر خواب آینه چیست؟

می تواند نشان‌دهنده‌ی نگرش و دید شما به خود باشد.

۴۷. پلیس

تعبیر خواب پلیس چیست؟

خواب پلیس می‌تواند نشان دهنده‌ی قانون، قواعد، قدرت یا کنترل باشد.

شاید یادآوری برای شما باشد که رفتار بی‌ملاحطه‌تان را به زنجیر بکشید یا امیال‌تان را کنترل کنید.

۴۸. اتومبیل

تعبیر خواب اتومبیل چیست؟

ممکن است نشان‌دهنده‌ی جسم، نفس، ضمیر یا شخصیت‌تان باشد (جوری که اجازه می‌دهید دیگران شما را ببینند).

۴۹. ساحل

تعبیر خواب ساحل چیست؟

در ساحل یا کنار دریا بودن یکی از رایج‌ترین خواب‌ها است. مقادیر زیاد آب مانند اقیانوس، معمولا نمادی از ناخودآگاه و عواطف ما در نظر گرفته می‌شوند. می‌توانیم خواب دیدن را مانند شنا کردن در اقیانوس ناخودآگاه در نظر بگیریم. بنابراین طبیعی است شنا کردن را از ساحل آغاز کنیم که مکان‌گذار بین زمین و اقیانوس است. خواب ساحل می‌تواند استعاره‌ای از‌گذار بین خودآگاه و ناخودآگاه باشد؛ یا بین بیداری و خواب.

۵۰. تختخواب

تعبیر خواب تختخواب چیست؟

از آن‌جایی که یک سوم روز خود را در تختخواب می‌گذرانیم جای تعجب ندارد که درباره‌ی آن خواب ببینیم. به طور کلی، خواب تختواب یا اتاق خواب می‌تواند به مسائل زندگی واقعی مانند رابطه جنسی، نزدیکی و حریم خصوصی برمی‌گردد.

۵۱. پرندگان

تعبیر خواب پرندگان چیست؟

خواب پرندگان می‌تواند نشان‌دهنده‌ی امید، اهداف، و آرزوها باشد. پرندگان خواب شما بلندپرواز هستند؟

خواب پرندگان می‌تواند نشان‌دهنده‌ی آزادی شخصی، آرامش ذهن، تفکر آزادانه، یا ذهنی پذیرا باشد؛ یا می‌تواند نماد تلاشی روحانی برای رسیدن به یک منبع متعالی باشد.

۵۲. خون

تعبیر خواب خون چیست؟

خون دائما در رگ‌های ما جریان دارد و اکسیژن و مواد مغذی را به تک تک سلول‌های بدن می‌رساند. خون نیروی حیات و انرژی ما است و در خواب می‌تواند نشان‌دهنده‌ی همان باشد؛ سرزندگی، اشتیاق، نیروی حیات و خود زندگی.

۵۳. خانه

تعبیر خواب خانه چیست؟

از آن‌جایی که در زندگی واقعی در خانه‌ی خود زندگی می‌کنیم، دیدن آن در خواب معمولا نشان‌دهنده‌ی جسم شما (یا همان خانه‌ی روح‌تان) است.

ممکن است نشان‌دهنده‌ی زندگی داخل خانه و تعاملات خانوادگی‌تان نیز باشد.

۵۴. بیماری

تعبیر خواب بیماری چیست؟

ممکن است نشانه‌ی ناخوشی جسم، روح، یا معنویت در زندگی خانوادگی‌تان باشد.

۵۵. در یک فضای بسته قرار داشتن

تعبیر خواب در یک فضای بسته قرار داشتن چیست؟

۵۶.  عشق و عاشقی

تعبیر خواب عشق و عاشقی چیست؟

اگر خواب عشق و عاشقی می بینید، می توانید این خواب را با عشق به خودتان یا عشق به دیگران در ارتباط بدانید. اگر در زندگی واقعی خود در حال پشت سر گذاشتن مرحله ای هستید که در آن چگونه عشق ورزیدن به خود را یاد می گیرید، پس احتمال دیدن عشق و عاشقی در خواب شما زیاد خواهد بود.

۵۷.  خشم و عصبانیت

تعبیر خواب خشم و عصبانیت چیست؟

در اکثر موارد خواب مربوط به خشونت نماد این است که چیزی در زندگی بیننده‌ی خواب از کنترلش خارج شده است. این خواب‌ها ممکن است نماد خشم سرکوب شده، ترس‌ها و نگرانی‌های‌تان باشند. گاهی این خواب‌ها می‌توانند به معنی آن باشند که وضعیت رابطه‌ی عاشقانه‌ی شما چندان خوب نیست. ممکن است احساس کنید گم شده‌اید یا درباره‌ی درک موضوعی گیج شده باشید، در نتیجه به دنبال یافتن آرامش هستید.

۵۸. طلا

تعبیر خواب طلا چیست؟

طلا در خواب می‌تواند نماد غنای مالی و چیزهای گران‌بها باشد؛ یا می‌تواند نشانه‌ی حرص و وسوسه باشد.

خواب طلا می‌تواند نماد ارزش‌های درونی شما و تمام چیزهایی باشد که در زندگی‌تان عزیز می‌دارید.

۵۹. زمین لرزه یا زلزله

تعبیر خواب زلزله یا زمین لرزه چیست؟

ممکن است نشانه‌ی ترس از آن باشد که دنیای‌تان بر زمینی متزلزل استوار است.

۶۰.  پایان جهان

تعبیر خواب پایان جهان چیست؟

در بیشتر موارد، تعبیر خواب پایان جهان این است که استرس بسیار زیادی در زندگی شما وجود دارد. ممکن است شما در این برهه زمانی در حال عبور از شرایطی پراسترس در زندگی خود باشید و اینگونه احساس می کنید که پایان جهان رسیده است. اگر به تازگی زیر فشار استرس قرار داشته اید و اگر مشکلات و نگرانی های زیادی در زندگی واقعی و بیداری خود دارید، این احتمال وجود دارد که پایان جهان را در خواب خود ببینید.

۶۱.  سفر و مسافرت

تعبیر خواب سفر و مسافرت چیست؟

در اکثر موارد این خواب‌ها واقعا نشان‌دهنده‌ی مسیر زندگی‌تان هستند.  خواب‌های مربوط به مسافرت می‌توانند هم معنی مثبت داشته باشند و هم معنی منفی. گاهی آن‌ها به معنی آن هستند که سعی دارید به اهداف‌تان برسید، اما بسیاری از اوقات این خواب‌ها ممکن است نشانگر دشواریی‌هایی باشند که به آن‌ها دچار می‌شوید. به خاطر همین باید خواب‌تان را به طور کامل و جامع تعبیر کنید.

۶۲.  خندیدن و شاد بودن

تعبیر خواب خندیدن و شاد بودن چیست؟

خندیدن و شادی در خواب از لحاظ روانشناسی بازتاب روحیات و خلقیات شما در بیداری است که احتمالا در یک زندگی شاد قرار دارید یا قرار است اتفاقات خوبی در پیش داشته باشید.

۶۳.  ماهی

تعبیر خواب ماهی چیست؟

ماهی در خواب نماد چیزی است که از درون انسان می آید که هم میتواند نشانه ای از برکت و مال و ثروت باشد هم نیرویی مخرب و عصیانگر. اما در حالت کلی تعبیر دیدن ماهی در خواب بسیار خوب بیان شده است.

۶۴.  روباه

تعبیر خواب روباه چیست؟

اگر خواب روباه ببینید، نباید آن را نادیده بگیرید چون ممکن است گویای چیزهایی در رابطه با زندگی واقعی‌تان باشد که ممکن است در آینده برای‌تان رخ بدهند.  خواب‌های مربوط به روباه معمولا به شما هشدار می‌دهند به هر کسی اعتماد نکنید چون ممکن است در بین آن‌ها دوستان دغل‌بازی باشند که اطراف شما را پر کرده‌اند، همچنین می‌تواند به معنی آن باشد که در حال حاضر به شدت احساس تنهایی می‌کنید.

۶۵.  طوفان

تعبیر خواب طوفان چیست؟

طوفان در خواب می‌تواند معنی و نشانه‌ی مهمی داشته باشد، از این که قرار است با مشکلات مهمی در زندگی روبرو شوید تا مشکلات سلامتی و نیاز به درمان های سریع پزشکی.

۶۶.  اردک

تعبیر خواب اردک چیست؟

معمولا وقتی خواب چیزی را می‌بینیم که آن را در بیداری دیده‌ایم. اما ممکن است خواب چیزی را ببینید که مدت‌ها است آن را در بیداری ندیده‌اید. و اردک یکی از یان موارد است که می تواند تعابیر مختلفی از حسادت اطرافیان تا افسردگی و ناکامی داشته باشد.

۶۷.  ارواح

تعبیر خواب ارواح چیست؟

دیدن ارواح در خواب معمولا رایج است و چنین خواب هایی اغلب ترسناک و وحشت آور هستند. در بیشتر موارد، این خواب ها خطری را هشدار می دهند که به زودی به سراغ فرد خواب بیننده خواهد آمد. برخی اوقات نیز دیدن ارواح خبیث در خواب نماد جاه طلبی ها و قدرت شما است.

۶۸.  سیب و درخت سیب

تعبیر خواب سیب و درخت سیب چیست؟

معنی نمادین سیب بسیار مشهور است اما تعبیر خواب سیب و درخت سیب می تواند هم مثبت و هم منفی داشته‌باشد. این به نشانه‌های دیگر در خواب ما بستگی دارد که برای تعبیر دیدن سیب در خواب بسیار مهم است.

۶۹.  زیارت

تعبیر خواب زیارت چیست؟

از نقطه نظر روانشناسی دیدن خواب زیارت به این معنی است که دوست دارید در زندگی واقعی به همراه دیگران به اهدافی برسید تا از نظر عاطفی به یک‌دیگر نزدیک‌تر شوید.

۷۰.  سگ

تعبیر خواب سگ چیست؟

انسان‌ها سگ را بیش‌تر از سایر حیوانات در خواب می‌بینند.به خاطر همین همراهی هزاران ساله‌ی سگ‌ها با انسان است که برای بسیاری از آدم‌ها، دیدن سگ در خواب در واقع با رابطه‌ای در زندگی واقعی در ارتباط است.

۷۱.  مو

تعبیر خواب موی سر چیست؟

تعبیر خواب مو دنیای عجیبی دارد و خواب مو بیش از آنکه در مورد ظاهر فیزیکی یک فرد باشد در مورد دنیای درون او است.برای کسانی که اهمیت خیلی زیادی به موهای‌شان می­دهند، خواب مو می­تواند نشانه­ جدی مسائل احتمالی در زندگی باشد مانند احساس قدرت کردن یا از دست دادن قدرت یا نیاز به تغییر هویت فردی.

۷۲.  تخم مرغ

تعبیر خواب تخم مرغ چیست؟

خواب دیدن تخم مرغ در حالت کلی نشان دهنده‌ی شخصیت مثبت شما است. شما آدم خوبی برای همراهی هستید و همیشه و هر جا که می‌روید مردم از مصاحبت با شما لذت می‌برند.  این هم شما را خوشحال می‌کند و هم دیگران را بنابراین فایده‌های دوطرفه‌ای برای هر دو شما خواهد داشت.

۷۳. نان و گندم

تعبیر خواب نان و گندم چیست؟

اگر خواب نان دیده‌اید، اما مشخصات دیگری مربوط به این خوراکی را یادتان نمی‌آید، یعنی این که باید به اهدافی که در زندگی گذشته‌ی خود داشته‌اید برگردید. همچنین، خواب نان دیدن در حالت کلی می‌تواند به معنی آن باشد که شما از آنچه در حال حاضر دارید راضی هستید، بنابراین دلتان نمی‌خواهد به چیزهای منفی که در زندگی‌تان وجود دارند فکر کنید.

۷۴.  راه رفتن روی آب

تعبیر خواب راه رفتن روی آب چیست؟

خواب راه رفتن روی آب دارای تعبیری بسیار مثبت است. این خواب نشان دهنده آن است که دوره زمانی پیش روی شما شدیدا موفقیت آمیز خواهد بود و هر تصمیمی که قصد انجامش را می گیرید بسیار سودمند و موفق از کار در خواهد آمد.

۷۵. زندان

تعبیر خواب زندان چیست؟

ممکن است نشانه‌ی احساس گناه درباره‌ی چیزی باشد.

۷۶.  شیطان

تعبیر خواب شیطان چیست؟

قرن ها است که مردم ترس از شیطان را در درون خود دارند و دیدن خواب شیطان برای آن ها معمولا نشانه ای ناخوشایند و بدیمن است. با این وجود می توان در برخی از موارد دیدن شیطان در خواب را نشانه ای خوب دانست.

۷۷. جواهرات

تعبیر خواب جواهرات چیست؟

معنی جاهرات در خواب به ارتباطات شخصی فرد با آنها و آرایش آن قطعه‌ی جواهر بستگی دارد. به آن قطعه‌‌ی جواهر (حلقه، گردنبند و غیره)، فلزش (نقره، طلا، و غیره) و سنگ قیمتی خاص و رنگ آن (آمیتیس، الماس، یاقوت کبود) دقت کنید.

جواهرات می‌توانند نمایان‌گر ارزش‌های شخصی شما باشند.

۷۸. محل کار

تعبیر خواب محل کار چیست؟

به دلیل آن‌که ۴۰ ساعت از هفته یا بیش از آن را سر کار می‌گذرانیم، جای تعجب نیست گاهی خواب‌هایی درباره‌ی آن، رئیس‌تان و/یا همکاران‌تان ببینید.

۷۹. پریدن

تعبیر خواب پریدن چیست؟

می‌تواند به معنای پذیرفتن یک ریسک باشد.

۸۰. تقاطع

تعبیر خواب تقاطع چیست؟

ممکن است به معنی زمان تصمیم‌گیری باشد.

۸۱. کلید

تعبیر خواب کلید چیست؟

در زندگی واقعی برای باز یا قفل کردن به کار می‌رود. در خواب هم همین کار را می‌کند. یک کلید در خواب می‌تواند به معنای آن باشد که به ایده‌ها، فرصت­ها، دیدگاه‌های جدید،‌ دانش، و … روی خوش نشان دهید؛ یا ممکن است به معنای گشودن صندوقچه‌ی رازها و خاطراتی باشد که در اعماق ناخودآگاه‌تان سرکوب شده‌اند.

۸۲. آشپزخانه

تعبیر خواب آشپزخانه چیست؟

ممکن است به معنای خانواده و احساس دوست داشته شدن باشد.

۸۳. گل

تعبیر خواب گل چیست؟

می‌تواند نشان‌دهنده‌ی مهربانی، دلسوزی، نجابت و زیبایی باشد.

۸۴. شریک جنسی سابق

تعبیر خواب نامزد ، دوست یا همسر سابق چیست؟

خواب همسر، دوست یا شریک عاطفی سابق می‌تواند نشانه‌ی آن باشد که چیزی یا کسی در زندگی کنونی‌تان احساساتی مشابه آن چه با شریک سابق‌تان تجربه کردید، ابراز کرده است.

۸۵. خروج از یک مکان

تعبیر خواب خروج از یک مکان چیست؟

شاید نشانه‌ی جستجو به دنبال راهی برای خروج از یک موقعیت یا رابطه باشد.

۸۶. انفجار

تعبیر خواب انفجار چیست؟

می‌تواند نماد خشم سرکوب شده باشد.

۸۷. انفجار در تونل

تعبیر خواب انفجار در تونل چیست؟

ممکن است نشان دهنده‌ی خشمی احاطه شده باشد.

۸۸. رسانه‌های اجتماعی

تعبیر خواب رسانه های اجتماعی چیست؟

شاید نشان‌دهنده‌ی تعاملات اجتماعی و جمع دوستان‌تان باشد.

۸۹. یک فرد بدون چهره

تعبیر خواب یک فرد بدون چهره چیست؟

ممکن است نشان دهنده‌ی جستجو به دنبال هویت باشد.

۹۰. شهربازی

تعبیر خواب شهربازی چیست؟

ممکن است نشانه‌ی عدالت یا قضاوت باشد.

۹۱. اتاق پذیرایی

تعبیر خواب اتاق پذیرایی چیست؟

ممکن است نشانه‌ی جای درون‌تان باشد که احساسات شما نسبت به خانواده را در خود نگه داشته است.

۹۲. فست فود

تعبیر خواب فست فود چیست؟

ممکن است نماد نادیده گرفتن نیازهای جسمانی یا عاطفی باشد.

۹۳. پدر

تعبیر خواب پدر چیست؟

ممکن است نمایان‌گر پدر یا تصویر او در زندگی‌تان باشد.

۹۴. دشت و صحرا

تعبیر خواب دشت چیست؟

می‌تواند نشان‌دهنده‌ی وضعیت عواطف‌تان باشد.

۹۵. اتاق نشیمن

تعبیر خواب اتاق نشیمن چیست؟

شاید نشان‌دهنده‌ی احساس نیاز به فضای بیش‌تر در زندگی‌تان باشد.

۹۶. قرص نان

تعبیر خواب قرص نان چیست؟

ممکن است نشان‌دهنده‌ی عدم فعالیت یا تنبلی باشد.

۹۷. قفل

تعبیر خواب قفل چیست؟

می ‌تواند نماد ناتوانی در برآوردن نیازها باشد.

۹۸. ملخ

تعبیر خواب ملخ چیست؟

می تواند نشان‌دهنده‌ی چیزی باشد در حال بلعیدن یا آزار شما است.

۹۹. نگاه کردن

تعبیر خواب نگاه کردن چیست؟

شاید نشان‌دهنده‌ی جستجو برای چیزی باشد.

۱۰۰. شکست

تعبیر خواب شکست چیست؟

شاید نشان‌دهنده‌ی آن باشد که چیزی را باخته یا گم کرده‌اید.

۱۰۱. ساتور

تعبیر خواب ساتور چیست؟

ممکن است نماد تباهی و نابودی باشد.

۱۰۲. نامه

تعبیر خواب نامه چیست؟

می‌تواند نشانه‌ی ارتباط تله‌پاتی یا پیغامی از یک فرد دیگر باشد.

۱۰۳. عشق بازی

تعبیر خواب عشق بازی چیست؟

ممکن است نشانه‌ی اشتیاقی ناخودآگاه به ادامه‌ی یک رابطه با یک فرد خاص باشد.

۱۰۴. آرایش

تعبیر خواب آرایش چیست؟

ممکن است نماد ارتقای خودانگاره و اعتماد به نفس‌تان باشد.

۱۰۵. مرکز خرید

تعبیر خواب مرکز خرید چیست؟

مرکز خرید می تواند نماد متریالیسم (ماده‌گرایی) و نیاز به دنبال کردن مد، گرایشات، و/یا جدیدترین فناوری‌های روز باشد؛ یا ممکن است نشان‌دهنده‌ی زندگی اجتماعی شما و میل به ملاقات با دوستان‌تان باشد: و/یا میل به تقلید از دیگران.

۱۰۶. مرد

تعبیر خواب مرد چیست؟

یک مرد در خواب می‌تواند نشان‌دهنده‌ی چیزهای زیادی باشد و به زن یا مرد بودن خودتان بستگی دارد.

۱۰۷. دریچه کف خیابان (manhole)

تعبیر خواب دریچه کف خیابان چیست؟

ممکن است نماد افکار یا احساسات ناخودآگاه و سرکوب شده‌تان باشد.

۱۰۸. عمارت یا کاخ

تعبیر خواب عمارت چیست؟

ممکن است نماد بهترین پتانسیل و رشدتان باشد.

۱۰۹. نقشه

تعبیر خواب نقشه چیست؟

می‌تواند نشان دهنده‌ی راهی به شوی دانش و خود اکتشافی باشد.

۱۱۰. هزارتو( ماز )

تعبیر خواب هزارتو چیست؟

ممکن است نشانه‌ی احساس گمگشتگی باشد.

۱۱۱. دارو

تعبیر خواب دارو چیست؟

می‌تواند نشانه‌ی آن باشد که درمان عاطفی یا جسمانی در حال وقوع در خواب است.

۱۱۲. شهاب سنگ

تعبیر خواب شهاب سنگ چیست؟

می‌تواند نشانه‌ی جنبه‌ای از زندگی‌تان باشد که حس می‌کنید در خطر سقوط و سوختن قرار دارد.

۱۱۳. در میان چیزی قرار داشتن

تعبیر خواب در میان چیزی قرار داشتن چیست؟

ممکن است نشان‌دهنده‌ی احساس قرار داشتن بین دو فرد، نیرو، یا قطار افکار مخالف باشد.

۱۱۴. ارتش

تعبیر خواب ارتش چیست؟

می تواند نشانه‌ی اقتدار یا زنجیره‌ای از فرمان‌ها در زندگی‌تان باشد.

۱۱۵. شیر

تعبیر خواب شیر چیست؟

می‌تواند نشانه‌ی غرایز و عشق مادرانه باشد.

۱۱۶. وسیله نقلیه خارج از کنترل

تعبیر خواب وسیله نقلیه خارج از کنترل چیست؟

خودرو، توانایی‌تان برای سازگاری‌کردن پیشرفت‌تان به سوی هدفی مشخص است. در زندگی بیداری، ممکن است احساس ‌کنید کنترل کافی روی جاده‌ای که به موفقیت ختم می‌شود ندارید.

۱۱۷. بچه

تعبیر خواب بچه چیست؟

دیدن بچه در خواب ، غالباً خوب است و معبران اکثرا، تعبیرهای نیکی برای دیدن بچه در خواب آورده‌اند.

۱۱۸. ناخن

تعبیر خواب ناخن چیست؟

ناخن یعنی بیماری یکی از نزدیکان یا خودش است. همچنین دیدن ناخن در خواب ، نشانة زحمت بسیار و دستمزد اندک است.

۱۱۹. گمشده (از دست رفته)

تعبیرخواب گمشده (از دست رفته) چیست؟

چه یک حالت حمل‌ونقل باشد یا یک ملاقات، یک شىء، یک شخص، یادتان باشد چیزی یا کسی که گمشده یا از دست رفته است می‌تواند نشان دهنده‌ی یک چیز یا فرد دیگر باشد. حتما تفاسیر احتمالی آن را بخوانید.

۱۲۰. تبلیغ (ماموریت)

تعبیرخواب تبلیغ (ماموریت) چیست؟

شاید نشان دهنده‌ی هدف یا کاری باشد که احساس می‌کنید باید کامل شود.

۱۲۱. شنبه

تعبیرخواب شنبه چیست؟

ممکن است نشان‌دهنده‌ی احساساتی درباره‌ی یک پروژه یا وظیفه‌ی جدید باشد.

۱۲۲. پول

تعبیرخواب پول چیست؟

به طور کلی، پول در رویا می‌تواند نشان دهنده‌ی امور مالی شما، ارزشی که برای خود قائلید، ارزش‌های شخصی یا امنیت‌تان باشد.

۱۲۳. خانه ساحلی

تعبیرخواب خانه ساحلی چیست؟

ممکن است نشان دهنده‌ی تقابل یا مواجه با عواطف‌تان یا چیزی در ناخودآگاه‌تان باشد.

۱۲۴. منقار

تعبیرخواب منقار چیست؟

ممکن است نشانه‌ی سرک کشیدن در امور یک نفر باشد.

۱۲۵. تیر سقف

تعبیر خواب تیر سقف چیست؟

می‌تواند نشان دهنده‌ی حمایت باشد.

۱۲۶. خرس

تعبیر خواب خرس چیست؟

می‌تواند نشان‌دهنده‌ی یک خصوصیت یا غریزه‌ی بنیادی مانند قدرت یا خواب زمستانی باشد.

۱۲۷. ریش

تعبیر خواب ریش چیست؟

ممکن است نشان دهد سعی دارید برخی ابعاد خود را پنهان کرده یا بپوشانید.

۱۲۸. تصمیم

تعبیر خواب تصمیم چیست؟

می‌تواند نشان دهنده‌ی تصمیمی باشد که باید در زندگی واقعی بگیرید.

۱۲۹. فرش

تعبیر خواب فرش چیست؟

می‌تواند نشان دهنده‌ی تجمل یا راحتی باشد.

۱۳۰. کالسکه بچه

تعبیر خواب کالسکه بچه چیست؟

ممکن است نماد یک بچه باشد.

۱۳۱. حمل کردن یا بار بردن

تعبیر خواب بار بردن چیست؟

ممکن است نشان‌دهنده‌ی بار عظیمی باشد که در زندگی واقعی شما مسئول آن هستید.

۱۳۲. گاری

تعبیر خواب گاری چیست؟

می‌تواند نشان دهنده‌ی احساس اذیت شدن باشد.

۱۳۳. انیمیشن یا کارتون

تعبیرخواب کارتون یا انیمیشن چیست؟

ممکن است نشان دهنده‌ی یک رفتار یا دورنمای خنده‌دار یا طنز باشد.

۱۳۴. کیف

تعبیر خواب کیف چیست؟

می‌تواند به معنای آزمودن یا بررسی کردن یک چیز یا فرد باشد.

۱۳۵. صندوق پول یا گاوصندوق

تعبیر خواب گاو صندوق چیست؟

ممکن است نماد امور مالی یا نگرانی‌های مالی باشد.

۱۳۶. قصر یا کاخ

تعبیر خواب قصر یا کاخ چیست؟

می‌تواند نشانه‌ی قدرت و اختیار باشد.

۱۳۷. آشنا پنداری یا دژاوو

تعبیر خواب دژاوو یا آشناپنداری چیست؟

می‌تواند نماد اعمال یا رفتار تکرارشونده باشد.

۱۳۸. خلوتگاه

تعبیر خواب خلوتگاه چیست؟

می تواند نشانه‌ی احساس مخفی شدن، کنارآمدن، یا عقب نشینی کردن باشد.

۱۳۹. بیابان

تعبیر خواب بیابان چیست؟

می‌تواند نشانه‌ی به حال خود رها شدن باشد.

۱۴۰. میز کار

تعبیر خواب میز چیست؟

ممکن است نشان‌دهنده‌ی کار یا شغل‌تان باشد.

۱۴۱. اتاق پذیرایی

تعبیر خواب اتاق پذیرایی چیست؟

ممکن است نشان‌دهنده‌ی توجه به تغذیه‌ی جسم، ذهن یا روح باشد.

۱۴۲. شیرجه زدن

تعبیر خواب شیرجه زدن چیست؟

می‌تواند نشانه‌ی آن باشد که برای کاویدن ناخودآگاه‌تان آماده می‌شوید.

۱۴۳. عروسک

تعبیر خواب عروسک چیست؟

می‌تواند نماد کودکی، معصومیت، و سرگرمی باشد.

۱۴۴. در

تعبیر خواب در چیست؟

در و مدخل ـ در باز است یا بسته؟ یک در باز می‌تواند نشان دهنده‌ی فرصت‌های جدید یا تمایل شما برای پذیرش ایده‌های نو باشد؛ یا ممکن است به مرحله‌ی جدیدی از زندگی یا رشد فردی‌تان وارد شوید.

۱۴۵. پایین آمدن

تعبیر خواب پایین آمدن چیست؟

می‌توانید نشانه‌ی احساس غم و اندوه باشد.

۱۴۶. پرده

تعبیر خواب پرده چیست؟

ممکن است نماد پنهان کردن یا پوشاندن چیزی باشد.

۱۴۷. نوشیدن

تعبیر خواب نوشیدن چیست؟

می‌تواند نشانه‌ی عطش یا میل برای چیزی باشد.

۱۴۸. راننده

تعبیر خواب راننده چیست؟

خواب رانندگی می‌تواند نشان‌دهنده‌ی میزان کنترل شما بر مقصد زندگی‌تان و سرعت رسیدن شما به آن باشد.

۱۴۹. مسیر ماشین‌روی خانه

تعبیر خواب مسیر ماشن روی خانه چیست؟

ممکن است نشان‌دهنده‌ی انگیزه یا جاه‌طلبی شما باشد.

۱۵۰. غرق شدن

تعبیر خواب غرق شدن چیست؟

غرق شدن یکی از موضوعات رایج خواب است که معمولا زمانی اتفاق می‌افتد که در زندگی واقعی تحت فشار جسمانی یا عاطفی زیاد قرار دارید.

۱۵۱. قرص

تعبیر خواب قرص چیست؟

ممکن است نشانه‌ی نیاز به یک “راه حل فوری” باشد.

۱۵۲. غبار

تعبیر خواب گرد و غبار چیست؟

ممکن است نشانه‌ی نادیده گرفتن یک جنبه‌ی مهم از زندگی‌تان باشد.

۱۵۳. زمین

تعبیر خواب زمین چیست؟

ممکن است نشان‌دهنده‌ی احساس به گل نشستن باشد.

۱۵۴. خوردن

تعبیر خواب خوردن چیست؟

می‌تواند نشانه‌ی تغذیه‌ی جسمانی، عاطفی یا فکری باشد.

۱۵۵. اثاثیه

تعبیر خواب اثاثه چیست؟

می‌تواند نشانه‌ی رابطه‌ی شما با دیگران و کیفیت آن باشد.

۱۵۶. قمار

تعبیر خواب قمار چیست؟

می‌تواند نشانه‌ی احساس تکانشی فراوان باشد.

۱۵۷. دار و دسته

تعبیر خواب دار و دسته چیست؟

ممکن است نشانه‌ی این احساس باشد که از روی اجبار، تهدید یا ارعاب مجبور شده‌اید کاری انجام دهید.

۱۵۸. گاراژ

تعبیر خواب گاراژ چیست؟

ممکن است نشانه‌ی آن باشد که هدف یا جایی برای رفتن ندارید.

۱۵۹. زباله

تعبیر خواب زباله چیست؟

می‌تواند نشان‌دهنده‌ی کنار گذاشتن یا خلاص شدن از دست عادت های بد باشد.

۱۶۰. باغ

تعبیر خواب باغ چیست؟

یک باغ زیبا و پر از شکوفه می‌تواند نشان‌دهنده‌ی یک روان سالم و رشد روح باشد.

۱۶۱. دروازه

تعبیر خواب دروازه چیست؟

می تواند نشان‌دهنده‌ی راه ورود یا خروج یک مکان دیگر، شرایطی جدید یا حالت جایگزینی از آگاهی باشد.

۱۶۲. چسب

تعبیر خواب چسب چیست؟

می‌تواند نشانه‌ی میل به ایجاد پیوند با یک نفر باشد.

۱۶۳. بز

تعبیر خواب بز چیست؟

ممکن است نشان دهنده‌ی آن باشد که احساس قربانی بودن می‌کنید.

۱۶۴. جی‌پی‌اس

تعبیر خواب جی پی اس چیست؟

شاید نشان دهنده‌ی داشتن ابزارها و منابعی باشد که برای رسیدن به مقصد و هدف مورد نظرتان نیاز دارید.

۱۶۵. سبز

تعبیر خواب سبز چیست؟

می‌تواند نشان‌دهنده‌ی شفا و شکوفایی باشد.

۱۶۶. بقالی

تعبیر خواب بقالی چیست؟

ممکن است نشان دهنده‌ی برخی نیازهای جسمی یا عاطفی باشد که اخیرا در زندگی‌تان مواجه شده‌اید و  در حال تامین آن‌ها هستید.

۱۶۷. اسلحه

تعبیر خواب اسلحه چیست؟

اسلحه در خواب می‌تواند نشانه‌ی ترس، خشم یا پرخاش باشد؛ یا نماد قدرت و کنترل؛ هم چنین می‌تواند نشانه‌ی آن باشد که احساس می‌کنید باید از خود مراقبت و دفاع کنید.

۱۶۸.  اتاق متروکه

تعبیر خواب اتاق متروکه چیست؟

اتاق‌های یک خانه جنبه‌های متفاوت منش شما را بازنمایی می‌کنند. پس یافتن یک اتاق بی‌استفاده(متروکه) حاکی از این است که شما استعدادی را کشف می‌کنید که پیش از آن از وجودش بی‌خبر بودید.

۱۶۹.  آماده نبودن برای امتحان

تعبیر خواب آماده نبودن برای امتحان چیست؟

امتحان‌ها چگونگی قضاوت درباره‌ی توانایی انجام کارها را نشان می‌دهند، پس خواب نشان می‌دهد شما در زندگی بیداری عملکردتان را نقادانه ارزیابی و امتحان می‌کنید.

۱۷۰. جاده

تعبیر خواب جاده چیست؟

جاده نمادی از سفر شما در زندگی است. اگر یک جاده یا مسیر صاف و سنگ‌فرش شده را ببینید به این معنی است که شما سفری بسیار آسان دارید. اگر جاده مه‌آلود و تاریک است و به سختی می‌توانید حرکت کنید، احتمالا از آینده‌ی خود می‌ترسید.

۱۷۱. ماه

تعبیر خواب ماه چیست؟

دیدن ماه در خواب یک بخش از شما را نشان می‌دهد که پنهانی، نادیده، و شاید خلاقانه – و کمی آشکار – است و می‌خواهد از شما بگریزد.

۱۷۲.  تلفن

تعبیر خواب تلفن چیست؟

اگر در خواب ببینید تلفن زنگ می‌زند یعنی بخشی از شخصیت‌تان به شیوه‌ای که نیاز دارد، با شما ارتباط برقرار می‌کند. احتمالا به زودی یک وضعیت روشنگرانه رخ خواهدداد. اگر در خواب تلفن را پاسخ ندهید، احتمالا این پیغام‌ها را نادیده خواهید گرفت.

۱۷۳. جعبه

تعبیر خواب جعبه چیست؟

دیدن جعبه در خواب به این معنی است که شما حس می‌کنید چیزی از شما پنهان شده‌است. جعبه‌ی خالی نشانه‌ی ناامیدی است. اگر تعداد زیادی جعبه در خواب ببینید یعنی در پردازش احساسات‌تان مشکل دارید و لازم است آنها را پنهان کنید.

۱۷۴.  آبشار

تعبیر خواب آبشار چیست؟

خوابِ آب معمولا به حالت‌های هیجانی و عاطفیِ ذهن‌مان اشاره دارد. آب نماد پاکسازی و خلوص است. خوابِ‌ آبشار یک نشانه‌ی بزرگ است؛ این خواب نشان‌دهنده‌ی شروعی جدید است که گذشته را می‌شویَد.

۱۷۵.  پیکرهای تیره

تعبیر خواب پیکرهای تیره چیست؟

رویای اشکال و پیکرهای تیره ممکن است به معنی آن باشد که درباره‌ی آینده‌ی خود تردیدهایی دارید. اجماع عمومی بر آن است که این رویا معمولا وقتی ظاهر می‌شود که شخص در حال تجربه‌ی تغییر قابل توجهی است.

۱۷۶.  گیر افتادن

تعبیر خواب گیر افتادن چیست؟

تعبیر کابوس‌های مربوط به گیر افتادن نسبتا ساده و سر راست است. این رویا معمولا به یک وضعیت در زندگی واقعی اشاره دارد که در آن گرفتار شده‌اید. این وضعیت می‌تواند یک رابطه، کار بی‌ثمر، یا مشکلی باشد که راه‌حل کاملا روشنی برای آن وجود ندارد.

۱۷۷.  تیر خوردن

تعبیر خواب تیر خوردن چیست؟

تیر خوردن می‌تواند بسته به بافتار و فضای رویا معانی مختلفی داشته باشد. به طور کلی، تیر خوردن اغلب نشانه‌ی آن است که شما درباره‌ی یک نوع تقابل و رویارویی نگران هستید. ممکن است رویارویی با دلدار، همکار یا دوست‌تان باشد، یا می‌تواند درباره‌ی هر مسئله‌ای باشد که سعی کرده‌اید از آن اجتناب کنید. اگر خواب ببینید در میدان جنگ تیر می‌خورید، این می‌تواند بازتاب تجربه‌ای در گذشته یا اختلاف نظر و تضاد با یک سیاست بخصوص باشد.

۱۷۸.  سوختن خانه

تعبیر خواب سوختن خانه چیست؟

دیدن این خواب که خانه‌ای آتش گرفته است نشان می‌دهد بهتر است تا حد ممکن به فکر تغییرات شخصی باشید. اگر مرتبا خواب می‌بینید خانه‌تان آتش گرفته است، پس ممکن است آماده‌ی تغییرات نباشید و در تلاش برای جلوگیری از رخداد آن‌ها باشید.

۱۷۹.  زخمی شدن

تعبیر خواب زخمی شدن چیست؟

اگر خواب ببینید که مصدوم یا زخمی می‌شوید، ممکن است در زندگی شخصی‌تان مشکلاتی داشته باشید. کابوس‌هایی که شامل تصادفات، زخمی شدن یا نقص عضو می‌شوند می‌توانند به معنی آن باشند که مغزتان سعی دارد به شما درباره‌ی آسیب احتمالی که لازم است به آن توجه شود هشدار بدهد.

۱۸۰. از دست دادن قرار مهم

تعبیر خواب از دست دادن قرار مهم چیست؟

خوابهای مربوط به از دست دادن جشن عروسی، پرواز یا هر رویداد خاص دیگری در آدم‌هایی که زندگی پر سرعت و پر استرسی دارند کاملا عادی و معمول است. این کابوس‌ها اغلب به نگرانی از شکست یا ناتوانی در انجام کارها مطابق انتظار مربوط می‌شوند.

۱۸۱.  جنگ

تعبیر خواب جنگ چیست؟

خواب جنگ دیدن ممکن است نمایانگر درگیری درونی، نبرد اراده‌ها، نقطه ‌نظرات مخالف یا مشاجره با کسی باشد. خوابهای جنگی ممکن است جبرانی برای عدم وجود پرخاشگری در زندگی واقعی باشند، که نیاز به تهاجمی‌تر یا قاطع‌تر بودن در بیداری را نشان می‌دهند.

۱۸۲. برق (الکتریسیته)

تعبیر خواب برق چیست؟

ممکن است نماد قدرت شخصی باشد.

۱۸۳. پاکت نامه

تعبیر خواب پاکت نامه چیست؟

ممکن است نشان دهنده‌ی پیغامی باشد که به دست‌تان رسیده است.

۱۸۴. بی اعتنایی

تعبیر خواب بی اعتنایی چیست؟

در تعبیر خواب بی اعتنایی باید گفت که شاید نشانه‌ی احساس نادیده گرفته شدن، تحسین نشدن یا نامرئی بودن باشد.

۱۸۵.  هیولا یا لولو

تعبیر خواب هیولا چیست؟

آدم‌های بسیاری وجود دارند که مرتبا خواب هیولاها را می‌بینند. اما حتی ترسناک‌ترین هیولاها هم ممکن است فقط نمایانگر مسائل و سختی‌هایی باشند در زندگی واقعی با آن‌ها روبرو هستیم.

۱۸۶.  فریاد بی صدا

تعبیر خواب فریاد بی صدا چیست؟

این رویاها معمولا برای کسانی اتفاق می‌افتند که احساس می‌کنند در زندگی واقعی کسی صدای‌شان را نمی‌شنود. این خواب همچنین می‌تواند انعکاسی از نا امیدی و درماندگی در وضعیتی مشخص باشد.

۱۸۷.  فلج شدن

تعبیر خواب فلج شدن چیست؟

فلج شدن در خواب نشان می‌دهد که شما احساس می‌کنید در زندگی واقعی در وضعیتی سخت گرفتار شده‌اید. بهتر است از خودتان بپرسید چگونه ممکن است خودتان را فلج کرده باشید (کاری که شما را به دردسر انداخته و گرفتار کرده کدام است) و اقدام لازم را برای رها شدن از این وضعیت راکد انجام دهید.

۱۸۸. شمعدانی

تعبیر خواب شمعدانی چیست؟

می‌تواند نماد مراسم و آیین باشد.

۱۸۹. مربی

تعبیر خواب مربی چیست؟

ممکن است نشان‌دهنده‌ی بخشی از شما باشد که راهنمایی می‌کند یا دیگر بخش‌های نفس‌تان را هدایت می‌کند.

۱۹۰. کارآموز

تعبیر خواب کارآموز چیست؟

شاید نشان‌دهنده‌ی بخشی از شما باشد که فقط محض آموختن، آماده‌ی یادگیری است.

۱۹۱. مصاحبه

تعبیر خواب مصاحبه چیست؟

ممکن است نشان دهد که لازم است در قضاوت یک فرد یا یک چیز تجدید نظر کنید.

۱۹۲. بازرس

تعبیر خواب بازرس چیست؟

ممکن است میل به بررسی یا کاوش دنیای خواب را نشان دهد.

۱۹۳. تزئینات

تعبیرخواب تزئینات چیست؟

می‌تواند نشان‌دهنده‌ی آن باشد که شما سعی می‌کنید همه چیز بهتر از آن چه واقعا هست به نظر برسد.

۱۹۴. کارت

تعبیر خواب کارت چیست؟

کارت پستال می‌تواند نشان دهنده‌ی عمیق‌ترین عواطف ابراز نشده باشد.

۱۹۵. مقوا (کارتن)

تعبیر خواب کارتن چیست؟

ممکن است نشان دهنده‌ی چیزی باشد که سست و بی اساس است.

۱۹۶. میخک

تعبیر خواب گل میخک؟

ممکن است نشانه‌ی تحسین و عشق باشد.

۱۹۷. سیاره زمین

تعبیر خواب سیاره زمین چیست؟

می‌تواند نشانه‌ی تمامیت و آگاهی جهانی باشد.

۱۹۸. درشکه

تعبیر خواب درشکه چیست؟

ممکن است نشان‌دهنده‌ی احساس از مدافتاده یا قدیمی بودن باشد.

۱۹۹. مهره

تعبیرخواب مهره چیست؟

ممکن است نماد شمردن باشد، مانند شمردن موهبت‌هایتان.

۲۰۰. سکو

تعبیر خواب سکو چیست؟

ممکن است نشان‌دهنده‌ی روی باز و گشاده باشد.

۲۰۱. تردست یا شعبده باز

تعبیر خواب تردست چیست؟

ممکن است به معنای تلاش برای انجام همزمان چیزهای زیادی باشد.

۲۰۲. کارآگاه

تعبیر خواب کارآگاه چیست؟

می‌تواند نشان‌دهنده‌ی جنبه‌ای از شما باشد که در جستجوی حقیقت است.

۲۰۳. ماندالا

تعبیر خواب ماندالا چیست؟

می‌تواند نشانه‌ی تمامیت، وحدت، آرامش درون، هماهنگی، معنویت و شفا باشد.

۲۰۴. انبه

تعبیر خواب انبه چیست؟

ممکن است نماد باروری باشد.

۲۰۵. دایناسور

تعبیر خواب دایناسور چیست؟

شاید نشانه‌ی چیزی از گذشته باشد که کشف شده است.

۲۰۶.  خون آشام یا دراکولا

تعبیر خواب خون آشام چیست؟

دیدن خون آشام در خواب نمایانگر جنبه‌ای از شخصیت‌تان است که می تواند انرژی و پویایی شما و یا آدم‌های اطراف‌تان را تخلیه کند. کابوس خون‌آشام ممکن است به مسائلی اشاره داشته باشد که از خودآگاه شما پنهان مانده‌اند.

۲۰۷. کاربوراتور

تعبیر خواب کاربوراتور چیست؟

می‌تواند نشان‌دهنده‌ی خشم یا غضبی باشد که به صورت سازنده در حال آزاد شدن است.

۲۰۸. کارناوال

تعبیر خواب کارناوال چیست؟

ممکن است نشانه‌ی حیله و فریب باشد.

۲۰۹. ژن

تعبیر خواب ژن چیست؟

می‌تواند نماد ژنتیک (ژن‌های) شما باشد.

۲۱۰. گلف

تعبیر خواب گلف چیست؟

می‌تواند نشانه‌ی انگیزه یا جاه طلبی‌هایتان باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه