با این روش ها پوستتان را جوان و شاداب نگه دارید | 5روش برای زیبا نگه داشتن پوست صورت

با این روش ها پوستتان را جوان و شاداب نگه دارید | 5روش برای زیبا نگه داشتن پوست صورت
کدخبر : 45355

زیبایی پوست با روش های طبیعی به دلیل عوارض کم و ارزان بودن، خیلی توصیه می‌شود.

بهتر است زیبایی پوست با روش های طبیعی را برای یک دوره امتحان کنید. اگر از این کار نتیجه گرفتید، میزان مصرف محصولات شیمیایی را کمتر کنید. در ادامه به معرفی چندین روش مؤثر می‌پردازیم.

۱- روغن نارگیل

برای داشتن پوستی زیبا، می‌توانید روی روغن نارگیل حساب باز کنید. روغن نارگیل یکی از مفیدترین موادطبیعی است که باعث تقویت بافت اپیدرمی زیرین پوست می‌شود. این روغن سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین می‌برد. همچنین از پوست شما در برابر اشعه‌ی خورشید محافظت می‌کند. زمانی که پوست شما در برابر آفتاب قرمز می‌شود، زمان خواب مقدار کمی روغن نارگیل روی آن بمالید. این کار قرمزی پوست را از بین می‌برد.

تحقیقات نشان می‌دهد که روغن نارگیل خاصیت ضدباکتریایی، ضدویروسی و قارچ دارد. زیرا این روغن حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است که به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند. روغن نارگیل به‌قدری قوی است که می‌تواند با بیماری‌های مزمن پوستی مقابله کند. برای مثال درماتیت آتوپیک (AD) یک نوع التهاب پوستی است. اما روغن نارگیل در بهبود این التهاب مؤثر است.

۲- خیار یک میوه‌ی آبرسان

اگر پوست خشک و حساسی دارید، خیار را به شما توصیه می‌کنیم. این میوه‌ی آبرسان باعث ایجاد رطوبت در پوست می‌شود. برای نتیجه‌گیری بهتر، یک لیوان آب خیار را با نصف لیوان ماست پرچرب مخلوط و فریز کنید. این مخلوط را بهتر است در یک قالب یخ بریزید و سپس یک تکه از آن را هر روز بر روی پوست صورت خود بمالید. با این کار نه تنها منافذ پوست بسته می‌شود، بلکه رطوبت پوست هم افزایش می‌یابد.

اگر پوست شما چرب است، به ترکیب بالا، چند قطره آبلیموی تازه اضافه کنید. این روش باعث از بین بردن هرگونه جوش از صورت می‌شود. همچنین پوست شما بعد از هر بار مالیدن یخ، زیبا، روشن و شفاف می‌شود. فراموش نکنید بعد از مالیدن یخ، ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد صورت خود را بشویید.

۳- روغن درخت چای 

زیبایی پوست با روش های طبیعی در ابتدا شاید راحت به نظر برسد. اما گاهی نیز مجبورید به سراغ موادی بروید که نام آن‌ها را تاکنون نشنیده‌اید. روغن درخت چای شاید کمی عجیب باشد. اما جالب است بدانید این روغن در بین مردم استرالیا استفاده‌ی زیادی دارد. به‌طوری که بسیاری از استرالیایی‌ها از این روغن برای درمان قرمزی، بریدگی و التهاب پوست استفاده می‌کنند.

این روغن برای کسانی مناسب است که پوست بسیار حساسی دارند. وقتی پوست آن‌ها در برابر محصولات شیمیایی سریع واکنش نشان می‌دهد، روغن درخت چای بهترین گزینه برای آنهاست. این ماده‌ی طبیعی خاصیت ضدالتهابی، ضدمیکروبی و ضدباکتریایی دارد.

روغن درخت چای یکی از محصولاتی است که در کشور استرالیا تولید می‌شود. اما شما می‌توانید از عطاری‌ها و نمایندگی‌های معتبر در ایران نیز آن را خریداری کنید.

۴- سرکه سیب یک پاک‌کننده‌ی طبیعی پوست

سرکه سیب نیز یک ماده‌ی مؤثر و ارزان قیمت است. این ماده برای زیبایی پوست با روش های طبیعی کاربردهای زیادی دارد. زیرا به پاکسازی پوست شما کمک می‌کند. اگر بر روی پوست شما آکنه، جوش و یا التهاب ایجاد شده باشد، ممکن است به دلیل مشکلات روده یا کبد باشد. سرکه سیب قادر است آکنه‌ و جوش روی پوست را به‌راحتی از بین ببرد.

این ماده خاصیت ضدقارچ نیز دارد. در یونان باستان برای تمیز کردن زخم‌ها و بیماری‌های پوستی از ترکیب سرکه‌سیب و عسل استفاده می‌شد. سرکه حاوی مقدار زیادی اسیداستیک، پتاسیم، منیزیم و ویتامین‌های مفید است. به‌همین دلیل از این ماده به‌عنوان یک سم‌زدای طبیعی نیز استفاده می‌شود.

سرکه‌ سیب سموم را از کبد حذف و به ایجاد تعادل باکتری‌های مفید و مضر در روده کمک می‌کند. پس اگر مشکلات پوستی شما به دلیل بیماری روده و کبد باشد، با مصرف سرکه سیب، این بیماری‌ها را درمان می‌کنید.

۵- عسل طبیعی بهترین ماده‌ی حاوی مواد مغذی

برای زیبایی پوست با روش های طبیعی از عسل هم استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که عسل حتماً باید طبیعی و خالص باشد. برخی از عسل‌های غیرطبیعی موجود در بازار برای پاکسازی و زیبایی پوست مناسب نیستند. عسل طبیعی حاوی مقدار زیادی آنزیم، ویتامین و اسیدهای تقویت‌کننده‌ی پوست است. از مزیت‌های این ماده برای پوست می‌توان به آبرسانی به این قسمت اشاره کرد.

عسل طبیعی خاصیت ضدعفونی‌کننده، بهبود زخم، مقابله با آلرژی پوست و برطرف‌کننده‌ی جوش دارد. عسل طبع گرمی دارد و به درمان و بهبود زخم‌های پوستی کمک می‌کند. همچنین به دلیل خاصیت ضدمیکروبی، برای جلوگیری از عفونت در زخم و سوختگی استفاده می‌شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه