دربی

ترکیب احتمالی پرسپولیس و استقلال برای بازی امروز

ترکیب احتمالی پرسپولیس و استقلال برای بازی امروز
کدخبر : 45384

از هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر، امروز تیم پرسپولیس به مصاف استقلال خواهد رفت.

به گزارش رصد اقتصادی: در چارچوب رقابت‌های هفته دوازدهم لیگ برتر، دو تیم پرسپولیس و استقلال امروز _ سه‌شنبه بیست‌ونهم آذرماه_ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت.

هر دوتیم پیش از این دیدار حواشی بسیاری را پشت سر گذاشتند اما قرمزپوشان پایتخت با بحران کمبود مهاجم روبه‌رو شدند که برای آن‌ها غیرمنتظره بود، به همین دلیل در ترکیب اصلی پرسپولیس شاهد تغییراتی خواهیم بود.

خط دروازه؛ علیرضا بیرانوند سنگربان دربی است

در یازده هفته گذشته لیگ برتر تنها پستی که یحیی گل‌محمدی تغیر خاصی در آن ایجاد نکرده، پست دروازه‌بان است زیرا بیرانوند پس از بازگشت به لیگ برتر ایران، پاسخ اعتماد کادرفنی سرخ‌ها را به خوبی داد و در کسب امتیازات حیاتی برای این تیم مؤثر واقع شد.

علیرضا بیرانوند در جام‌جهانی قطر نیز حضور فعالی در ترکیب کی‌روش داشت و باتوجه به عملکرد وی در پرسپولیس و تیم ملی، بعید به نظر می‌رسد یحیی گل‌محمدی برای این تقابل حساس دست به تغییر بازیکن بزند.

مدافعان؛ دست یحیی باز است اما همان همیشگی

اگرچه کادرفنی پرسپولیس برای پست مدافع می‌تواند تغییرات زیادی را در ترکیب اصلی خود ایجاد کند اما زوج ولسیانی و مرتضی پورعلی‌گنجی تا اینجای کار یکی از بهترین خطوط دفاعی لیگ برتر را تشکیل داده‌اند و پورعلی‌گنجی نیز پای ثابت تیم ملی بوده است.

با این تفاسیر کادرفنی قرمزها برای تقابل با حریف سنتی خود از این دو بازیکن در قلب دفاع استفاده خواهد کرد. همچنین برای پست مدافع کناری به احتمال فراوان، دانیال اسماعیلی‌فر و علی نعمتی سمت راست و چپ پرسپولیس را برای شهرآورد تهران پر کنند تا شاگردان گل‌محمدی، هم تفکرات دفاعی این سرمربی را به خوبی پیاده کنند و هم در بازی‌سازی در نزدیکی محوطه جریمه خود مؤثر ظاهر شوند.

پست هافبک؛ مثلث کهنه کار قرمز پوش

تا پیش از تعطیلی طولانی‌مدت لیگ برتر، یحیی گل‌محمدی در سه بازی آخر خود علاوه بر استفاده از سروش رفیعی و کمال کامیابی‌نیا که از هافبک‌های باتجربه پرسپولیس محسوب می‌شوند، سینا اسدبیگی را هم در خط میانی قرار می‌داد تا به واسطه خلاقیت هافبک جوان خود و تجربه رفیعی و کامیابی‌نیا، در نبردهای میانه میدان پیروز باشد و از یک سو هم وینگرهایی همچون صادقی و ترابی به خوبی در موقعیت بازی‌سازی قرار بگیرند. بنابراین به احتمال فراوان مقابل استقلال نیز شاهد حضور این سه بازیکن در پست هافبک خواهیم بود.

مهاجم؛ خارجی‌ها رفتند اما عبدی هست

در فاصله دو روز مانده تا شروع مجدد لیگ برتر، یورگن لوکادیا مهاجم تأثیر گذار پرسپولیس به دلیل مشکلات خانوادگی به طور ناگهانی ایران را ترک کرد تا اصلی‌ترین برگ برنده گل‌محمدی در شهرآورد دست کادرفنی سرخ‌ها را در پوست گردو بگذارد. از طرفی هم شیخ دیاباته دیگر مهاجم خارجی این تیم با مصدومیت مواجه شد تا زوج خارجی پرسپولیس غایب بزرگ دربی باشند. بنابراین در غیاب دیاباته و لوکادیا احتمالاً مهدی عبدی به عنوان تک‌مهاجم قرمزپوشان راهی میدان می‌شود و سعید صادقی و مهدی ترابی به عنوان وینگر او را یاری خواهند کرد.

ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر استقلال

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، ولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، سروش رفیعی، کمال کامیابی‌نیا، سینا اسدبیگی، سعید صادقی، مهدی ترابی و مهدی عبدی

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه