قیمت دلار| قیمت دلار الان| قیمت دلار امروز

تاخت و تاز اسکناس آمریکایی در بازارها | قیمت دلار امروز 3 دی 1401

تاخت و تاز  اسکناس آمریکایی در بازارها | قیمت دلار امروز 3 دی 1401
کدخبر : 45658

قیمت دلار انتهای هفته‌ای که گذشت وارد کانال جدید شد. این اسکناس آمریکایی اکنون دلایل زیادی برای پیشروی در کانال جدید دارد.

قیمت دلار هرروز افزایش پیدا می کند . قیمت دلار نسبت به ارزهای دیگر گرانتر است. قیمت دلار را چه کسی تعیین می کند.در صرافی ها دلار دولتی با قیمت دلار به صورت دولتی عرضه می شود.آخرین اخبار قیمت دلار را در مطلب زیر بخوانید.

قیمت دلار در معاملات پشت خطی آخر هفته وارد کانال جدید شد و پس از آن قیمت دلار بازار آزاد نیز همین مسیر را پیمود.

در لحظه تنظیم این گزارش، قیمت دلار توافقی 36 هزار 584 تومان قیمت خورده است که نسبت به قیمت هفته گذشته آن تغییر زیادی نداشته است و حدود سه هزار و 800 تومان با دلار بازار آزاد فاصله دارد.

قیمت دلار صرافی ملی نیز به طور معمول، قیمتی مشابه با دلار توافقی دارد. قیمت دلار نیمایی نیز همچنان در کانال 28 هزار تومان قرار دارد.

قیمت دلار در بازارهای همسایه

قیمت دلار در دو بازار سلیمانیه و هرات می‌تواند تاثیر بسزایی در قیمت دلار داخل کشور داشته باشد. در حال حاضر قیمت دلار هرات 39 هزار و 540 تومان و قیمت دلار سلیمانیه نیز 40 هزار 170 هزار تومان ثبت شده است.

قیمت درهم نیز در لحظه تنظیم این گزارش 11 هزار و 50 تومان تعیین شده و دلار درهم نیز 40 هزار و 553 تومان برآورد می‌شود.

افزایش انتظارات تورمی و اخبار رسیده از برجام در آخر هفته گذشته باز هم موجب شد قیمت دلار سقف تاریخی جدیدی را تجربه کند. اکنون سه دلیل می‌تواند برای ادامه روند افزایشی قیمت دلار وجود داشته باشد؛ کسری بودجه سنگین دولت در سال 1401، احتمال کاهش درآمدهای ارزی در صورت قطعی گاز صنایع در زمستان و ادامه رشد بالای متغیرهای پولی از جمله مهمترین عوامل اثرگذار بر قیمت دلار هستند.

به طور کلی قیمت این اسکناس آمریکایی نسبت به چند ماه گذشته روندی بی‌سابقه‌ای را تجربه کرده و اکنون در قله تاریخی خود ایستاده است. عده زیادی معتقد هستند برجام به آخر کار خود رسیده و انتشار ویدئوی جو بایدن در مورد مخالفت آمریکا با احیای برجام حاکی از این مورد است؛ اما هنوز عده دیگری به امضای قرارداد برجام امیدوار هستند و می‌گویند این مورد قاعدتا تاثیری کاهشی بر بازار دلار دارد.

همچنین سکه و دلار در آذر با رشدهای به ترتیب ۱۴.۳ و ۱۱.۷ درصدی پس از بازار خودرو پربازده‌ترین بازارهای ماه آذر بوده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه