ایران خودرو| ایران خودرو ثبت نام| ایران خودرو نتایج قرعه کشی

خرید 2 سوگلی ایران خودرو مفتی | آغاز دور دوم حراج زمستانی ایران خودرو

خرید 2 سوگلی ایران خودرو مفتی | آغاز دور دوم حراج زمستانی ایران خودرو
کدخبر : 46033

بورس کالا در نامه‌ای شرایط خرید خودرو پژو ۲۰۷ و هایما S ۸ که قرار است یکشنبه هفته آینده ۱۱ دی عرضه شود را ابلاغ کرد.

مهلت ثبت سفارش ساعت ۱۷ روز شنبه ۱۰ دی است.

میزان پیش دریافت خرید پژو ۲۰۷ صد درصد و هایما S ۸ پنجاه درصد درنظر گرفته شده است.

اشخاصی که در عرضه‌های قبلی در بورس کالا و همچنین از ابتدای سال ۱۳۹۸ از شرکت‌های خودروسازی موفق به خرید خودروی سواری شده اند امکان ثبت سفارش ندارند.

هر کد بورسی صرفا امکان ثبت سفارش بر روی یک کد عرضه از مجموع عرضه‌های روز انجام معامله را دارد و ثبت سفارش برای اشخاص حقوقی مجاز نیست.

خودروها را با قیمت پایین تر بخرید/ مراحل ثبت نام

رکورد ثبت نام سامانه سجام در ۱۲ ماهه سال قبل، طی ۹ ماه گذشته از سال جاری شکسته شد.

در روز های اخیر خبر رکورد شکنی ثبت نام در سامانه سجام منتشر شد. شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد؛ با عبور ثبت نام بیش از دو میلیون نفر در سامانه سجام، کل رکورد سال ۱۴۰۰ در ۹ ماهه سال جاری شکسته شد. تعداد ثبت نام سهامداران در سامانه جامع اطلاعات مشتریان در ۹ ماهه امسال به دو میلیون و ۱۵۱ هزار و ۱۲۷ نفر رسید که در مقایسه با تعداد ثبت نام‌کنندگان در کل سال ۱۴۰۰ که به یک میلیون و ۶۰۰ هزار رسیده بود، ۲۷ درصد افزایش یافته است. تحلیل گران بازار سرمایه پیش بینی می کنند که این میزان تا انتهای سال جاری به رشد ۵۰ درصدی به نسبت سال قبل برسد. دو دلیل برای این افزایش ثبت نام سجام در روز های اخیر مطرح است. اول این که عرضه خودرو در بورس کالا موجب شده تا افرادی که هیچ فعالیتی در بازار سرمایه نداشته اند؛ برای خرید خودرو در قیمت های مناسب تری به نسبت قیمت بازار کد بورسی بگیرند. دلیل دوم نیز به واریز سود سهام عدالت مربوط می شوند. آن دسته از افرادی که سهام عدالت دارند و پیش از این در سامانه سجام ثبت نام نکرده بودند، برای دریافت سود سهام عدالت در خصوص ثبت نام سجام خود اقدام کردند.

مراحل خرید خودرو در بورس کالا

این روز ها تعداد زیادی از مردم که قصد خرید خودرو دارند، درگیر و دار معامله در بورس کالا هستند. شنیده ها حاکی از نارضایتی افرادی است که اطلاعات کافی در خصوص روند ورود به بورس کالا ندارند و در این میان دچار سردرگمی می شوند. با توجه به شرایط ایجاد شده برای ورود به بورس کالا و امکان انجام تمام این فرایند به صورت آنلاین؛ به تشریح مراحل درخواست خودرو در این بازار متشکل می پردازیم.

مرحله اول: ثبت نام در سامانه سجام

سامانه سجام، به منظور راحتی هرچه بیشتر فعالین بازار سرمایه برای فعالیت های سرمایه گذاری خود در این بازار توسط سازمان بورس راه اندازی شده است. تمامی متقاضیان دریافت کد بورسی ملزم هستند تا قبل از هر اقدامی ابتدا در این سامانه ثبت نام کنند. برای ثبت نام در این سامانه باید وارد سایت سجام شوید و مراحل وارد کردن اطلاعات را پی در پی به انتها برسانید.

مرحله دوم: ثبت نام در کارگزاری

کاربران پس از ثبت نام در سامانه سجام برای دریافت کد بورسی و آغاز فعالیت خود در بازار سهام می بایست با استفاده از کد پیگیری ده رقمی سجام که پس از ثبت نهایی اطلاعات در سامانه سجام به صورت پیامکی برای شماره تلفن همراه کاربر ارسال می شود اقدام به احراز هویت نمایند. افراد برای احراز هویت نیازدارند به کارت ملی و کد پیگیری ده رقمی سجام که از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی برای آنان ارسال شده است، سپس می توانند به صورت حضوری به مراکز احراز هویت سجام مراجعه و یا به صورت غیر حضوری از نرم افزار ها و سایت های معتبر برای احراز هویت سجام اقدام نمایند. پس از تایید کاربر از سوی شرکت سپرده گزاری مرکزی کد بورسی یا همان کد معاملاتی حداکثر تا زمان ۴۸ ساعت پس از احراز هویت سجام به شماره تلفن همراه شخص ارسال می شود.کاربران برای فعالیت در بازار سرمایه گذاری بورس به غیر از دریافت کد بورسی نیاز به ثبت نام در یکی از کارگزاری های معتبر برای دریافت پنل کاربری جهت شروع فعالیت در بازار بورس را دارند. برای ثبت نام در کارگزاری ها کاربران می توانند پس از دریافت کد بورسی در سایت کارگزاری مورد نظر اقدام به ثبت نام نموده و فعالیت خود را در کارگزاری برای بازار بورس آغاز نمایند.

مرحله سوم: بازکردن حساب وکالتی

برای خرید خودرو در بورس کالا، فرد متقاضای باید یک حساب وکالتی داشته باشد. حساب وکالتی؛ حسابی است که به بورس کالا این امکان را می‌دهد که پس از آنکه خریدار در فرآیند رقابت شرکت کرده و کالا را خریداری کرد، بتواند از آن حساب برداشت کند و به این ترتیب مراحل تسویه انجام شود. هر فردی که بخواهد خودرو یا هر محصول دیگری از بورس کالا به صورت فیزیکی خریداری کند باید یک حساب وکالتی داشته باشد. این حساب وکالتی کاملا با حساب در اختیار بورس متفاوت است و افرادی که در بازار آتی بورس کالا معامله میکنند هم باید حساب وکالتی را خریداری کنند.

مرحله چهارم: دریافت کد معاملاتی بورس کالا

بعد از دریافت کد سجام و کد بورسی، نوبت به کد معاملاتی بورس کالا می رسد. این کد معاملاتی به شما امکان فعالیت در بورس کالا را می دهد. با توجه به کارگزاری انتخاب شده در مرحله قبل و درگاه های ثبت نامی آن می توانید برای دریافت کد معاملاتی آنلاین بورس کالا اقدام کنید. برای داشتن اطلاعات کافی در این خصوص به سایت آموزشی کارگزاری منتخب خود مراجعه کنید.

مرحله پنجم: وارد کردن حساب وکالتی

در این مرحله شما باید حساب وکالتی که باز کرده اید، را وارد سامانه خرید آنلاین بورس کالا بکنید. با وارد شدن به این سایت و زدن گزینه "اعلام شماره حساب وکالتی" میتوانید حساب وکالتی خود را وارد سیستم کنید.

مرحله ششم: واریز قیمت پایه

نحوه خرید خودرو از بورس کالا به این صورت است که مبلغی را به عنوان پیش پرداخت واریز کنید. واریز کردن مبلغ پیش پرداخت به این دلیل است که فقط افرادی در جهت خودروی بورس کالا تعامل داشته باشند که تصمیم آن‌ها واقعی است. مبلغ پیش پرداخت شما همان مبلغ پایه‌ است. بعد از دو روز کاری که نام کاربری و رمز عبور خود را دریافت کردید، شما آماده خرید خودرو از بورس کالا هستید و باید منتظر اعلامیه عرضه خودرو در بورس کالا باشید. اعلامیه هر عرضه از چند روز قبل در سایت بورس کالا اعلام میشود و فرد خریدار، باید تا روز قبل از عرضه خودرو در بورس کالا، حساب وکالتی خود را به اندازه قیمت پایه خودرو مورد نظر شارژ کند. نحوه ورود به پنل کاربری و واریز کردن قیمت پایه در حساب بورسی توسط کارگرازی مورد نظر شما اعلام می شود. اساسی‌ترین نکته ای که برای واریز کردن هزینه پایه خودرو باید در نظر داشته باشید، زمان آن است. به طور کلی، یک روز قبل از زمانی که می‌خواهید اقدام به خرید خودرو از بورس کالا کنید؛ باید قیمت پایه را بپردازید.

مرحله هفتم: ثبت سفارش خرید خودرو

خرید ماشین از بورس کالا را با مراجعه به واسطه ای، مانند کارگزاری می‌توانید انجام بدهید. زمان مراجعه شما به کارگزاری همان زمانی است که از سوی مرکز بورس و اوراق بهادار اعلام می‌شود. باید در روز عرضه با وارد شدن به سامانه آنلاین بورس کالا درخواست خود را ثبت کنید. این ثبت درخواست سریعاً به بخش معاملات کالای کارگزاری ارسال میشود و خودرو مورد نظر در صورت عرضه کافی خریداری می شود.

مرحله هشتم: تعیین نمایندگی

آخرین مرحله در رابطه با نحوه خرید خودرو در بورس کالا ، انتخاب یک نمایندگی برای تحویل گرفتن آن است. این مرحله را بعد از ثبت سفارش خودرو انجام می دهید و از میان نمایندگی های مشخص شده، یک نمایندگی را مشخص خواهید کرد. اگر خرید شما موفق بود، خودرو به نمایندگی منتقل می‌شود و برای تحویل گرفتن آن باید به نمایندگی که مشخص کردید، مراجعه کنید. انتخاب نمایندگی دریافت خودرو از بورس کالا هیچ نوع محدودیتی ندارد. بنابراین، با اطمینان خاطر و به دور از هر گونه دغدغه نسبت به این موضوع اقدام کنید. متقاضیان باید در نظر داشته باشد که در صورت برنده شدن باید هزینه‌های دیگری را نیز بپردازند. این موارد شامل مالیات بر ارزش افزوده، مالیات و عوارض شماره‌گذاری و هزینه بیمه شخص ثالث است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه