بارش برف و باران از اواخر هفته در نیمه غربی کشور

بارش برف و باران از اواخر هفته در نیمه غربی کشور
کدخبر : 46233

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور و بارش برف و باران در نیمه غربی طی روزهای پایانی هفته خبر داد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی، با اعلام وضعیت جوی برای امروز یازدهم دی‌ماه و روزهای آتی گفت: آخرین نقشه‌های هواشناسی حاکی از آن است که ظهر چهارشنبه آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت ادامه خواهد داشت و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی را به دنبال دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: از بعد از ظهر چهارشنبه، سامانه بارشی از سمت جنوب غرب و غرب وارد کشورمان می‌شود.

رفیعی گفت:‌ این بارش‌ها به شکل برف و باران نیمه غربی کشور را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه روز پنجشنبه گستره بارش‌ها به بخش‌هایی از مرکز و شمال شرق کشور کشیده می‌شود، افزود: شدت بارش‌ها در مناطق غرب و جنوب غرب و بخش‌هایی از جنوب کشور بیشتر خواهد شد. 

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز پنجشنبه در بخش‌هایی از استان آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و غرب مازندران بارش پراکنده خواهیم داشت و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز در جنوب شرق کشور از جمله سیستان و بلوچستان و مناطق شرقی استان‌های هرمزگان و کرمان باد شدید پدیده غالب است.

به گفته رفیعی، آب‌های جنوبی کشور، خلیج فارس امروز و دوشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و روز سه شنبه مناطق شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و طوفانی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی آسمان امروز تهران را غبار آلود اعلام کرد و گفت: بیشینه دمای پایتخت ۱۰ درجه و کمینه دما نیز فردا ۲ درجه بالای صفر پیش‌بینی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه