یارانه نقدی| یارانه نقدی دی ماه| یارانه نقدی جدید

مژده رئیسی به یارانه نقدی بگیران | امشب؛ واریز 3 وام بلاعوض 100، 200 و 500 میلیونی بحساب خانوارها

مژده رئیسی به یارانه نقدی بگیران | امشب؛ واریز 3 وام بلاعوض 100، 200 و 500 میلیونی بحساب خانوارها
کدخبر : 46328

بانک مسکن از ابلاغ وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی به شعب این بانک خبر داد. این وام با بازپرداخت ۲۰ ساله و سود ۵ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

با توجه به ابلاغیه بانک مرکزی، پرداخت تسهیلات مسکن روستایی با شرایط جدید در دستور کار شعب بانک مسکن سراسر کشور قرار گرفت.​

بر این اساس، سقف فردی تسهیلات روستایی به ازای هر واحد مسکونی به مبلغ 200 میلیون تومان رسید که نرخ سود این تسهیلات 18 درصد (5 درصد سهم متقاضی و 13 درصد سهم صندوق ملی مسکن) است.

آن دسته از متقاضیانی که معرفی‌نامه‌های صادره آن‌ها قبل از ابلاغیه جدید به شعب بانک ارائه و به ثبت رسیده و قرارداد تسهیلاتی آن‌ها در دفترخانه ثبت نشده است، در صورت ارائه معرفی‌نامه ‌جدید از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایران (اعتبار ابلاغی سال 1401) می‌توانند از سقف تسهیلات ابلاغی جدید بهره‌مند شوند.

  مجموع دوران ساخت و بازپرداخت تسهیلات مذکور 20 ساله ( 3 سال دوران مشارکت بعلاوه 17 سال دوران فروش اقساطی) است. در اجرای مصوبه مربوطه سهم بانک مسکن در اعطای تسهیلات مسکن روستایی30 هزار فقره است./تسنیم

شرایط دریافت وام 500 میلیونی برای یارانه بگیران

مشتریان بانک ملت به منظور کمبود نقدینگی این امکان را دارند تا با ایجاد میانگین حساب مناسب، تا سقف 500 میلیون تومان از طرح «شایان» وام دریافت کنند.

به نقل از رده، اشخاصی امکان دریافت وام 500 میلیونی بانک ملت را دارند که حداقل 1 ماه از خواب سپرده‌شان در یکی از شعب این مجموعه گذشته باشد. سود این وام براساس ضریب برابری تسهیلات و مدت ماندگاری سپرده بین 8 تا 18 درصد اعلام شده است. افرادی که خواهان این تسهیلات هستند براساس اعتبار شغلی اعتبارسنجی می‌شوند. علاوه بر این، متقاضیان این تسهیلات باید ضامن رسمی هم داشته باشند. حداکثر مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات به 60 ماه می‌رسد.

وام 100 میلیونی بانک مهر ایران برای چه افرادی است؟

با توجه به مبلغ وام، حداکثر سود و مدت زمان بازپرداخت، مبلغ هر قسط 12 میلیون و 696 هزار و 714 تومان است. کل سود وام 261 میلیون و 802 هزار و 823 تومان و مجموع رقم تسهیلات و سود آن 763 میلیون و 532 هزار و 823 تومان خواهد بود.

شروع به کار بانک ملت و دستاوردهای آن

بانک ملت از ادغام چندین بانک قدیمی تشکیل شد و از سال 1359 فعالیت خود را آغاز کرد. این بانک در حال حاضر در قالب سپرده‌ها و خدمات ریالی، تسهیلات و تعهدات، سپرده‌ها و خدمات ارزی، تسهیلات ارزی و طرح‌های اعتباری به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهد. این بانک علاوه بر این موارد، مسئولیت اجتماعی زیادی دارد و برای انجام آن گام برمی‌دارد.

تقدیر رئیس جمهور سابق از این بانک، کسب مقام برتر در بانک‌های تجاری کشور، دریافت گواهینامه کنترل کیفیت از موسسه بین المللی مودای، کسب مقام نخست در بین‌ بانک‌های دولتی در طرح ارزیابی عملکرد و تعیین کارایی بانک‌ها در سال 1382 و … بخشی از دستاوردهای این مجموعه طی سال‌های فعالیت آن است./ کاماپرس

تغییرات شرایط پرداخت وام مشاغل خانگی و وام های خرد

معاون نظارت بانک مرکزی گفت: تقاضای بالایی برای وام وجود دارد و بانک‌ها از نظر پرداخت تسهیلات در مضیقه هستند.

ابوذر سروش درباره روند تسهیلات‌دهی خرد بانک‌ها مبنی ایجاد میانگین و سپرده‌گذاری اظهار کرد: پرداخت تسهیلات خرد نباید مبتنی بر ایجاد میانگین باشد اما ممنوع نیست. در این زمینه، بانک‌های قرض‌الحسنه خدمات بهتری در جهت پرداخت تسهیلات ارائه می‌دهند و شبکه بانکی نیز تحت فشار پرداخت تسهیلات تکلیفی است.

وی افزود: با این حال رشد پرداخت تسهیلات خرد زیر ۲۰۰ میلیون تومان حدود ۴۰ تا ۴۵ درصد طی شش تا هفت ماهه امسال بوده است. باید به این موضوع توجه شود که تقاضا برای تسهیلات زیاد و ظرفیت و منابع بانکی محدود است.

معاون نظارت بانک مرکزی ادامه داد: سهم تسهیلات تامین مالی خرد در شبکه بانکی باید مشخص شود زیرا، همه بانک‌ها نمی‌توانند به عموم مردم وام بدهند بلکه اولویتی که برای برخی بانک‌ها تعیین شده این است که به بخش تولید وام پرداخت کنند.

سروش در پایان اعلام کرد: بانک‌هایی که بخشی از مبلغ وام یا سپرده را بلوکه می‌کردند، به هیئت انتظامی بانک‌ها معرفی شدند و در صورتی که موارد دیگری از تخلف بانک‌ها مشاهده کردید، اعلام کنید تا مورد پیگیری قرار گیرد.

شرایط پرداخت وام مشاغل خانگی

نه این مقام مسئول و نه دیگران هنوز شرایط دقیق پرداخت وام مشاغل خانگی را اعلام نکرده‌اند. اما از اظهارات معاون وزیر می‌توان گفت وام مشاغل خانگی به افرادی داده می‌شود که طرح اشتغال خانگی داشته باشند. اگر این وام تنها یک نفر را پوشش دهد، مبلغ آن 150 میلیون تومان است.

اما مبلغ وام برای برای مشاغل پشتیبان و افرادی که چند نفر را تحت پوشش خود قرار می‌دهند، تا سقف 4میلیارد تومان است.

این در حالی است که مبلغ وام مشاغل خانگی پیش از این برای مشاغل مستقل 100 میلیون و برای مشاغل پشتیبان، دو میلیارد تومان بوده است.

اما داشتن طرح اشتغال خانگی برای دریافت این وام کافی نیست و افراد باید مجوز مشاغل خانگی را هم دریافت کنند.

در صورت داشتن مجوز و کسب مجوزهای دیگر از مراجغ ذیصلاح افراد می‌توانند برای اشتغال زایی وام 150 میلیونی با ود چهار درصد دریافت کنند.

این نکته هم تنها اطلاعات ارائه شده در این زمینه است. چون نه مبلغ اقساط مشخص است و نه تعداد اقساط. معاون وزیر تنها از پرداخت این وام خبر داده است.

یک بام و دو هوای دولت

اما پرداخت وام 150 میلیونی برای مشاغل خانگی در حالی است که حدود سه ماه از فیتر اینترنت در ایران می‌گذارد و بر اساس آمارهای متعدد بین یک تا چهار میلیون شغل وابسته به اینستاگرام است و با فیارتینگ شدید این شبکه اجتماعی میزان از دست رفتن بخشی از این مشاغل یک نگرانی جدی است.

چندی پیش بود که تجارت‌نیوز در گزارشی به این مساله پرداخت که بسیاری از زنان سرپرست خانوار که از طریق اینستاگرام کسب درامد می‌کردند، مجددا به دست‌فروشی روی آورده‌اند.

زهرا نقوی، فعال در بخش توسعه کارآفرینی روستایی و مشاور طرح توانمندسازی اقتصاد زنان سرپرست خانوار می‌گوید: با محدودیت اینترنت خیلی از زنان سرپرست خانوار مجدد مجبور به دست‌فروشی شده‌اند. در سال‌های گذشته تمام تلاش ما این بوده که با استفاده از یک راه ارتباطی ثابت و پلتفرم‌های موجود که استفاده از آنها نیاز به تخصص خاصی نداشت و کار با آنها بسیار ساده بود، افراد روستایی و زنان سرپرست خانوار بتوانند کسب‌وکاری راه بیندازند و محصولات خود را بفروشند. اتفاقی که حالا افتاده روی آوردن مجدد به دست‌فروشی در میان این افراد است. آن هم در فضایی که چندان امنیت ندارد.»

بر همین اساس بسیاری معتقدند که دولت به جای پرداخت وام برای اشتغال‌زایی، مشاغل موجود را از بین نبرد و به کسب‌وکارهای موجود ضرر وارد نکند. چون پیش از این هم وزیر امور اقتصادی و دارایی و وزیر ارتباطات از برخی مشوق‌ها برای کسب‌وکارهای تجاری خبر داده بودند که بیشتر به نوشداروی بعد از مرگ سهراب می‌ماند تا بسته حمایتی./ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه