یخ زدگی | فصل سرما | کتنرور آب یخ زده

با کنتور آب یخ زده چه کار کنیم | یا این روش ها کنتور آب یخ نمیزند

با کنتور آب یخ زده چه کار کنیم | یا این روش ها کنتور آب یخ نمیزند
کدخبر : 47317

با توجه به سرمای بیسابق در کشور در برخی از مناطق کشور مردم با یخ زذگی کنتور آی مواجه شده اند. ادامه میپزدازیم با راهکار جلوگیری از یخ زدگی کنتور آب.

به گزارش رصد اقتصادی: در این روز ها که هوای کشور به شدت سرد شده معضلاتی برای مرمد پیش آکده که یکی از آن ها یخ زدکی کتنور آب است. علت یخ زدگی کنتور آی این است که معمولا کنتور ها خارج از محیط منزل قرار دارن ئ سرما در آن قسمت بشدت زیاد است. حال راه کاری برای جلو گیری از یخزدگی کنتور وجو دارد که در ادامه به آن میپردازیم.

 

مدیرعامل شرکت‌ آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: مشترکان باید به نکاتی که مانع از یخ زدگی کنتور و تاسیسات آب می‌شود، توجه کنند.

حسین امامی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: کاهش دما هوا در این روزها، احتمال ترکیدگی لوله‌های رو باز و کنتورهای آب را دوچندان کرده است.

وی با تاکید بر پیشگیری از یخ زدگی، افزود: نگهداری بهینه از کنتورهای آب و لوله‌های روباز در فصل زمستان مهم بوده و باید مشترکین به آن توجه کنند.

امامی ادامه داد: مشترکان نسبت به استفاده از پوشش‌های مناسب از جمله گونی، پشم شیشه و موکت برای عایق‌بندی کنتورها و لوله‌های روباز اقدام کنند.

وی با بیان اینکه از باز گذاشتن شیر آب خودداری کنید، افزود: مشترکین باید در زمان بروز یخبندان از اقداماتی از قبیل ریختن آب جوش بر روی کنتور، که موجب ترکیدگی لوله‌ها و کنتور خواهد شد خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی یادآور شد: مردم می‌توانند هرگونه مشکل، سوال و یا راهنمایی خود را با سامانه شبانه روزی ۱۲۲ در میان بگذارند.

انتهای پیام

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه