با این غذا روزهای سرد را بدون سرماخوردگی سپری کنید

با این غذا روزهای سرد را بدون سرماخوردگی سپری کنید
کدخبر : 47409

جو دوسر یکی از بهترین غذاهای مناسب فصل سرد و یکی از غلات کامل است.

هوا که سرد می شود، لازم است قوای جسمانی نیز تحمل سرما را داشته باشد. از همین رو، خوردن غذاهای ویژه این روزها، توصیه می‌شود.

روزهای سرد سال، خوراکی‌ها و غذاهای مخصوص خودش را دارد. از انواع سوپ‌ها تا نوشیدنی‌های گرم که همگی در هوای سرد می چسبد. اما، بهتر است از غذاها و نوشیدنی‌هایی استفاده کنیم که خواص آنها به تقویت ایمنی بدن ما کمک می‌کنند.

آغاز فصل سرد بهترین زمانی است که به سراغ جو دوسر بروید.

جو دوسر یکی از بهترین غذاهای مناسب فصل سرد و یکی از غلات کامل است. بنابراین با یک کاسه از این غذا هم گرسنگی‌تان برطرف می‌شود، هم فیبر زیادی به بدن خود وارد می‌کنید. علاوه بر این جو دوسر یکی از منابع خوب پروتئین گیاهی هم هست. خواص جو دوسر تنها به این موارد محدود نمی‌شود.

آش لوبیا و فلفل، یکی دیگر از بهترین غذاهای مناسب فصل سرد است. فلفلی که در این آش می‌ریزید، حاوی کپسایسین است. این مواد همچنین باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شوند و اجازه نمی‌دهند چربی در بدن جمع شود. می‌توانید هر نوع لوبیایی را در این آش بریزید.

کلاً لوبیا یکی از خوراکی‌های سرشار از پروتئین است و می‌تواند در عضله سازی به شما کمک کند. رب گوجه فرنگی هم سرشار از لیکوپن است و پیاز آنتی‌اکسیدان‌های خاصی را به بدن شما می‌دهد.

می‌خواهید یک فنجان چای بنوشید، حتماً آن را با زنجبیل دم کنید. زنجبیل سوخت‌وساز و جریان خون را افزایش می‌دهد. اضافه کردن زنجبیل به چای می‌تواند درد شما را کمتر کند، مثلاً گرفتگی عضلات و دردهایی که بعد از ورزش سخت احساس می‌کنید.

اضافه کردن شکلات تلخ به رژیم غذایی برای سلامتی شما هم خیلی مفید است. خواص شکلات تلخ بسیار زیادند. شکلات تلخ حاوی فلاونوئیدها است. فلاونوئیدها نوعی آنتی‌اکسیدان هستند که آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد را کاهش می‌دهند. رادیکال‌های آزاد خیلی اوقات به سرطان و بیماری‌های قلبی‌وعروقی منجر می‌شوند.تحقیقی در این مورد در مجله تحقیقات ایمنی‌شناسی منتشر شده است.

کدو خورشتی کمی کلسیم و ویتامین C و مقدار زیادی پتاسیم دارد. کدو خورشتی ویتامین A زیادی دارد و فیبر موجود در آن از گرسنگی جلوگیری می‌کند. یک فنجان کدو خورشتی کبابی ۴۵۷ درصد از نیاز روزانه شما به ویتامین A را تأمین می‌کند. این میزان کدو خورشتی ۷ گرم فیبر و فقط ۸۲ کالری دارد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه