ماشین لباسشویی

علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی چیست؟

علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی چیست؟
کدخبر : 47944

اگر ماشین لباسشویی شستشو را تمام کرد و شما به سراغ آن رفتید تا لباس های تمیز را خارج و آویزان کنید، اما وقتی دستگیره درب درام را کشیدید و متوجه شدید که باز نمی شود، چه باید کرد و دلایل باز نشدن درب درام ماشین لباسشویی چیست ؟

چگونه می توان مشکل باز نشدن درب ماشین لباسشویی را مدیریت نمود؟

هنگام باز نشدن درب درام ماشین لباسشویی برای تماس با تعمیرکار عجله نکنید، شاید خودتان بتوانید مشکل را حل کنید. بدین منظور ابتدا موارد  زیر را بررسی کنید:

- خنک شدن صفحه حرارتی در UBL ترموالکتریک. 

در این گونه قفل ها، هنگامی که ولتاژ به آن اعمال می شود، المنت حرارتی صفحه دو فلزی را گرم می کند، خم می شود و قفل را فشار می دهد. در نتیجه درب مسدود می شود. پس از پایان شستشو، صفحه دو فلزی بلافاصله خنک نشده و این کار 3 تا 5 دقیقه زمان می برد. بنابراین، اگر سعی کنید بلافاصله پس از پایان شستشو درب را باز کنید، موفق نخواهید شد. چند دقیقه صبر کنید تا صفحه خنک شود، قفل دستگاه و در نتیجه درام باز شود.

علت باز نشدن درب ماشین لباسشویی چیست؟

- خرابی واحد کنترل رخ داده است 

گاهی اوقات، به خصوص پس از نوسانات برق، الکترونیک ماشین لباسشویی از کار می افتد. برای رفع این مشکل، سعی کنید ماشین لباسشویی را به مدت 10-15 دقیقه از برق بکشید و سپس دوباره آن را وصل کنید. اگر خرابی یک بار باشد، الکترونیک دوباره راه اندازی می شود و درام باز می شود .

- قطعی برق در کل خانه یا فقط در پریزی که ماشین لباسشویی به آن وصل است.

گاهی اوقات بدلیل قطعی برق دستگاه ، برنامه شستشو را کامل نکرده و با درب بسته خاموش می شود. اگر در کل خانه قطعی برق وجود دارد، با شرکت تامین برق تماس بگیرید. اما اگر برق فقط در آپارتمان شما یا در پریزی که ماشین لباسشویی به آن وصل شده است قطع است، دلیل آن ممکن است خراب بودن دستگاه به علت بارگذاری بیش از حد باشد. همچنین ممکن است ماشین لباسشویی همراه با سایر وسایل برقی پرمصرف روشن باشد و باعث پریدن فیوز شده باشد. 

نقص های احتمالی که نیاز به تعمیرکار دارند ، کدامند؟

شکستن قفل مسدود کننده درب درام ماشین لباسشویی 

قفل درب ماشین لباسشویی یا قفل  UBL، درب ماشین لباسشویی را در حین کار مسدود می کند. این  قطعه از یک المنت حرارتی، یک صفحه دو فلزی یک محفظه تشکیل شده است. هنگامی که ولتاژ به UBL اعمال می شود، المنت حرارتی صفحه دو فلزی را گرم می کند، تحت تأثیر گرما خم می شود و به این ترتیب دریچه مسدود می شود.

هنگامی که شستشو به پایان می رسد، برد کنترل تامین ولتاژ به قفل را متوقف می کند، در نتیجه صفحه دو فلزی خنک می شود، به عقب خم می شود و درب باز می شود. با گذشت زمان، صفحه دو فلزی انعطاف پذیری خود را از دست می دهد، بنابراین پس از شستشو به عقب خم نشده و درب درام باز نمی شود  . در این صورت قفل باید با قفل جدید تعویض شود.

دسته درب درام شکسته است

دسته برای باز کردن درام طراحی شده است. هنگامی که این دسته را می کشید دسته به فنر فشار می آورد، زبانه دری که دریچه را ثابت می کند دور می شود و درب درام دستگاه باز می شود. این دسته از پلاستیک ساخته شده است، بنابراین به دلیل عدم دقت در حمل و نقل یا استفاده از نیروی فیزیکی بیش از حد، به راحتی در نقاط اتصال داخل دریچه شکسته می شود.

در نتیجه دسته درب درام ماشین لباسشویی به طرز مشکوکی آزادانه حرکت می کند یا حتی از کار می افتد و درب درام دستگاه باز نمی شود.

برای رفع مشکل دسته باید تعویض شود.

خرابی برد کنترل

برد کنترل را مغز ماشین لباسشویی می نامند. این یک ریزمدار با قطعات الکترونیکی است. برد سیگنال ها را دریافت می کند و به تمام قسمت های دیگر دستگاه دستور می دهد. اگر در حین شستشو در موقعیت اعمال ولتاژ به قفل  UBL گیر باشد، درب درام ماشین لباسشویی باز نمی شود. دلایل خرابی برد ، نوسانات برق یا ورود رطوبت به واحد کنترل است و باعث می شود که درب درام ماشین لباسشویی ب پس از اتمام شستشو باز نشود، اگرچه برنامه شستشو به پایان رسیده است.

برای رفع این مشکل ، تعمیرکار تمام قطعات در مدار را بررسی می کند، موارد معیوب را شناسایی می کند و آنها را با موارد جدید جایگزین می کند. اگر پردازنده برد کنترل از کار افتاده باشد، برد کاملا تعویض می شود.

فراموش نکنید اگر باز نشدن درب درام ماشین لباسشویی مربوط به نقص های احتمالی دستگاه باشد برای جلوگیری از خرابی بیشتر دستگاه که مستلزم صرف وقت و هزینه زیاد برای تعمیر ماشین لباسشویی است از یک تعمیر کار ماهر و متخصص کمک بگیرید.

ماهان سرویس مرکز تخصصی تعمیر لوازم خانگی در کرج

ماشین لباسشویی از وسایل پرکاربرد و ضروری خانه است که به دلایل مختلف نیاز به سرویس و تعمیر دارد . 

ماهان سرویس یکی از تعمیرگاه های معتبر و مجاز ماشین لباسشویی است که تعمیرات ماشین لباسشویی در کرج را با استفاده از دانش روز و تکنسین های مجرب در کمترین زمان انجام می دهد . ماهان سرویس تعمیر لباسشویی بوش در فردیس ، تعمیر لباسشویی سامسونگ در کرج و ... را با اعزام تعمیرکار ، در محل انجام می دهد. 

09353001695

www.arvandoxin.com

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه