انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران

بیانیه انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران درخصوص حق استفاده کشتی‌های ایرانی از پرچم پاناما

بیانیه انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران درخصوص حق استفاده کشتی‌های ایرانی از پرچم پاناما
کدخبر : 48095

انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با سابقه‌ای 70 ساله و به عنوان تشکل ملی کشتیرانی ایران که همواره حضوری فعال و موثر در مجامع و سازمان‌های داخلی و بین المللی داشته است.

انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با سابقه‌ای 70 ساله و به عنوان تشکل ملی کشتیرانی ایران که همواره حضوری فعال و موثر در مجامع و سازمان‌های داخلی و بین المللی داشته است، اقدامات اخیر مقامات دولت پاناما را محکوم نموده و اعلام می دارد به استناد مواد ۱ و ۲ کنوانسیون ایجاد سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) که دولت های ایران و پاناما نیز عضو آن هستند، کشورهای عضو این نهاد بین المللی وابسته به سازمان ملل متعهد شده‌اند که از ایجاد هرگونه محدودیت در امور کشتیرانی تجاری و و رفتار تبعیض‌آمیز خودداری کنند.

لذا نتیجه این اقدام دولت پاناما درخصوص سلب حق استفاده کشتی‌های ایرانی از پرچم پاناما، با اصول آزادی تجارت بین‌الملل و با روح حاکم بر کلیه قراردادهای بین‌المللی دریایی که به تشویق دولت‌ها به همکاری باهم تاکید می کند، کاملاً مغایرت دارد.

از سوی دیگر انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران به دستگاه دیپلماسی وزارت امورخارجه و امور بین الملل سازمان‌ها و ارگان‌های متولی امور بندری ودریایی کشور توصیه می‌کند از طریق رایزنی‌ها و گفتگوهای دیپلماتیک با سازمان‌های بین المللی مسئول بویژه سازمان بین‌المللی دریانوردی (IMO) و نیز اداره دریانوردی پاناما این مسئله مهم را در دستورکار ویژه خود قرار دهند تا آسیب های کمتری از ناحیه تحریم در کشتیرانی متوجه کشور شود. در همین راستا تشکل ملی کشتیرانی ایران برخود فرض دانسته از تمامی ظرفیت‌های ممکن تجاری و مردم‌نهاد بین‌المللی برای جلوگیری از این بدعت پیگیری لازم را مبذول دارد. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه