ته چین هویج پلو

طریقه پخت ته چین هویج + مواد لازم

طریقه پخت ته چین هویج + مواد لازم
کدخبر : 48615

به منظور یادگیری نحوه درست کردن ته‌چین هویج پلو به صورت گام به گام، ب ما همراه باشید.

ته چین یک غذای کاملا ایرانی است ته چین جز پرطرفدار ترین غذاها است . ته چین را به مدل های مختلف درست می کنند. ته چین بیشتر در مجالس سرو می شود. طرز تهیه ته چین را در مطلب زیر بخوانید.

ته‌چین ازجمله غذاهای سنتی، مجلسی و اصیل ایرانی است که از قدیم مورد توجه بوده است. ته‌چین هویج پلو نوعی ته‌چین باکلاس و مجلسی می‌باشد که با استفاده از قالب‌های یک نفره می‌توان آن را آماده و در داخل فر پخت. ته‌چین را می‌توان به شکل فینگر فود برای مراسم‌ها و جشن‌ها درست کرد.

مواد لازم برای ۴ نفر

پیاز ۱ عدد

گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

زردچوبه و دارچین به مقدلر لازم

پودر سیر به مقدار لازم

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری

هویج ۳ عدد

زرشک نصف پیمانه

زرده تخم مرغ ۲ عدد

روغن نصف لیوان

ماست ۱ لیوان

زعفران دم کرده به مقدار لازم

گلاب ۱ قاشق چای خوری

برنج ۳ پیمانه

کره به مقدار لازم

نحوه درست کردن ته‌چین هویج پلو

مرحله اول

به منظور درست کردن یک ته‌چین هویج پلوی لذیذ ابتدا برنج را شسته و 30 دقیقه قبل آن را با مقدار اندکی آب و نمک خیس می‌نماییم. در داخل یک قابلمه آب ریخته و آن را روی شعله گاز قرار می‌دهیم تا آب جوش بیاید. سپس برنج و نمک را در داخل قابلمه ریخته و صبر می‌کنیم تا بجوشد و به شکل نیم‌پز درآید.

مرحله دوم

برنج را آبکش می‌کنیم و آن را در گوشه‌ای قرار می‌دهیم. یک پیاز شسته را پوست می‌گیریم و آن را به شکل نگینی خرد می‌نماییم. در داخل یک تابه اندکی روغن ریخته و بر روی شعله گاز می‌گذاریم تا داغ شود. پس از آن پیازها را در داخل تابه ریخته و آنفدر تفت می‌دهیم تا سبک و طلایی رنگ گردد.

مرحله سوم

گوشت چرخ کرده را به پیازها اضافه می‌نماییم و آنقدر تفت می‌دهیم که رنگ آنها کمی عوض شود. سپس فلفل سیاه، زردچوبه، دارچین و پودر سیر را هم بر روی مواد داخل تابه می‌ریزیم و 10 دقیقه تفت می‌دهیم تا گوشت کاملا پخته شود.

مرحله چهارم

رب گوجه فرنگی را هم در داخل تابه می‌ریزیم. هویج‌های شسته شده را رنده می‌کنیم و در داخل تابه می‌ریزیم و تفت می‌دهیم تا پخته شود. زرشک را درون یک کاسه ریخته و زرده تخم مرغ را هم بر روی آن می‌ریزیم.

مرحله پنجم

روغن، ماست و زعفران را هم داخل کاسه ریخته و مواد را با هم ترکیب می‌نماییم. همچنین نمک و گلاب را هم به مواد اضافه کرده و به طور یکدست مخلوط می‌نماییم. نصف برنج آبکش شده را در داخل ظرفی که مواد تخم‌مرغی هستند می‌ریزیم و کاملا مخلوط می‌نماییم.

مرحله ششم

مقدار کمی روغن مایع در داخل قابلمه ریخته و کف آن را چرب می‌کنیم. سپس مواد ته‌چین را داخل قابلمه ریخته و به کمک پشت قاشق آن را فشرده می‌نماییم. پس از آن مقداری مواد گوشتی را بر روی آن می‌ریزیم. مجددا مواد را فشرده نموده و بقیه برنج سفید را به آن اضافه می‌کنیم.

مرحله هفتم

مجددا مواد را فشرده می‌نماییم. بر روی آن اندکی کره ذوب شده همراه با زعفران دم کرده ریخته و بر روی شعله کم قرار می‌دهیم. به مدت 45 دقیقه صبر می‌کنیم تا مواد پخته و دم بکشد. پس از آن برنج داخل قابلمه را به شکل قالبی برمی‌گردانیم و میل می‌نماییم.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه