گرانی

این خوراکی ها به شدت گران شدند

این خوراکی ها به شدت گران شدند
کدخبر : 48791

مرکز آمار در دی ماه ۱۰۴۱ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور را اعلام کرد.

مرکز آمار ایران در دی ماه ۱۰۴۱ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه های مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور را اعلام کرد.

بررسی جدول منتشر شده از قیمت اقلام خوراکی در این ماه از رشد قیمتی عجیب و غریب برخی از کالاهای خوراکی از جمله پیاز و بادمجان نسبت به ماه گذشته حکایت دارد.

قیمت هر کیلو پیاز در دی ماه امسال به ۲۲ هزار و ۸۶۵ تومان رسید که نسبت به قیمت هر کیلوی آن در آذر ماه امسال ۴۳.۹ درصد افزایش یافت. قیمت هر کیلو پیاز در ماه قبل ۱۵ هزار و ۸۸۶ تومان اعلام شده است.  این در حالی است که گزارش های  جدید از بازار از ادامه افزایش قیمت پیاز حکایت دارد.همچنین قیمت هر کیلو بادمجان نیز از ۱۲ هزار و ۶۵۲ تومان در آذر ماه به ۱۶ هزار و ۳۸۱ تومان در دی ماه افزایش یافت که به این ترتیب ۲۹.۵ درصد افزایش یافت.

قیمت هر کیلو هندوانه و موز نیز در دی ماه امسال نسبت به ماه قبل از آن به ترتیب ۲۵.۵ و ۲۱.۲ درصد افزایش قیمت داشت. کدو سبز و  گوشت گوسفند نیز طی همین بازه به ترتیب ۱۶.۳ درصد و ۱۵.۳ درصد افزایش قیمت داشته و در لیست صدرنشینان قرار گرفته اند.

اینفوگرافی زیر خوراکی هایی که در دی ماه امسال تورم دورقمی  را نسبت به آذرماه تجربه کرده‌اند، نشان می دهد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه