سهام عدالت

خبر خوش برای جاماندگان سهام عدالت| تکلیف جاماندگان سهام عدالت مشخص شد

خبر خوش برای جاماندگان سهام عدالت| تکلیف جاماندگان سهام عدالت مشخص شد
کدخبر : 48887

وزیر اقتصاد از اختصاص سهام عدالت به تمامی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی تا پایان سال خبر داد.

واریز سهام عدالت به زودی انجام می شود. سهام عدالت مبلغ چندانی نیست. سهام عدالت برای سهامداران حائز اهمیت است. سهام عدالت بنا به ارزش معاملات مربوطه تعیین می شود. جزئیات جدید سود سهام عدالت را بخوانید.

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد درباره سرانجام اختصاص سهام عدالت به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی طبق قانون بودجه ۱۴۰۱، اظهار داشت: میزان سهام عدالت تخصیصی به این افراد در دولت مورد تصویب قرار گرفت و به هیئت تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی ارسال شد؛ در آن هیئت دو ایراد به این مصوبه گرفته شد.

وی افزود: این ایراد در هفته‌های آینده در جلسات دولت مرتفع می‌شود و فرایند تخصیص سهام عدالت به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی انجام خواهد شد.

وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: تمامی این افراد تا پایان سال تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

حدود ۱۶ میلیون نفر از جاماندگان این سهام هستند که شرایط دریافت آن را دارند اما طبق تکلیف قانونی دولت در بودجه ۱۴۰۱ و هم‌چنین اولویت‌بندی انجام‌شده، حدود ۳.۵ میلیون نفر تحت پوششین نهادهای حمایتی در اولویت تخصیص تا پایان سال ۱۴۰۱ قرار دارند.

بر اساس این گزارش، رئیس سازمان خصوصی‌سازی مهرماه در این‌باره گفته بود طبق مصوبه دولت در فاز نخست به افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و ایثارگرانی که سهام عدالت ندارند، سهام عدالت واگذار خواهد شد.

براساس این گزارش به نظر می‌رسد گرچه دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ اعلام کرده سهام عدالت به جاماندگانی که زیر پوشش نهاد‌های حمایتی هستند می‌دهد، اما بار‌ها مسئولان اعلام کردند مشخص نیست چه تعداد از جاماندگان سهام عدالت زیر پوشش نهاد‌های حمایتی هستند و این گره افکنی‌ها حکایت از این دارد که به دنبال مشروط کردن اجرای آن در لایحه بودجه ۱۴۰۲ است، همانطوری که واگذاری سهام عدالت فوت شدگان یکسالی به دلیل عوامل مختلفی به عقب موکول شده است و حالا گفته شده استان‌ها باید اطلاعات فوت شدگان و دارندگان سهام عدالت را در سامانه ارائه دهند تا در نهایت برپایه صحت سنجی قوه قضاییه تخصیص سهام عدالت اتفاق بیفتد.

نکته جالب توجه اینجاست که اطلاعات مربوط به فوت شدگان سهام عدالت پویاست و عملا وعده‌های داده شده درباره سامانه ثبت اطلاعات بهانه‌ای برای تعویق واگذاری سهام عدالت به ورثه است، زیرا هنوز زیرساختی برای فروش این دارایی‌ها وجود ندارد.

کلاهبرداری با ترفند واریز سود سهام عدالت

محسن بابایی در این خصوص اظهار کرد: مجرمان سایبری با ارسال پیامک‌هایی تحت عنوان سهام من و سهام عدالت با سرقت اطلاعات حساب‌های بانکی شهروندان اقدام به برداشت از حساب و یا سوء استفاده از حساب های بانکی افراد می‌کنند.

وی افزود: ارسال پیامک‌های جعلی یکی از شیوه‌های رایج کلاهبرداری سایبری است که این بار با عنوان دریافت سود سهام عدالت برای شهروندان ارسال می گردد.

سرگرد بابایی جزیره کیش تصریح کرد: در ابتدا پیامکی از سوی مجرمان با یک شماره خصوصی با عنوان “دریافت سود سهام” برای قربانی ارسال و پس از آن کاربر را از طریق لینک ارسال شده به صفحات فیشینگ هدایت و اقدام به سرقت اطلاعات بانکی افراد می نمایند.

بابایی در خصوص این روش کلاهبرداری گفت: لینکی به همراه پیامک برای قربانی ارسال می‌شود که با کلیک کاربر روی آن، صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که در آن باید کدملی و شماره همراه وارد شود و پس از آن با نمایش عملیات موفقیت‌آمیز، از کاربر خواسته می‌شود جهت دریافت سود سهام عدالت خود، اپلیکیشن مورد نظر را دانلود و نصب نماید.

وی بیان کرد: پس از اجازه کاربر به نصب نرم افزار، بدافزاری با نام سهام عدالت در دستگاه قربانی اجرا می‌شود که طی آن اطلاعات دستگاه کاربر به سرور مهاجم ارسال و مجرمین با ایجاد دسترسی به پیامک‌های دریافتی و همچنین دسترسی به تمام مخاطبین اعمال مجرمانه خود را دنبال کرده و از این طریق می‌تواند علاوه بر دسترسی به رمزهای پویا به منظور خالی کردن حساب بانکی، پیامک جعلی را به تمامی مخاطبان قربانی ارسال کند.

سرگرد بابایی از هموطنان خواست : موقع دریافت پیامک عجله نکنید و به شماره فرستنده توجه کنید، اگر پیامک از شماره شخصی و حاوی لینک بود ، بدون شک پیامک جعلی و کلاهبرداری است و به هیچ وجه روی لینک موجود کلیک نکنید و این را هم به یاد داشته باشید که پیامک های معتبر با سرشماره مخصوص ارسال می شوند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش یاد آور شد: کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه