برانکو ایوانکوویچ

سرمربی سابق تیم ملی ایران درگذشت / واکنش فدراسیون فوتبال

سرمربی سابق تیم ملی ایران درگذشت / واکنش فدراسیون فوتبال
کدخبر : 49340

چیرو بلاژویچ سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در ادامه بیماری جانکاه و طولانی‌اش دقایقی پیش از دنیا رفت.

چیرو بلاژویچ در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۰۲ سرمربی ایران بود اما در نهایت با قبول شکست در مقابل ایرلند در مسابقه پلی آف از راهیابی به جام جهانی بازماند.

ایران در دور برگشت آن مرحله، ایرلند را در تهران با یک گل شکست داد اما برای جبران شکست دو بر صفر بازی رفت کافی نبود. ایرلند در مقدماتی آن بازی ها به هیچ تیمی از جمله هلند، نباخته بود.

شکست مشهور ایران مقابل بحرین و دور افتخار بحرینی ها با پرچم عربستان در همین دوره رقم خورد.

برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق تیم ملی و پرسپولیس و سرمربی کنونی تیم ملی عمان در آن زمان دستیار بلاژویچ بود.

بلاژویچ در جام جهانی ۱۹۹۸ تیم ملی کرواسی را به مقام سوم جهان رسانده بود.

امیر مهدی علوی درباره درگذشت میروسلاو بلاژوویچ، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: این اتفاق قطعا شوک بزرگی برای فوتبال جهان است‌. بلاژوویچ یا همان چیرو یک مربی مولف  بود که در نخستین حضور کرواسی در جام جهانی توانست این تیم را به رتبه سوم جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه برساند.

وی افزود: یادم است وقتی این مربی به عنوان سرمربی ایران در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ انتخاب شد، شور و شعف زیادی در کشورمان به وجود آمد اما در نهایت با وجود تمام تلاش‌ها و زحمات بلاژوویچ و بازیکنان آن زمان تیم، در دیدار تلخ منامه مغلوب شده و باید برای صعود به جام جهانی کره و ژاپن در پلی آف به مصاف ایرلند می‌رفتیم‌. در بازی برگشت آن مصاف نیز در جو ورزشگاه فوق العاده ورزشگاه آزادی یک بر صفر برنده شدیم اما این تلاش ها و زحمات در نهایت منجر به صعود نشد.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال عنوان کرد: فدراسیون فوتبال ایران اندوه خود را بابت فقدان این شخصیت بزرگ اعلام کرده و به خانواده‌اش و جامعه فوتبال کرواسی این ضایعه بزرگ را تسلیت می‌گوید‌.

منبع: شفقنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه