غذای فاسد نشدنی

تنها غذایی که فاسد نمی شود | 4 غذایی که فاسد نمی شوند کدامند؟

تنها غذایی که فاسد نمی شود | 4 غذایی که فاسد نمی شوند کدامند؟
کدخبر : 49779

فقط عمر انسان نیست که با گذشت زمان کم می شود. بعضی از مواد خوراکی هم هستند که به مروز زمان فاسد شده و از بین می روند. اما بعضی از مواد خوراکی هستند که با گذشت زمان هم هرگز فاسد نشده و قابل استفاده می باشند.

به گزارش رصد اقتصادیطبیعی است وقتی بعضی از مواد غذایی را خریدای می‌کنیم دیگر قابل استفاده نیستند و باید آنها را دور بریزیم. اگرچه مواد غذایی و نوشیدنی‌ها تاریخ مصرف‌شان زود به سر می‌آید. اما بعضی مواد غذای فاسد نشدنی هم هستند که هرگز خراب نمی‌شوند و مثل روز اول که آنها را خریداری کرده‌ایم قابل استفاده هستند. ولی یکسری از مواد غذای فاسد نشدنی هستند که بعد از مدتها هم که به سراغشان می رویم قابل استفاده بوده و می توانیم با خیال راحت از این مواد غذای فاسد نشدنی را میل کنیم. 

حتی ارزش بعضی مواد غذایی با گذشت زمان بیشتر نیز می‌شود. نگاهی به موداد غذایی که هرگز خراب نمی‌شوند:

۱- برنج: اگر مدت زیادی است که برنج خریده‌اید آن را دور نریزید. بی‌شک لایه‌ای از خاک روی آن را پوشانده است اما برنج زیر آن تازه است. فقط برنج را قبل از استفاده خوب بشویید.

برنج

۲- عسل: این خوراکی شیرین و طلایی هرگز خراب نمی‌شود و سالیان سال می‌شود آن را مصرف کرد اگرچه با گذشت زمان تغییراتی در بافت و رنگ آن ایجاد می‌شود اما به دلیل فروکتوز موجود در آن تازگی‌اش حفظ می‌شود.

عسل

۳- شکر: کسانی که به خوردن انواع شیرینی علاقه زیادی دارند ممکن است بدانند که شکر از جمله خوراکی‌هاست که هرگز فاسد نمی‌شود و با گذشت زمان مثل روز اول تازه می‌ماند چرا که باکتری نمی‌توانند در آن رشد کنند، اما اگر در معرض رطوبت قرار گیرد بعد از مدتی مثل سنگ سفت می‌شود. بنابراین شکر را داخل ظروفی نگهداری کنید که هوا وارد آن نشود.

شکر

۴- نمک: نمک‌ها چه از نوع دریایی و یا نمک سفره را می‌توان پس از مدت طولانی مصرف کرد حتی اگر هرگز از نمک استفاده نکنید هم خراب نمی‌شود.

نمک

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر:

‍‍‍
این خبر را از دست ندهید
روی خط رسانه